Bob a Pavel Bobek

Bob a Pavel Bobek

Anotace: Je součástí divadelního představení - Rozhovory na entou, divadla - Blbci na entou https://www.blbcinaentou.cz/cz/divadelni-predstaveni/

Bob Nazdar Bobku. Koukej vstávat.
Pavel Bobek Nechci vstávat, přijel jsem před pár hodinami z vystoupení. Jsem rád, že jsem konečně doma. Tohle je Zpívá: Můj rodný dům. Tak nevím, proč bych měl vstávat.
Bob Protože je ráno.
Pavel Bobek Ráno je pro toho, kdo šel spát večer. Já šel spát ráno, takže mám ještě noc. A navíc je neděle. Zpívá: Chtěl bych být v nedělní ráno, v chodníku kvádrem žulovým.
Bob Vstávat a do práce.
Pavel Bobek Prosím tě, proč bych měl zase pracovat. Jednak se mi nechce a pak bych byl samý prachy a Zpívá: Stejně se mi nechce nikdy vstávat. Zpívat si tu tu du tu.
Bob Zpívat si tu tu du tu…Karlín.
Pavel Bobek To je Hlas.
Bob Viď, to se jen tak neslyší.
Pavel Bobek Ale ne ty. To je Ivan Hlas.
Bob Aha. Mně se to hned zdálo na tebe moc dobrý.
Pavel Bobek Ty jsi vůl. Tak nevím, proč bych měl s tebou pracovat.
Bob Protože práce šlechtí.
Pavel Bobek Já nechci být šlechtic. Táta mi totiž říkal: Zpívá: Stůj, klidně stůj, drž se zpátky, chlapče můj.
Bob Jenže my máme práci.
Pavel Bobek Já nechci práci. Zpívá: Lásko, mě ubývá sil.
Bob Ale tohle je krásná práce.
Pavel Bobek Ženský? Zpívá: Nádherná krásko, jsi jako sen.
Bob Houby ženský. Něco lepšího!
Pavel Bobek Pojedeme na čundr? Zpívá: Veď mě dál, cesto má.
Bob Ty jsi nenapravitelnej. Budeme dělat písničku.
Pavel Bobek Písničku? No tak Zpívá: Pojď dál a zpívej a se mnou se dívej, jak stárne svět a my stárneme s ním.
Bob Musíme se pokusit prodloužit hymnu. Já včera vyhrál v hospodě mezinárodní závody o nejdelší to a hymnu jsem si ani neužil, protože byla krátká.
Pavel Bobek Jenže o to se nedávno pokoušel Orchestr Orchestrovič Orchestrov a víš sám, jakej měl ohlas. Do toho bych se nepouštěl. Držím se totiž pravidla: Zpívá: S tím bláznem si nic nezačínej.
Bob Ale on to dělal blbě. My nebudeme měnit základ, ale přístavbu.
Pavel Bobek Jak si to představuješ? Nemůžeš přece zpívat druhou sloku. Tý by dneska nikdo nerozuměl. V kraji znáš-li bohu milém, duše útlé v těle čilém. To přece nejde a bylo by to zase moc dlouhý. Ale mohlo by se tam i po těch 30 ti letech hodit Zpívá: Já dál slámu v botách mám.
Bob Podívej. Já jsem zjistil pravou příčinu, proč je krátká. Přišli jsme o bouřku nad Tatrama.
Pavel Bobek A to ji tam chceš vrátit? Víš, jak by se Slováci bouřili? Ty by ti ukázali bouřku kamaráde. A ne nad Tatrama, ale v Haagu. Zase bychom prohráli arbitráž. Co kdybychom tam v zájmu budoucí prosperity dali to moje: Zpívá: Pojď stoupat jak dým až tam, kam jen ptáci mohou.
Bob To je blbost. Podle mě spíš padáme na držku. Já nechci nad Tatrou sa blýská vrátit, ale chci tu bouřku nahradit.
Pavel Bobek Čím? Snad nechceš dokončit hymnu tou ubrečenou verzí moravský hymny? Zpívá: Jsem Moravan, toť chlouba má. To by diváci usnuli.
Bob Koukej vstávat.
Pavel Bobek Mimochodem by se chtěli taky vnutit Slezani se svým: Zpívá: Slezská vlasti, půdo svatá, zemi nejkrásnější vše. A co kdybychom tam místo těch Tater dali jiný hory? Třeba: Zpívá: Kdyby krásnou vílu z hor mi sem přivál fén, já řeknu díky vám, já patřím Én.
Bob Ty nedáš pokoj vidˇ? Ty bys rád tantiémy co? Nechci ji dokončit hymnama našich poddaných, ale nejslavnější českou písní, kterou zná celý svět.
Pavel Bobek Vždyť už jsem ti je tady všechny přezpíval. Na nějakou jsem zapomněl? Už vím! Zpívá: Nos jak skoba, oči šejdrem, jsi tu dobře, pojď dál.
Bob Zpívá: Nejsi hezkej, jenže koukej, škaredější jsem já. Bobku, neser! Je to krásná písnička, ale já myslím, Škoda lásky.
Pavel Bobek Jojo, škoda.
Bob Píseň Škoda lásky, hymna se tím protáhne o třicet vteřin.
Pavel Bobek To je sice chvályhodný počinek, ale ten text se mi nezdá. Je to moc o lásce.
Bob Proto jsem si připravil nový text. Vytáhne papír a předá ho Bobkovi. Ten pak během Bobova zpěvu dopisuje svůj text. Ať nám Škroup a Tyl záviděj. Poslouchej.
…země česká, domov můj. A teď
Škoda zelí, který jsme nesežrali
Šlo na export a my jen zaplakali
Žijem nuzně, tak jako žil, F. L. Věk
Aby bylo o něco lépe - žádají Bob a Bobek.
Pavel Bobek No, není to špatný, ale já bych ten text udělal trochu jinak.
Bob Tak dělej.
Pavel Bobek Zpívá: Škoda země, kterou tak devastujem…
Bob Počkej. Tak si to vyzkoušíme.
Oba zpívají:
…země česká, domov můj,
země česká, domov můj.
Škoda země, kterou tak devastujem
Místo činů, pořád jen protestujem.
Její krása, uprchla tak jako sen,
Naše děti brzy budou, brodit se v odpadcích jen.
Pavel Bobek To by mě zajímalo, Zpívá: Co by řek mi Houston, Houston, Houston.
Autor Stráca, 07.03.2024
Přečteno 51x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí