Psychouš

Psychouš

Anotace: Já vím, vypadá to divně , když je takhle napsaný scénář pro "film", ale snad vám to nevadí.

int. byt, noc

měly v sobě jakoukoli stopu tepla, což ji přimělo rychle přerušit proud, než se k ní ten zatracený chlad znovu přichytil. Bylo to poprvé za celý týden, co se cítila v teple. Byly tam jen dva ručníky a ty byly… přinejlepším podezřelé, ale přesto si poradila. Šance, že vyhraje v loterii, byla pravděpodobně vyšší než šance, že tady najde něco čistého. Před dvěma týdny by se z něčeho takového zbláznila.

V závodě s chladem se Mena osušila a oblékla si jediné šaty, které měla šanci udržet se na svém těle. Bylo jasné, že jí nebude nic sedět, ale při kreativním použití opasku se červená flanelová košile chovala jako šaty a dlouhé spodní prádlo se měnilo v pytlovité legíny. Na každou nohu dala tři páry ponožek, aby fungovaly jako boty; za každou cenu se vyhnula zrcadlu v koupelně.

Vyhlídky v kuchyni byly stejně chmurné. Při rozsáhlém pátrání se našlo půl bochníku zvětralého, ale naštěstí bez plísně, chleba, neotevřené plechovky zelených fazolí a kukuřice a trochu kečupu. V rohu špinavé kuchyně byl velký mrazák na maso, ale… ještě neměla takový hlad. Otevřela plechovky u stolu a položila kečup na chleba; byla to večeře na Díkůvzdání! Jedla jako divoké zvíře, mlaskala rty, otvírala ústa a nekontrolovatelně se přitom hihňala.

Mena nikdy netušila, že takový hlad existuje. Přesto se musela v půlce hostiny zastavit; břicho se jí scvrklo a bylo bolestně zřejmé, že když ho bude dál strkat dovnitř, tak se prostě vrátí ven. V žaludku jí neklidně zabublalo a ona ji spláchla sklenicí načervenalé vody. Nechala svůj nepořádek na stole, vstala, protáhla se a hlasitě zívla; byla vyčerpaná. Mohla by spát celý týden… jen kdyby.

Přešla do obývacího pokoje, překročila rozebranou sekačku na trávu a malou hromádku umělohmotných vánočních sobích ozdob a nakonec se zhroutila na pohovku. Byl to jediný kus nábytku v místnosti, který nezmizel pod hromadou krámů v tomto chamtivém snu o domě. Televizní ovladač ležel na podlaze vedle opotřebovaného gauče a Mena na druhé straně místnosti zapnula starou tubusovou RCA.

Po několika vteřinách blikání obraz ožil a začala hrát barevná verze písně “It’s a Wonderful Life”. Mena si povzdechla; byly Vánoce blízko? Nemohla si vzpomenout. Zdálo se, že je toho dost, co si nepamatuje. Prolistovala kanály, než se zastavila u vlastní tváře. Byla to její fotka z roztleskávaček. Milovala tu fotku. Mena s úsměvem zesílila hlasitost.

moderátor

…znovu Jane, úřady žádají o jakékoliv informace, které by mohly pomoci při vyšetřování, zavolejte prosím na číslo v dolní části obrazovky. Sedmnáctiletá Mena Renee Metzlerová byla naposledy viděna před osmi dny v Hardwick Exxonu na Claymore a Čtyřicáté deváté avenue. Její Subaru WRX 21 bylo nalezeno opuštěné na Mishway Road a úřady se domnívají, že tam byly známky zápasu. Policie se domnívá, že je velká pravděpodobnost, že Mena je stále v oblasti a...

změnili fotku na jednu z nich na pláži loni v létě s mámou a tátou. To byl dobrý den.

MODERÁTOR

…žádají všechny, aby prosím měli oči otevřené a…

Podívala se na obraz v televizi a pak na své mastné, rozcuchané blond vlasy; tolik zatracených rozštěpů!

MENA

Seru na to.

řekla nikomu, vstala a vydala se chodbou zpátky do koupelny. Předtím to vidět nechtěla, ale teď… teď to viděla. Pomocí jednoho z mokrých ručníků, které hodila na podlahu, vydrhla Mena ze zrcadla co nejvíc drobků a dlouze se na ně zadívala. Páni. Věděla, že to bude zlé, ale tohle… mohlo se to opravdu stát během jednoho týdne? Tehdy mi to připadalo jako měsíc a teď… teď to tak nějak také vypadalo. Mena byla svým stínem.

Poznala její oči, ale to bylo tak všechno. Kůži měla nezdravě bledou a na kostnatém těle napjatou. Kolem očí měla velké černé kruhy a lícní kosti jako by vystupovaly v ostrých úhlech, jaké nikdy předtím neexistovaly. Bylo to jako něčí zvrácený vtip z Photoshopu; kostrbatá verze jejího bývalého já. Povzdechla si a okamžitě zalitovala rozhodnutí podívat se, ale v žádném případě nenechala zabít svou úžasnou náladu.

MENA

No dobře.

řekla, než se otočila na podpatcích v ponožkách a zamířila zpátky ke gauči.

Mena se pro sebe zahihňala, přetáhla si přes ramena ušmudlanou přikrývku ze zadní části pohovky, paži použila jako polštář a upadla do zaslouženého spánku. Její poslední myšlenka, než ji REM úplně pohltilo, možná bych měl nejdřív někomu zavolat.

O něco později ji probudilo bouchání zezdola. Mena zaklela, že ji to probudilo, posadila se vzpřímeně a protáhla se a snažila se přijít na to, jak dlouho asi spala. Ve starém panství bylo mnoho, mnoho oken, ale ta jí nijak neprospěla, protože byla všechna zatlučena kladivem a hřebíky, takže dovnitř nepronikaly ani ty nejtenčí proudy slunečního světla; pokud byl den. Bylo to ve dne? Další série ran ze sklepa přiměla Menu, aby zvedla lopatu z vedlejšího gauče a několikrát s ní praštila o podlahu.

MENA

ŘÍKALA JSEM, ŽE MLUVÍM!

Křičela ze všech sil, co jí plíce mohly nabídnout. No… už byla vzhůru a zase začínala mít hlad. Druhé kolo v té kuchyni nemohlo být tak přitažlivé jako to bylo poprvé. Už bylo načase vypadnout odsud a dát si pořádné jídlo… tacos… no jo, tacos. Z té myšlenky se jí začal zvedat žaludek.

Hlavní dveře byly zapečetěny nejméně osmi vstupními zámky... na obou stranách. Mena si pro sebe zaklela a snažila se vzpomenout, kde viděla klíče. Stala se natolik závislá na nenávisti a strachu z cinkání toho zatraceného kroužku na klíče, že bylo upřímné překvapení, že si nemohla vzpomenout, kde je. Byla by ráda chodila sem a tam, zatímco si myslela… že je pacer… ale dům k tomu nenabízel příliš velkou plochu, a tak místo toho opatrně chodila po prvním patře a hledala ho a snažila se vyhnout troskám a pobíhajícím krysám. Všude byly krysy. Když přišla další série bouchání, došlo jí to: samozřejmě byli ve sklepě… s ním.

Stejně to potřebovala ukončit a rozloučit se; zabít dvě mouchy jednou ranou. Mena se zastavila v koupelně, aby se vyčůrala a popadla z vany požární sekeru, a vydala se po rozvrzaných schodech dolů do sklepa obehnaného kamennými zdmi. V nápadné dichotomii k hornímu patru byl sklep prostý nepořádku a odpadků; přesně naproti tomu, co by člověk čekal. Mučírna, kterou tam Edward, jemuž média přezdívala "Vrah ze střední školy", vybudoval, byla precizní. Všechno mělo své místo a všechno mělo svůj smysl.

Na jedné stěně visely nástroje a čepele, které mohly na první pohled vypadat jako dílna kteréhokoli muže… dokud jste se nezačali pořádně dívat na to, s čím rád pracoval. Protější stěna, lemovaná policemi, držela ve formaldehydu jednu nádobu za druhou a i tehdy si člověk mohl odpustit pomyšlení, že by to mohla být jen márnice. Když se však objeví připevněná pouta, kožené postele a různé postroje a háky, je bolestně jasné, že se člověk nachází v břiše zvířete. Mena se stále nedokázala přimět, aby se podívala do řeznického kouta místnosti, přestože v něm dlouho pobývala.

MENA

Jak to, že sakra děláte takový hluk?

Byla opravdu zvědavá, protože byl připoután ke kamenné zdi. Samozřejmě nemohl odpovědět s roubíkem v ústech, ale rozhodně se snažil; sliny a hleny mu odlétaly stranou.

MENA

Počkej… počkej.

vydala se k němu.

MENA

to je nechutné. Prostě přestaň.

Mena se nechtěla roubíku vůbec dotknout; bylo to nechutné, ale potřebovali si promluvit a takhle to fungovat nebude. Sáhla mu zezadu na hlavu a rozepnula S&M zařízení.

MUŽ

Musím čůrat!

MENA

Tak čůrej.

MUŽ

Ty mrcho.

zasyčel na ni a vrhl se k ní, jak nejdál mohl, a cvakl zuby. Mena neuhnul a zdálo se, že rychle mění tón.

MUŽ

Prosím? Musím na záchod.

Mena se usmála.

MENA

Možná bych mohla pomoct.

S tupým koncem požární sekery v ruce se vrhla vpřed do jeho břicha; záplava vlhkosti mu promočila kalhoty a rozlila se do louže kolem jeho nohou. Po několika dlouhých vteřinách, kdy se snažil popadnout dech, začal Edward vypouštět šňůru tvůrčích nadávek, které směřovaly k ní, mnohé popisovaly násilné způsoby, jimiž ji chtěl znesvětit. Mena jen poslouchala a usmívala se.

Vzpomněla si na den, kdy jí bylo deset. Rodiče ji vzali do Disney Worldu za předpokladu, že jsou na návštěvě u příbuzných. Když ji vzbudili v autě, právě včas, aby zahlédli masivní nápis "Vítejte v Disney Worldu", byl to dost možná nejšťastnější okamžik jejího života. Jisté bylo, že v jejím životě zažila spoustu skvělých okamžiků štěstí, ale tenhle vždycky vynikal jako ten nejlepší. Až doteď. Ať se propadne, jestli nebyla jen omámená.

MENA

(jako dítě)

Tati? Tatínku… tatínku?

Nakonec se zastavil a zíral na ni s očima dokořán… rty se mu chvěly.

MENA

(jako dítě)

Co je to wong?

pokračovala dětským hláskem.

MENA

(jako dítě)

ty neodpovídáš, když ti říkám ,taťko'?

Mlčky zavrtěl hlavou "ne".

MENA

Jak to, tati? To je to, co jsi vždycky chtěla. Nepředpokládá se snad, že budu tvým malým miminkem, že ne?

Sen se rozplynul.

MUŽ

Prosím tě, přestaň.

V jeho hlase bylo něco, co nikdy předtím neslyšela; něco, co milovala: strach. Kdyby se jí z toho hlasu neudělalo fyzicky zle, tak by neskončila, ale to jí udělalo dobře.

MUŽ

Prosím, nechte mě jít. Nic neřeknu.

Mena se smíchem upadla a sekerou ji držela zpříma. Tohle bylo skoro lepší než komediální show.

MENA

Ty nic neřekneš… ty?

Ta zavrtěla hlavou.

MENA

Ty vole, Eddie, ty seš fakt pošahanej frajer. Nebojíš se, že bych něco řekla? Dejme tomu, že tě nechám jít, Edwarde, co bys pak dělal?

Ten zavrtěl hlavou. Rozhovor se ubíral směrem, na který nebyl připravený, ale potřeboval, aby to tak dopadlo.

MUŽ

Já… já… já se přestěhuju. Já odejdu. Už mě nikdy neuvidíš, ani o mně neuslyšíš. A peníze... Mám nějaké peníze. Můžu ti zaplatit. Prosím?

Prosil mě. Bylo to ubohé. Bylo to nádherné.

MENA

Eddie, neřekl jsi jedinou věc, kterou jsi měl říct.

MUŽ

Cože? Co? Cokoliv… co? Prostě mi to řekni.

MENA

Měl jsi říct: ,Už nebudu zabíjet a jíst lidi'. To jsi měl říct.

MUŽ

Nebudu… nebudu. Přísahám, že už… nikdy. Dostal jsem lekci.

Jeho kadence se zpomalila, jak se snažil vyjádřit upřímnost.

MENA

Vím, že jsem nemocná, Meno. Chci sehnat pomoc. Chci se uzdravit.

Mena souhlasně přikývla.

MENA

No… v jedné věci máš pravdu. Jsi nemocný. Něco ti řeknu, Eddie, budu o tom přemýšlet.

Mena pohlédla na kroužek s klíči na kovové polici a šla pro něj.

MENA

A mezitím se jen tak flákáš.

MUŽ

Cože? To mě tu jen tak necháte? Pěkná mrcha… tak zavolej policajty!

To Menu zarazilo a ona se otočila.

MENA

Edwarde… víš, jak dlouho může člověk vydržet bez jídla a vody?

Neřekl nic a po chvíli pokračovala.

MENA

Chci říct, že bys to měl vědět… ne? Jsi tak trochu odborník na udržování lidí naživu na co nejmenším množství každého z nich. Takže… víte to?

Sklonil hlavu a stále mlčel.

MUŽ

Dobře… je to v pořádku, jen si to vygoogluju, až se vrátím domů; vím, že ve stresových situacích si to člověk těžko zapamatuje.

Mena s cinknutím pustila sekeru na podlahu, přistoupila ke stěně s nářadím a vybrala si malý ostrý nůž, než se vrátila k Edwardovi, rychle se ohnala po jeho hrudi a rozřízla ho skoro o pět palců na šířku. Nebyla vůbec hluboká; téměř životu nebezpečná, ale krev mu začala stékat po hrudi a vsakovat se mu do kalhot. Edward ji neuspokojil výkřikem, odhodila nůž stranou a vydala se znovu ke schodům.

MENA

Dvě věci, Edwarde. Za prvé: máte tady problém s krysami; a za druhé.

řekla, když došla k prvnímu schodu.

MENA

Proč bych volala policajty?

Autor Magorus, 18.12.2020
Přečteno 459x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí