Tři králové

Tři králové

Jedná se o celovečerní film z prostředí dnešních teenagerů trávících svůj volný čas u počítačových her. Jeho cílem je ukázat na příběhů tří znuděných středoškolských studentů, kam až může zajít snaha o transplantaci počítačové fikce do reálného života. Touha po dokonale promyšlené a nemilosrdné manipulaci, za kterou zůstávají nešťastné oběti, včetně mrtvých. Plánovaná stopáž filmu je 100. minut.
Příběh vertikální a uzavřený.

Hlavními zápornými postavami jsou tři studenti gymnázia: Filip, Charlie a Dawe prahnoucí po ozbrojeném útoku na volené zastupitele města, čímž chtějí obrátit pozornost celostátních médií k svému brutálnímu činu. Vedlejším kladným hrdinou je Adam - přítel Filipovy sestry Kristýny a majitel obchodu se zbraněmi.

Filip, Charlie a Dawe jsou studenti maturitního ročníku. Ve městě patří k členům prominentních rodin. Dobře vypadající, inteligentní, sportovně i jazykově nadaní hoši šíří dojem arogantních suverénů i nejlepších kamarádů. Holky po nich šílí. Přes obrovský obdiv a zájem, kterého obratně využívají ve svůj prospěch, však zůstávají okolnímu světu dobrovolně uzavřeni. Intenzivně promýšlejí plán, jak zhmotnit bizardní myšlenku směřující k odstranění volených zastupitelů města. Ambiciózní trio touží po dokonalém zhmotnění počítačové hry, kde hlavními aktéry jsou výhradně živí lidé. Postupně přicházejí s čím dál více dokonalým a vyprofilovaným návrhem, jak celou operaci zrealizovat. Obrací se proto na o deset let staršího Charlieho bratrance Dana, který pracuje jako asistent vychovatele ve Výchovném ústavu pro dospívající mládež, aby vytipoval dva agresivní bezduché jedince, kteří manipulaci snadno podlehnou. Sadisticky založený Dan je plánem nadšen. Do týdne mladíky zpacifikuje a systematicky zasvětí do děsivého plánu. Zapomene jim však sdělit krutou skutečnost: po vykonání celé akce mají být nemilosrdně zlikvidováni. Manipulace s důkazy je promyšlena do nejmenších podrobností. Adam, jako schopný a progresivní obchodník je politickou elitou města vydírán – především místostarostou města, který požaduje čím dál vyšší výpalné za lukrativní pronájem obchodu na náměstí. Opakující se verbální potyčky obou mužů přerůstají ve výhružky, které si mladý obchodník nechce nechat líbit. Slibuje tak veřejně celému zastupitelstvu krutou odplatu. A právě toho chtějí mladí maturanti využít ve svůj prospěch. Zbraně a střelivo má být odcizeno z Adamova obchodu, za vydatné pomoci Filipovy sestry Kristýny, která milostný vztah s Adamem pouze předstírá. Adam se má stát hlavním podezřelým v celé kauze s mnoha přímými i nepřímými důkazy, které jej snadno usvědčí.

Děj nabírá obrátky v momentě, kdy dva nebezpeční ústavní chovanci, vyzbrojeni ostrou municí, přicházejí do centra města oslavujícího 800. let od svého založení, a kam se sjíždí i volení zastupitelé. Podvedený Adam zatím netuší, že nabité zbraně pocházejí z jeho obchodu, a že vniknutí a bez alarmové odkódovaní, které neohlásilo narušení objektu má za následek lstivé chování jeho přítelkyně. Tráví dopoledne klidným spánkem vedle Kristýny. Zatímco trio organizátorů sleduje z pohodlí Filipova bytu městskou oslavu, přenášenou televizí v přímém přenosu z náměstí, připravují se chovanci ke střelbě na cíle. Dění z náměstí sleduje za zdmi Výchovného ústavu rovněž fanatický a netrpělivý Dan.
Domovní zvonek probouzí Adama i Kristýnu, a je tak předtuchou lehké nervozity. Soused venčící psa Adamovi oznamuje, že nechal v obchodě rozsvícené světlo. Tato informace Adama zneklidní natolik, že urychleně odchází do obchodu, kde zjišťuje odcizení střelných zbraní a munice, kterou se rozhodne oznámit na polici. Strhne se prudká hádka s Kristýnou. Hysterická přítelkyně nápor situace nezvládá a vychází s pravdou ven. Dochází k fyzické potyčce mezi mladým párem. Nakonec Adam Kristýnu znehybní a uzamyká na WC. Okamžitý Adamův telefonát na polici je doslova rozbuškou při aktu konaném u příležitosti výročí města. Celé náměstí i plocha kolem je rázem hermeticky uzavřeno policií. Nervově labilní mladíci ztrácejí nervy a začínají bezduše pálit kolem sebe do všech stran, až jsou nakonec zneškodněni policejními odstřelovači. Mezi postřelenými je i otec Kristýny, který jako zázrakem přežije. Zdrcená Kristýna se pod tíhou nahromaděných emocí a strachu o život bojujícího otce rozhodne promluvit, a tím rozplést rafinovaně nastraženou past mladých maturantů.

Závěrem jsou přeživší aktéři Kristýnou usvědčeni. Ona sama je paradoxně od trestu osvobozena, jelikož se rozhodne dobrovolně spolupracovat na vyšetřování trestného činu a dopomůže tak usvědčit hlavní aktéry celé akce. Zatímco Filip se snaží neúspěšně otrávit léky, dva zbylí aktéři podivné hry, Charlie a Dawe svalují vinu jeden na druhého. Zbabělý Dan řeší svoji situaci oběšením na odpadní trubce v umývárně ústavu. Dva zmanipulovaní ústavní chovanci jsou třetí a poslední obětí nebezpečné hry s tragickými následky.
Autor korsten, 17.11.2013
Přečteno 1459x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí