Hugger

Hugger

INT. DŮM, DEN

Brandonovy oči se rozšířily do talířů, a přestože byl ještě před pár hodinami naplněn nesnesitelným vztekem vůči staršímu bratrovi, Michael se neubránil úsměvu a kývl na očekávanou reakci. Ani po tom všem, co se během dne přihodilo, se nedokázal ubránit rozčilení nad předváděním svého nového objevu. Zvlášť když to bylo tak pozoruhodné a tak… drsné… jako tohle. Některé zvyky by bylo těžší porušit než jiné. Navíc, jak se domníval kdesi v hloubi duše, je možné, že něco takového bude zapotřebí, aby odcizení sourozenci získali zpět něco z toho, co se mezi nimi ztratilo.

BRANDON

Do prdele! Je to to, co si myslím? To je kurva úžasný! Kde jsi to sakra vzal? Chci říct…

starší chlapec zavrtěl hlavou s lehkou nedůvěrou.

BRANDON

Jako OMG. Ta zatracená věc skutečně vypadá, že by mohla být živá…

To slovo zůstalo viset Brandonovi na jazyku, když děsivé stvoření, které obdivovali, náhle ožilo a odcupitalo ze svého místa na podlaze vedle Michaelovy postele do skryté temnoty skříně v ložnici. Jeho úsměv rychle vyprchal a nahradil ho výraz.

BRANDON

Myslím, že jsem se posral.

Bylo jasné, že Brandona napadlo totéž, když ho poprvé uviděl, jako Michaela. Jakmile jsou však tyto první pohyby odhaleny, ten prvotní dojem, že se jedná o nějakou propracovanou repliku latexu nebo dokonce o opravdovou filmovou rekvizitu, jde do háje.

BRANDON

Je… je to…

zakoktal a snažil se v duchu pochopit neuvěřitelnou životní plynulost té věci a způsob, jakým její dvacetipalcový ocas šlehal vzduch za ní, než zmizel z dohledu. Ponořil se do Michaelovy židle, aby neupadl, odkašlal si a konečně dokončil otázku, aniž by odtrhl zrak od pootevřených dveří skříně.

BRANDON

Je to animatronik?

Když se konečně přinutil ohlédnout se po mladším bratrovi, aby mu odpověděl, Michaelův úsměv se jen rozšířil a jeho štíhlé tváře se roztáhly až na samé hranice svých možností. Zavrtěl hlavou "ne", očividně nadšený, že se o tuto chvíli podělí se svým starším bratrem. Brandon však považoval své hravé rozvážné odhalování informací za zbytečnou prostořekost, a jak se často stávalo, rychle se rozčiloval, i když si ještě pamatoval dobu, kdy považoval bratrovy šaškárny za legraci.

BRANDON

Zatraceně, Mikey! Ta věc očividně není hračka. Vypadá jako pravá… což znamená, že ji bude hledat někdo, kdo utratil spoustu peněz. Radši mi řekni, kde jsi k tomu sakra přišel, než se dostaneš do velkých problémů s mámou a tátou!

Michael nečekal bratrův výbuch, i když asi měl, a to v něm probudilo dvě bezprostřední myšlenky… obě si nechal pro sebe. Jeho první reakce byla, že Brandon má pořádnou drzost vyhrožovat "problémy s mámou a tátou" po tom, co dneska ve škole vyváděl. Stěží byl v situaci, kdy by mohl navrhovat, aby se věci předaly vyšší autoritě rodičovského zásahu.

Druhá myšlenka se táhla za první jen zlomek vteřiny a pravděpodobně přesněji odrážela osobnost mladšího chlapce. Bylo to prostě tak, že jeho velký bratr prostě nepochopil rozsah toho, co se děje. Brandon se stále díval na situaci optikou racionálního myšlení, když ve skutečnosti tento okamžik vyžadoval přesný opak. Bylo to však naprosto pochopitelné. Michael byl na stejné lodi před pouhými 90 minutami, takže si byl celkem jistý, že jeho bratr brzy také změní tón.

Byl každopádně natolik sebevědomý, že odolal nutkání uklidnit Brandonovo vřeštění rychlým únikem informací a raději pokračoval v pomalém odhalování, které si posledních 15 minut nacvičoval v hlavě. Pár vteřin se bál, že bratrův silně ohavný přístup opět zničí další precizně vymyšlenou prezentaci. Hluboko uvnitř však věděl, že tohle je životní chvíle, která je prostě příliš chladná na to, aby se dala přejít bez jisté míry fanfár a okázalosti. Kromě toho už se nestávalo tak často, aby měl nad Brandonem tak bezpodmínečnou kontrolu, přestože bratrovy oči těkaly sem a tam mezi ním a místem, kde věc zmizela ve skříni.

Michael nenechal úsměv od ucha k uchu vyprchat, poplácal místo vedle, kde seděl na posteli, a poslal bratrovi nevyslovenou výzvu, aby se k němu připojil u nohou matrace. Očividně, ne zrovna nadšeně, trvalo několik vteřin, než zvědavost staršího chlapce překonala jeho skepsi a všeobecné pohrdání, že se podvolil jakékoli Michaelově žádosti. Napůl trvalé zamračení, které měl při přemísťování, stejně jako dlouhý, dramatický povzdech, který vypustil po usednutí do nového křesla, to alespoň naznačovaly. Pokud mohl Michael soudit, dělal vše, co bylo v jeho silách, aby ten okamžik zkazil, aniž by se úplně vypařil.

Pro jednou na tom nezáleželo. Nedokázal si představit, že by Brandon mohl říct nebo udělat něco, co by proniklo do jeho osobního rozpoložení nebo ztlumilo praskavé bzučení, které se neslo vzduchem kolem nich. Kdyby jeho bratr věděl, co dělá, chlapec by měl podstatně jiný přístup a doufejme, že zanedlouho by si uvědomil totéž, co Michael: na světě opravdu existuje magie. Ne ty kecy, jako v zábavním parku Harryho Pottera, ale opravdová magie… upřímně řečeno, za hranicí současné reality. Definitivní a jednoznačný důkaz toho, že tomu tak je, viděl hned ve svém ztemnělém šatníku vedle špinavých ponožek a sportovních bot. Kýval se sem a tam jako nějaký ohavný pavoukovitý stín.

INT. MICHAELŮV POKOJ, DEN

Michael se nakonec zeptal, když už Brandonovo mručení utichlo natolik, že si povzdechl. Starší chlapec byl očividně nespokojen s rolí podřízenosti, kterou musel hrát, ale nepřekonatelná touha vědět přesně, na co jeho bratr hraje, ho držela na místě. To a poněkud znepokojivý úsměv, který odmítal opustit chlapcovu tvář.

MICHAEL

Připraven?

BRANDON

Jen dělej, co už budeš dělat.

bylo to nejlepší, čeho se Michaelovi dostalo; a po krátkém mrknutí, které se Brandonovi opravdu dostalo pod kůži, obrátil pozornost zpátky k té věci ve skříni.

MICHAEL

Nedělej žádné prudké pohyby.

nabídl, aniž by se ohlédl na bratra. Starší chlapec odpověděl posměšným "pthhh", které mu připadalo přinejlepším povinné. Když si odmyslel další poznámky, které by za normálních okolností následovaly, bylo jasné, že je na laně plně závislý. Teď nastal čas, aby ho Michael přitáhl.

MICHAEL

Tak jo… jdeme na to.

Mladší chlapec si tu a tam odkašlal, poplácal se oběma rukama po klíně a zavolal do skříně zpěvavým hlasem, jaký se obvykle používá u batolat nebo milovaných mazlíčků.

MICHAEL

Huuuugggyy! Ach, pane Huuuugggyy! To je v pořádku, Buddy. Pojď sem a podívej se na mě, Huggy.

Slyšel, jak se jeho bratr jízlivě uchechtl, ale to trvalo jen do té míry, že se mu do zorného pole pomalu vklouzla první noha s mnoha klouby.

MICHAEL

Tady je můj Huggy Boy. Ty jsi ale hodný chlapec. Tak pojď… pojď se podívat na tatínka.

K první etapě se připojila další… a pak další… a pak další. Pomalu vycházel ze skříně mnohem opatrnějším krokem, než když utíkal, a znovu se nechal plně odhalit. Stál na osmi pavoukovitých nohou téměř stopu a půl nad podlahou, hlavní část jeho těla a dlouhý ocas připomínající bič, který k němu byl připevněn, připomínaly jednu dlouhou míchu. Nebyly tam žádné rysy obličeje, jen dva ploché pytle připevněné k bokům za nohama a zející tlama na spodní straně.

Poslední rys Brandon ještě neviděl očima... ale pořád věděl, že tam je. Bylo to tak bizarní a cizí stvoření, jaké si jen lze představit, a zjevně ne z tohoto světa. Přesto Brandon přesně věděl, co to je. Oba. Po pravdě řečeno, dalo by se říci, že značná část široké veřejnosti by to děsivé stvoření také poznala.

Zatímco rodiče Rytířových chlapců byli v dětství přísní na spoustu věcí, jednou z věcí, které jim, jak se zdálo, unikaly, byla paradoxně mediální spotřeba jejich dětí. Komiksy, televize, filmy… internet… to vše si udržovalo poměrně neregulovaný status. Omezení, se kterými byli jejich vrstevníci nuceni žít, jim dávala velmi dobré povědomí o nezvyklém stupni svobody, který jim byl udělen, a bránila jim příliš zkoušet hranice, což pomáhalo udržovat tento status quo.

Kvůli tomu byli oba docela mladí, když poprvé viděli sci-fi, hororové mistrovské dílo Ridleyho Scotta "Vetřelec". Udělalo to na oba nesmazatelný dojem, byl to jeden z těch filmů určujících vkus, který vedl k úplně novému světu možností zábavy. Filmy z vesmíru byly do té doby jejich naprostým favoritem a věděli, že tolik získají z obalu DVD, který je vedl k rozhodnutí se na ně podívat. Netušili však, o co za tím mlhavým obrazem jde, a ukázalo se, že je to svým způsobem zjevení, protože ani jeden z nich netušil, jak moc je baví, když z nich mají hrůzu.

Každý rok se na něj dívali znovu, obvykle kolem Halloweenu, a oba se shodli, že patří k jejich nejoblíbenějším. Z toho důvodu spolu s mnoha pokračováními, prequely a dalšími multimediálními příspěvky k mýtům mohli snadno rozeznat zrůdnost, která se původně zrodila v choré mysli umělce H.R. Gigera. Pekelně zneklidňující sbírka nepřirozených rysů, které pomalu uzavíraly vzdálenost mezi nimi, se nejčastěji nazývala "Facehugger".

Každý, kdo ty filmy znal, věděl, že ta nepříjemná, pavoukům podobná šelma je jen larvální stádium pro něco mnohem, mnohem horšího. I když, upřímně řečeno, Facehugger byl sám o sobě dost ošklivá práce. Tak tomu alespoň bylo ve fiktivním světě, v němž až dosud existovala. Ten, který se opatrně přitahoval k posteli vedle Michaela, však zřejmě nevyzařoval stejný pocit frenetického násilí, jakým byl jeho druh obzvlášť známý.

Huggy zvedl poslední nohu z koberce a zastavil se na chvíli vedle Michaela, aby se zhoupl dopředu a dozadu. Z toho zjednodušeného pohybu vyzařovala Brandonovi hrozba a on plně očekával, že se Facehugger vrhne po jeho hlavě, až skončí s tím svým nervy drásajícím, drobným tancem. Když se místo toho jemně odplazil bratrovi do klína, přistihl se, že reflexivně vydechl úlevou, teprve v té chvíli si uvědomil, že zadržoval dech, když čekal na nevyhnutelný úder té věci. I když racionální část jeho mozku dobře věděla, že to, co vidí, nemůže být to, jak to vypadá, bylo stále těžké oddělit hluboce zakořeněný strach z neexistujícího vesmírného ďábla od úžasně živé podoby vedle něj.

Facehugger otočil Michaelovi v klíně tři malé, kočičí kroužky, než mu skrčil nohy pod sebe, omotal ocas kolem jeho "těla" a usadil se. Brandon musel připustit, že jeho počínání je vlastně docela roztomilé, ne-li trochu sladké; ale na druhou stranu to byly vlastnosti, které člověk přisuzuje vnímavému, živému tvoru. Což ta věc v klíně jeho bratra rozhodně nebyla. Bylo jasné, že Michael spolkl červenou pilulku a byl celej žhavej do toho, že jeho novej mazlíček je biologicky nemožnej. Na druhou stranu… byl pořád ještě dítě; ne jako Brandon, který se už musel jednou týdně holit. Zatím neměl příležitost vidět, jak funguje skutečný svět. Co víc by od něj mohl někdo doopravdy očekávat?

BRANDON

Kde…

Brandon se konečně přinutil promluvit do náhle vyschlého hrdla.

BRANDON

Kde jsi tu věc našel?

Po chvilce jeho bratr vzhlédl od mimozemšťana, který mu spočíval na stehnech, úsměv stále zcela nedotčený, oči rozšířené a jiskřící.

MICHAEL

Je docela v pohodě, ne?

BRANDON

Jo.

musel starší chlapec souhlasit.

BRANDON

Je to neuvěřitelné. Nikdy jsem nic takového neviděl. Ta věc musela stát celé jmění.

Na chvíli se odmlčel, než pokračoval, tentokrát o něco přísněji.

BRANDON

Kde...jsi...to..sehnal.

MICHAEL

Našel jsem ho tam, kde se do potoka vléval odvodňovací kanál.

BRANDON

Jaký potok?

Nechtěl mu dát možnost nerušeně pokračovat. Tak nějak probíhaly všechny jejich rozhovory v těchto dnech.

MICHAEL

Ta na druhé straně Hammermillské parcely. Však víš… ta zadní cesta domů.

BRANDON

Proč jsi tam sakra byl?

Michael dál zíral na Huggyho, jenomže teď, protože se nedokázal přimět k tomu, aby se znovu podíval na svého bratra, si nebyl jistý, jak odpovědět. Poslední věc, kterou chtěl udělat, bylo naštvat Brandona a to byla oprávněná obava, že vlastnická práva Shaggin Wagonu závisejí na schopnosti staršího chlapce dostat svého malého bratra každý den do školy a ze školy… a přitom ho udržet v bezpečí. Na druhou stranu jediný důvod, proč tam Michael vůbec byl, bylo Brandonovo a jeho odporné chování na školním parkovišti. Jestli měl někdo právo být naštvaný, tak to byl on. S tímto vědomím se rozhodl odpovědět upřímně.

MICHAEL

Snažil jsem se, abych na tebe a Randyho zase nenarazil.

Čekal další rutinní výbuch a chvíli čekal; ale jediné, co k tomu Brandon řekl, bylo:

BRANDON

Aha.

a tak se rozhodl dokončit relativně antiklimaktický příběh.

MICHAEL

Znáš ten odtok na severním konci... kde jsme tenkrát viděli ty králíky?

Brandon přikývl, což periferně vnímal a chápal jako „ano“. "Ta kovová mříž byla jakoby ohnutá směrem ven. Jako by ho někdo chtěl strhnout, ale nemohl. Já ti nevím.

MICHAEL

Každopádně… Huggy do toho nějak zapíchl ocas. Prostě se zbláznil… plácal sebou a kvičel… ale nemohl to ze sebe dostat, ať se dělo cokoliv. Zpočátku jsem poznal, že se zasekl… ale pořádně jsem ho neviděl, dokud jsem se nedostal blíž. Což by se mi rozhodně nelíbilo, kdyby to neudělal on!

Michael se zasmál své vlastní přiznané zbabělosti.

MICHAEL

Když jsem se konečně dostal tak blízko, že mě Huggy viděl…

odmlčel se, protože si nebyl jistý anatomickou řečí, a pak se znovu zamyslel.

MICHAEL

No, víš… dost blízko, aby poznal, že tam jsem. Přestal bláznit, hned se uklidnil a začal dělat nový zvuk. Opravdu nevím, jak to popsat. Nevím, možná tak trochu jako když pes kňučí… ale mnohem, mnohem… divnější. Neznělo to jako nic, co jsem kdy slyšel… ale nějak jsem věděl, že je to Huggyho způsob, jak mě požádat o pomoc.

BRANDON

To si ze mě děláte srandu. Znám tě, Strašpytlíku. Člověk se bojí vlastního stínu. Zrovna minulý měsíc jsi brečel na mámu a tátu, protože ten keř za oknem zněl, jako když v noci škrábou spáry o sklo. Máma tátu druhý den donutila, aby to upravil. Pamatuješ?

Vzpomněl si.

MICHAEL

Podívej… nedokážu to vysvětlit. Byl to jen pocit. Jako nějaké okamžité pouto. Věděl jsem, že potřebuje mou pomoc… a věděl jsem, že mi neublíží.

BRANDON

Nebyl.

opravil Brandon bratra. Což byla ironie, protože technicky to byl Michael, kdo obvykle doučoval.

MICHAEL

To je jedno. Jde o to, že jsem osvobodil Huggyho ocas… a on mi neskočil na obličej a nezačal mi do bříška pumpovat hromadu vesmírných dětí. Místo toho mě začal hladit, celý sladký. Pak, když jsem se pokusil odejít, šel za mnou jako pes. Když jsem se vrátil na ulici, zeptal jsem se Huggyho, jestli nechce, abych ho nesl, skočil mi rovnou do náruče a tak nějak se mi schoval pod kabát. Přísahám, že přesně rozuměl tomu, co jsem mu říkal. Celou cestu domů mi držel ocas omotaný kolem pasu a nohy mi držel podél těla… ale ani trochu to nebolelo. On je opravdu, jako, super jemný…a taky super chytrý, myslím. Pravděpodobně poslední svého druhu.

BRANDON

Mikey.

Brandonův tón se změnil v něco, co Michael už dlouho neslyšel. Těžko určit, znělo to skoro jako soucit.

BRANDON

Mikey, podívej se na mě.

Mladší chlapec se přinutil znovu pohlédnout bratrovi do očí.

BRANDON

Víš, že to není skutečné zvíře… že jo? Chci říct, nechápej mě špatně. Udělal jsi dobře, že jsi to přinesl domů. Je to asi ta nejúžasnější věc, kterou jsem v životě viděl. Ale… není to skutečné. Není to živé. Ne jako pes strýčka Franka nebo sousedovic kočka.

Michael viděl Brandonovi na očích, že věří tomu, co říká. Byla to těžká pilulka na spolknutí. To však znamenalo jen to, že je na místě větší přesvědčivost.

MICHAEL

Podívej se na něj, Brande. Dobře si ho prohlédni.

Oba bratři se ohlédli po Facehuggerovi a Brandon po chvíli přitlačil.

BRANDON

Říkal jsem ti, že to vypadá úžasně. Je to velmi podobné životu. Stejně jako dinosauři, které jsme viděli v Universal Studios. To neznamená, že je to skutečné.

MICHAEL

Podívej se na jeho váčky.

BRANDON

Co tím myslíš?

Mladší chlapec ukázal na dva ploché vaky, které mu visely za zadníma nohama, a Brandon si poprvé všiml, jak se pohybují, mírně se nafukují a splaskávají podle rozpoznatelného vzoru. Michael přesto pokračoval a slovně ho doplnil.

MICHAEL

Dýchá.

Tentokrát se Brandonovi nedostalo rychlé odpovědi, ať už hanlivé či jiné, a po několika vteřinách měl Michael pocit, že si jeho malé vítězství zaslouží trochu posměchu.

MICHAEL

Na to není odpověď, co?

BRANDON

Je to… je to… Tak jo, hele… nejspíš je to jen část stroje. Víš? Je to postavené tak, aby to vypadalo, že to dýchá. Takže… to nic neznamená. Rozhodně to není důkaz života.

Ani jeden z nich neřekl celou minutu a půl ani slovo, když se každý z nich zamýšlel nad záhadou, která před nimi ležela, každý po svém. Byl to Brandon, kdo konečně prolomil ticho, když poté, co sáhl do kapsy kabátu a vytáhl švýcarský armádní nůž, řekl:

BRANDON

Je opravdu jen jeden způsob, jak to vyřešit. Musíme ji rozříznout.

INT. TŘÍDA, DEN

Trvalo to ještě celou vteřinu a chichotavý smích Sáry McClainové, než si plně uvědomil, že je plně odhalen před velkým počtem svých spolužáků… svých spolužaček. A aby toho nebylo málo, vzduch byl svěží a on právě myslel na svou mámu, takže ve skutečnosti nereprezentoval dobře. Ne že by ve třinácti letech existovala tuna prostoru pro zlepšení, ale Jenny Campbellová by přinejmenším nemusela křičet:

JENNY

Vypadá to jako fazole!

Michael zrudl, žaludek se mu sevřel, upustil knížky a začal se dožadovat spodního prádla značky Fruit of the Loom. Rozlité papíry a složky se začaly sypat ve větru a v pomýlené snaze popadnout domácí úkol jednou rukou, zatímco druhou se stále snažil naházet si spodní prádlo zpátky na své místo, ztratil rovnováhu. Zakopával o vlastní šortky a rozplácl se do nepříliš lichotivého postavení na zemi, což postupně rostoucí skupinu jeho vrstevníků dohnalo k hysterii. Nikdo, včetně Brandona, nehnul prstem, aby pomohl. Ozýval se jen smích, ukazování a vševidoucí oko několika chytrých telefonů zaznamenávalo okamžik pro příští generace z několika filmových úhlů.

I když tam ležel, kousal slzy a pracoval na tom, aby dostal trenýrky tam, kde měly být, věděl, že celá scéna bude na YouTube a Facebooku, než se dostane domů, úhledně sestříhaná a nastavená na kreslený soundtrack. Byl to ten monumentální žert a následná ostuda, která by žila v hanebnosti jen slovem. Skutečnost, že byla tak veřejná a tak dobře zdokumentovaná, by jen zintenzivnila pozornost, které by se jí dostalo, a Michael by se v příštích deseti letech viděl jen jako chodící, mluvící internetový mem.

Upřímně, byla to věc, kvůli které spousta lidí spáchala sebevraždu. I když v té chvíli zahanbujícího zahanbení se Michaelovy myšlenky soustředily spíš na zabití Brandona než na jeho samotného. Pro jeho bratra to bylo bezpochyby nové dno, a když vzhlédl ze svého místa na zemi a uviděl výsměch na Brandonově rozesmáté tváři, bylo toho příliš. Slzy nakonec vytryskly… i když to byl "vztek", který konečně přetrhl potrubí.

Trvalo celou další minutu, než posbíral své větrem ošlehané věci… samozřejmě bez pomoci… než mohl konečně uprchnout z místa činu; jakmile ho však jeho štíhlé nohy začaly unášet, už se neohlédl. Teď už s tím parchantem domů v žádném případě nepojede. Kdyby se máma naštvala, byl si jistý, že by měl příběh, který by obrátil její hněv jiným směrem. Normálně, a i přes některé jeho vážnější prohřešky, nebyl Michael ten, kdo by práskal na svého bratra. Když bylo Michaelovi pět a Brandonovi osm let, uzavřeli spolu pakt o "mlčení" a z nějakého zatraceného důvodu se Michael cítil povinen dohodu i nadále dodržovat. Dnes však poslední zbytky sourozeneckého pouta zmizely a on už k bratrovi necítil žádné závazky.

To ovšem neznamenalo, že by se mu představa, že je krysa, líbila už z principu. Jistě, kdyby se ho matka zeptala právě v tu chvíli, Michael by nic nezatajil… nejspíš by ji poslal na webovou stránku, kde by mohla sledovat i ten prohřešek. Cesta domů mu tedy zabere něco málo přes dvě hodiny a on byl natolik chytrý, že věděl, že by se mohl cítit jinak, až bude mít příležitost se uklidnit. Odpuštění rozhodně nepřicházelo v úvahu, ale to, že nás neprodají mámě a tátovi, bylo stále v možnostech.

Jakmile se dostal přes prvních pár bloků, existovaly dva způsoby, jak se mohl pěšky dostat zpátky domů. Na chodnících a silnicích, které dobře znal, vedla hlavní trasa. Bohužel by se tak vystavil svému bratrovi, který by ho nepochybně míjel s Randym na sedadle spolujezdce.

Protože už měl v sobě skoro všechnu brutalitu, kterou si dnes od dvojice mohl vzít, rozhodl se Michael jít opačným směrem, který vedl převážně neobydlenou oblastí městečka, již dávno znovu zabranou přírodou. I když to nebyla cesta, kterou by znal, vyhlídky na to, že se ztratí v zarostlém kraji, byly stále ještě mnohem žádanější než se znovu vypořádat se svým sadistickým bratrem, než se vrátí domů, kde přítomnost mámy a táty působila jako silný odstrašující prostředek proti některým Brandonovým opovrženíhodným sklonům. Kromě toho si ten den v hodině angličtiny přečetli "Cesta se nekoná" a když se Frost vydal cestou "méně frekventovanou", zdálo se, že mu to docela vychází, takže... možná to bylo znamení.

INT. MICHAELŮV POKOJ, DEN

Ze všech návrhů, které mohl Michael od svého bratra očekávat, "rozřízni to", nebylo nikde na seznamu.

MICHAEL

Rozříznout ho? Proč bys to proboha dělal?

I když je pravda, že v posledním roce a půl začal malý, ale stále rostoucí pruh zvrácené krutosti prořezávat skalní podloží Brandonovy rozvíjející se osobnosti, ještě nedospěl do stavu, kdy by chtěl ublížit jiným živým bytostem. Několikrát už nožem mával a nebylo to bohužel poprvé, co hrozil, že ho použije. Když ale došlo na lámání chleba, šestnáctiletý chlapec byl samý kec... a Michael to věděl taky. V tomto konkrétním případě však v jeho tváři ani tónu nebylo nic, co by naznačovalo něco jiného než naprostou vážnost.

BRANDON

Abych něco dokázal... samozřejmě.

Michaelova tvář se zkřivila do zmučeného zmatku, který jasně naznačoval, že je třeba ji rozvést.

BRANDON

Podívej.

pokračoval jeho bratr, tentokrát o něco mírněji.

BRANDON

Neříkám, že bychom měli provést úplnou pitvu. Jen malý řez na ocase... nebo jeden z těch pytlů po stranách. Jestli je to tak, jak říkám, pak tam budou převody, počítačové čipy a všechny ty robotické věci.

Odmlčel se, aby potlačil bezděčný úšklebek.

BRANDON

Na druhou stranu… jestli je to tak, jak říkáš, a Huggy je opravdu opravdový facebook, pak to bude mít kyselinu místo krve, která se prožere podlahou. Tak či onak, na eBay to vynese nemalé jmění.

Michael pohlédl z Brandona, jehož oči jiskřily příslibem digitálních dolarů, na Huggyho, který mu tiše odpočíval v klíně, a pak zpátky na bratra. Páteř ztvrdla s pevným odhodláním a věnoval zvláštní péči udržování očního kontaktu, pomalu, ale rozhodně dával Brandonovi vědět, co si o tomto tématu myslí.

MICHAEL

Ty Huggyho nepodřízneš. Ne na zádech. Ne na jeho koulích. Nikde. A taky… nebudeme ho dávat na eBay. Teď je můj… a nikam nepůjde. O tom nebudeme diskutovat.

Úsměv staršího chlapce začal slábnout, když si prohlížel bratrovu tvář a nebývalé odhodlání za ní. Tenhle typ přesvědčení byl rozhodně nový vývoj a Brandon byl na toho kluka vlastně trochu pyšný, že se za sebe konečně postavil. Ne dost na to, aby vzdor vydržel, ale přesto… bylo dobré vědět, že není úplně bez páteře. Přinejmenším vědomí, že to jeho malého bratra úplně nezničí, mu to, co se chystal udělat, trochu ulehčilo.

BRANDON

Nerad jsem ten, kdo ti to musí říkat, Krysaři, ale tvůj nový mazlíček už ti nepatří.

Michael zavrtěl nevěřícně hlavou a doufal, že až Brandon toto tvrzení rozšíří, nabude jiného odstínu; i když se mu v žaludku pomalu začínal zvedat žaludek a on si byl zcela jist, co ten parchant řekne. Bez ohledu na to, jako by se tím zabýval, zakoktal:

MICHAEL

Co… co… o čem to sakra mluvíš, Brande?

BRANDON

Ale no tak, myslel jsem, že ty máš být ten chytrý?

Jeho úšklebek, který se v poslední době stal napůl trvalým rysem, se vrátil a Michael si nepřál nic jiného, než aby ze sebe setřásl samolibý výraz. Dělat takové svinstvo bylo samo o sobě dost zlé, ale vidět úmyslnou rozkoš na jeho tváři bylo vyloženě odporné; a právě v tom okamžiku napadla mladšího z obou bratrů myšlenka, kterou si upřímně nepamatoval, že by kdy předtím měl. Byl Brandon zlý?

Na první pohled se ta představa zdála směšná, ale když člověk začal pitvat fakta a srovnávat je s tím, co většina lidí považuje za „zlo“… věci nebyly tak vyhraněné a suché. Dalo se docela dobře usuzovat, že jeho bratr začal vykazovat všechny znaky budoucího „padoucha“. Nějaký Michael Myers nebo Hannibal Lector byl nejspíš na dlouhé lokte, ale Draca Malfoye viděl, jak se pohybuje v rámci možností.

BRANDON

Ale jestli si chceš hrát na hlupáka, tak ti to vysvětlím. Ta věc ve tvém klíně, ať je to cokoliv, je teď moje. Patří mně.

Michael otevřel ústa na protest, ale Brandon zdvihl prst k tvári a uťal jeho hlas.

BRANDON

A než se začneš ptát "proč" a podobné kraviny, řeknu ti to. Je to proto, že to chci… a vy nemůžete udělat nic, co by mi v tom zabránilo, kromě toho, abych vám nakopal zadek tak, že jsem příliš unavený, než abych si ho hned vzal.

Odmlčel se a jeho úsměv se změnil v úšklebek.

BRANDON

A tady je ta opravdu krásná část… taky to nesmíš říct mámě a tátovi. Protože, hádej co? Řekneš to na mě a já ti garantuju, že tu věc najdou a pak… čau, Huggy.

Michael cítil, jak se mu v koutcích očí začíná hromadit vlhkost, a kousl se do jazyka, aby se stavidla neotevřela. Brandon ho nechce vidět plakat! Nevzpomínal si, že by někdy nenáviděl svého bratra tolik jako v těch ubíhajících vteřinách.

BRANDON

Ale když budeš hrát slušně… a nebudeš otravnej, malej blbečku… tak se pořád můžeš vídat se svým malým kamarádem. A nikdo to nemusí vědět. Sakra, nejspíš ti ho nechám v pokoji aspoň polovinu času. Jediný skutečný rozdíl je…

(vážněji)

teď patří mně a já si s ním můžu dělat, co chci. A to včetně toho, že to trochu rozříznu, abych viděl, z čeho je ta zatracená věc vyrobená. Rozumíš, troubo?

EXT. ZA MĚSTEM, K NOCI

Aby se dostal na mýtinu s malým potokem, který tvořil největší část "zadní cesty", musel Michael nejprve překonat téměř 100 metrů hustě zalesněné oblasti, která se rozkládala přímo za zchátralou a většinou opuštěnou částí Hammermillu. Nebylo to však příliš drsné, pokud se držel prašné stezky vyšlapané tisíci zkratkami, která vedla od předělu k mýtině.

V půli cesty narazil na vyčištěný kruh asi tři metry široký s několika starobylými zahradními židlemi rozmístěnými kolem zbytků dávno uhašeného ohně. Na místě byly poházené rezavé plechovky od piva a chladicí box pokrytý řasami, který byl otočený na bok jako provizorní konferenční stolek. Nejspíš to bylo místo, kde se mohli puberťáci poflakovat a opíjet, nebo dokonce kemp pro případ nějakého bezdomovce. I když s několika prázdnými domy velmi blízko měli squatteři v okolí pravděpodobně lepší možnosti.

Jak se ukázalo, ať už byl malý kroužek původně vymyšlen k jakémukoliv účelu, měl teď nový. Bylo to perfektní místo pro to, co Michael v tu chvíli nejvíc potřeboval. Hodit s žuchnutím knihy a tašku na zem, spustit se do rezavě potažené židle... a řvát, jako to nedělal od malička. Až do té chvíle, kdy konečně dovolil, aby mu slzy volně tekly po tvářích, držel zahanbující realitu toho, co mu Brandon provedl. Odklopýtal ze školy jako voják po výbuchu granátu, byl zasažen granátem a ještě si plně neuvědomoval, jak těžce byl zraněn.

Teď, v tomto tichém ústraní, kde ho mohly soudit jen stromy, byl čas přemýšlet, čas prohlédnout si škody... a nebylo to hezké. Brandonův krutý žert mohl být pro posttraumatickou stresovou poruchu, kterou zanechá za sebou, válečným činem a brutalita jeho vlivu na jeho psychiku se teprve začínala rýsovat. Celá škola teď jistě mohla sledovat jeho ponížení. Pokud by se mělo uvažovat o zkušenostech z minulosti, pak by to pravděpodobně mělo i svou vlastní stránku na Facebooku, spolu s odkazem na video na YouTube s názvem „Malý péro s fazolí v kalhotách“.

Dostat se přes první ročník bylo pro třináctiletého šprta dost obtížné, vzhledem ke všem nepsaným pravidlům chladnokrevnosti a nemožnosti orientovat se ve společenské hierarchii. Teď by ale mohl zkusit přemluvit matku, aby se učila doma. Myšlenka na to, že se bude muset vrátit do školy, a všechna ta další nadávka, kterou teď sliboval, bylo příliš na to, aby se s tím vyrovnal, a už jen snaha o to stačila, aby kohoutky zůstaly nahoře.

Při každém nekontrolovatelném vzlyknutí se celá jeho postava kymácela dopředu, až počasím ošoupané zahradní křeslo pokaždé na protest zaskřípalo, a Michael strávil téměř čtyřicet minut houpáním křesla. Výraz syrové bolesti byl teď, když ji pustil na svobodu, nepokoušel se ji zadržet. Po prvních pár minutách by stejně nebylo možné tu láhev znovu zazátkovat. Bylo to očistné... alespoň do určité míry... a on byl víc než ochoten nechat to běžet, i když ho začalo bolet břicho z toho nechtěného cvičení, které podstupoval.

Když se mu nakonec přece jen podařilo uklidnit se, ještě patnáct minut tiše seděl v malé svatyni lemované stromy a dovolil svému bublajícímu kotli emocí, aby se pomalu přesunul od zamračené sebelítosti k nefalšované zuřivosti, nenávisti a touze po pomstě. Každý, kdo Michaela skutečně znal, by otevřeně přiznal, že je jedním z nejvíce odpouštějících lidí, s nimiž se setkali; a bůh ví, že si od svého bratra odpustil spoustu svinstva… zvlášť v posledních letech. Nicméně dnešní incident byl takový, že si nedokázal představit, že by ho někdy pustil, a skutečnost, že si vůbec poprvé představil, jak by Brandonova lebka mohla vypadat po malém "zamilovaném ťuknutí" od podepsané baseballové pálky "Carlos Beltran", která mu visela nad postelí, tuto představu jen posílila.

Nikdy v životě si Michael nepřál způsobit bolest jiné lidské bytosti. Alespoň to tak bývalo a Brandona o to víc nenáviděl, že mu vzal i tohle. Něco hluboko uvnitř se zlomilo, a i když to nebylo na první pohled patrné, postupně si uvědomoval, že už není tím, kým byl ještě před pár hodinami. Kdyby na to přišlo a naskytla se příležitost ublížit Brandonovi... opravdu mu ublížit... no, už si nebyl jistý, že to neudělá. Kromě toho, podle jeho odhadu... si ten zkurvysyn vysloužil trochu bolesti.

MICHAEL

Prosím, ne!

Kůži měl svraštělou a spálenou od krve, která se pod ním vařila, a připadal si, jako by mu ve vlasech lezlo tisíc ohnivých mravenců, když Michael prosil svého bratra. Brandon právě vzal Huggyho ocas do levé ruky a pravou pomalu sklonil obnaženou čepel kapesního nože. Natáhl ocas dosud odpočívajícího tvora tak, aby v případě šance jedna ku milionu, že jeho bláznivý bratříček má skutečně pravdu, prolil z řezu kyselou krev, pak se prostě prokousal postelí a ne ani jedním z nich.

MICHAEL

Ublížíš mu!

Michael si nebyl jistý, jestli tomu opravdu věří. Tento druh byl, alespoň pokud šlo o jejich smyšlenou pověst, dost odolný, ale zároveň se už plně zhostil role ochránce stvoření, které zachránil. Navíc, zatímco pouto, které se mezi nimi vytvořilo téměř okamžitě, bylo docela silné a způsobovalo tomu malému chlapíkovi zbytečnou bolest nebo úzkost, mohlo působit jen k jejímu poškození. Nebylo těžké říct, že už cítí něco jako 'lásku' ke svému novému mazlíčkovi a nechtěl dát Huggymu důvod, aby se ho bál.

MICHAEL

Prosím tě, Brande! Moc tě prosím. Nemusíš to dělat…

BRANDON

Tak už drž hubu! Jestli mě nenecháte soustředit, tak ten řez bude mnohem horší, než by měl být.

Každý nerv v Michaelově těle nepříjemně brněl. Chtělo se mu křičet… rozdávat rány… vyběhnout z pokoje a říct matce a otci, o co se Brandon snaží. Okolnosti ho však držely mlčky na místě. Jediné, co mohl dělat, bylo pozorovat, jak mu slzy začínají zastírat zrak. Nemohl tušit, jak špatný cíl jeho zájmu vlastně je.

Brandon se s nožem dostal až na místo, kterým se chtěl prosekat, ale v okamžiku, kdy se chladná ocel dotkla toho, z čeho byla vyrobena, Facehugger ožil. Když si Huggy vzpomněl na leguána strýčka Teda, Pata, který by klidně seděl celé hodiny jako skála, než by se znenadání vrhl do akce s nepředstavitelnou rychlostí, přešel z relativně nehybného těla v horečnou aktivitu, která docela evokovala jeho postavu na obrazovce.

Než měl Brandon příležitost zareagovat, natož aby si uřízl něco jiného než palec, Facehugger se na něj vrhl. Během necelé vteřiny se mu vyšplhala po hrudi a usadila se na chlapcově obličeji, ocas se mu stahoval kolem krku. Byl to obraz, který Michael už stokrát viděl na plazmové ploché obrazovce v bratrově ložnici. Z toho důvodu, možná víc než kterákoli jiná, nebylo to bizarní… dalo by se dokonce říct „cizí“ chování zdaleka tak psychologicky zarážející, jak by asi mělo být. Na povědomosti toho, co vidí, a pevném postavení ve světě hollywoodské přetvářky bylo něco, co ho zarazilo, když měl možná místo toho reagovat.

Brandon zoufale zatínal ruku do svěráku nadpozemské bestie a překvapeně vyskočil; a když začal slepě klopýtat po místnosti, Michael s překvapením zjistil, že se mu úsměv začíná vkrádat zpátky do koutků úst. I když to vnějšímu pozorovateli mohlo připadat děsivé, na pohledu na to, jak se stoly náhle obrátily proti jeho vlastnímu trýzniteli, bylo něco podivně… uspokojujícího… jako fyzické zosobnění karmické odplaty. Teprve když mu bratr hlasitě udeřil hlavou o knihovnu, rozhodl se, že to stačí.

MICHAEL

Žádný Huggy! Přestaň! Nech Brandona na pokoji!

Nevěděl, proč ten příkaz bude fungovat… jen to, že bude; a když a kdy Facehugger okamžitě zareagoval tím, že se vymotal ze staršího chlapce a skočil zpátky do rohu postele, nijak ho to nepřekvapilo. Koneckonců už určil vysokou inteligenci malého Xenomorfa i jeho schopnost porozumět velké části jeho slovníku.

Brandonovo tělo v bezvědomí padlo na podlahu vedle postele a modrá barva v jeho tváři se pomalu vracela do růžové. Bylo zřejmé, že ještě dýchá, ale když se neprobudil v první minutě a půl, začal Michael přemýšlet, jestli by přece jen neměl zajít pro pomoc. Police s knihami staršího chlapce pořádně změřila. Je možné, že měl otřes mozku. Michael si nepamatoval, jaká jsou všechna pravidla, pokud jde o otřesy mozku, ale byl si naprosto jistý, že oběť nemá spát. Ale zase...

Bylo třeba zvážit ještě jednu možnost… příležitost, která jako by byla diktována osudem. Jaká byla pravděpodobnost, že v ten samý den, kdy Brandon úplně zpřetrhá poslední pouta bratrské lásky mezi nimi, se u něj vyvine nová, zdánlivě stejně silná náklonnost k bytosti, která by ani neměla existovat? Jestli mu posledních pět minut jeho života něco objasnilo, pak tohle. Huggy mu kryl záda a Brandon ne.

Ještě dál po této cestě bylo zřejmé, že v pouhých šestnácti letech jeho starší bratr stále roste, vyvíjí se a mění se v něco jiného… v něco, co se každým dnem jeví exponenciálně horší. Jak moc bude na hovno? Jaké peklo zažije Michaelův život, až ten den přijde?

Po pravdě řečeno, nebyly to otázky, na které by chtěl znát odpovědi. Bylo na nic, že se jich vůbec musel ptát. Huggy, který nějak vycítil citovou agónii, se přitulil k jeho noze, díval se na Brandonovu vzdouvající se hruď a přemýšlel, jestli z něj nedělá monstrum, když má vůbec takové myšlenky. Zvlášť, když tam jen tak neskončily. Koneckonců Brandon nebyl jedinou přítomnou stranou, která nedosáhla posledního stadia vývoje.

INT. DŮM, DEN

Opatrně, aby nevylil přesycený ledový čaj, odnesl Michael požadovaný nápoj matce na zadní terasu, než se usadil do lehátka vedle ní s komiksem, který bude předstírat, že čte, zatímco bude odposlouchávat její rozhovor se sestrou.

MÁMA

Díky, zlatíčko.

usmála se na něj, než se vrátila k telefonátu.

MÁMA

(do telefonu)

Upřímně, Marci, myslel jsem, že ho budeme muset vzít do nemocnice. Byl skoro čtyřiadvacet hodin v bezvědomí, ale dneska ráno se vzpamatoval jako rybička… a měl hlad.

Tehdy se zasmála.

MÁMA

(do telefonu)

Ne… ne… opravdu. Přísahám, že ten kluk musel ráno sníst dvacet palačinek. Vím, že se z něčeho dostával, ale ještě nikdy jsem neviděla Brandona jíst tolik na posezení. Jen to hltal.

Znovu se zasmála. Michael miloval zvuk matčina smíchu.

MÁMA

(do telefonu)

Ne… myslím, že tam právě hraje videohry. Řekl jsem mu, že v pondělí může zůstat doma, jestli chce, ale protože už prosí, aby si mohl vyrazit s kamarády, řekl bych, že bude v pořádku natolik, aby…

Sheilu Knightovou přerušil uprostřed věty výkřik hluboké bolesti, který přicházel odněkud z domu. Byl to Brandon. Michael to okamžitě poznal. Byl to stejný zvuk, jaký dělal jeho bratr, když si před čtyřmi lety zlomil kotník, když lezli po stromech. Jejich rodiče tam nebyli, takže Michael byl jediný, kdo byl přítomen těm chvílím, kdy byla bolest ještě horší.

MÁMA

(do telefonu)

Marci, musím jít.

nabídla bez obalu, než zavěsila na jejich tetu a vběhla do domu. Michael ho nenásledoval. O třicet vteřin později Brandon znovu vykřikl. Tentokrát to však skončilo náhlým zabubláním… a pak ho okamžitě vystřídal pronikavý výkřik jeho matky.

Michael, stále ještě v křesle na terase, se snažil potlačit úsměv, který by za chvíli byl krajně nevhodný. Jeho život se měl dramaticky zlepšit. A nechat se znovu šikanovat… kýmkoliv… to už bylo minulostí.



Autor Magorus, 19.12.2020
Přečteno 357x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí