Žijeme rapem !

Žijeme rapem !

Anotace: Námět a ukázka scénáře k sitcomu ...

Neotřelý televizní seriálový sitcom Žijeme rapem - zacílený na současné teenagery, může velmi dobře fungovat i jako rodinný odpočinkový seriál. Jeho netradiční postavy utvářejí neopakovatelné kouzlo humoru vystavěného na záměrné generační výměně dvou hlavních představitelů - důchodců MC KITTY a skejťáka FREDA, jako i zajímavě rozehraných situací nepostrádajících důvtip, nadhled i neočekávané, mnohdy převratné události. Plánovaná stopáž každého dílu 10 – 15. minut.

Všechny díly sitcomu se odehrávají pouze na třech místech, a to v kuchyni a obýváku důchodců KITTY a FREDA a v malém bytě DAEWA, který tvoří jednu velkou místnost rozdělenou na obývák s kuchyňským koutem.

Témata jsou téměř nevyčerpatelná. Úvodní pilot začíná návštěvou moderátora, jenž s MC KITTY dělá rozhovor.
2.díl – Dawe málem otcem
3.díl – Návštěva Fredova sklerotického bratra
4.díl - Párty mlsných seniorek
5.díl – Koupě sprostého papouška
6.díl – Kartářka
7.díl – Kittin neodbytný fanoušek
8.díl – Svůdník Fred

Základní rozpracování charakteristik postav
MC KITTY
Jméno: Květa
Přezdívka: MC KITTY
Povolání: nestarší raperská hvězda ČR, důchodkyně
Věk: 65. Let
Stav: vdaná, manžel Fanda – přezdívka Fred
Vnuk: Daniel – přezdívka Dawe
Hlavní postavou je MC KITTY - spokojená důchodkyně žijící ve společné domácnosti s Fredem. Jejich malý byt 1+1 čítá obývák a kuchyň. Bývalá prodavačka v potravinách, jež zasvětila celý život uměleckému přednesu i sborovému zpěvu, dostala svoji velkou příležitost až v pozdním věku. Její výrazný pěvecký antitalent plný falešných tónů i nakřápnutý hlas s výraznou dikcí ji předurčil k novému hudebnímu směru - rapu, aniž by o tom měla nejmenšího tušení. Při jednom ze svých vystoupení, na němž přednášela oslavnou báseň v klubu důchodců - za zvuku tlumené hudby, ji nenápadný mladík doprovázející babičku natočil na mobil a video vložil na web. Návštěvnost klipu překonala všechna očekávání. Krátce nato ji kontaktovalo hned několik producentů, kteří nabízeli spolupráci na prvním CD. Úspěch se dostavil. MC KITTY je velmi energická žena s touhou dominovat ostatním a mít věci stále pod kontrolou. Svého manžela Freda neustále uzurpuje a zkouší tak, kam až může zajít. Miluje moderní styl života, oblékání a vůbec žije v jiné dimenzi. Využíváním nejmodernějších technologií ( počítače, mobilů, skype, facebooku atd.) se výrazně odlišuje od svých vrstevníků.

FRED
Jméno: Fanda
Přezdívka: FRED
Povolání: důchodce, nadšený vyznavač skejtu.
Věk: 68. let
Stav: ženatý, manželka Květa – přezdívka MC KITTY
Vnuk: Daniel – přezdívka Dawe
FRED je typickým flegmatikem, který často ustupuje své manželce. Bývalý kominík trpící chronickým strachem z výšek si svůj první skejt vyrobil sám: z koleček starého křesla a prkna ze starého gauče. Je stejně jako jeho manželka vyznavačem moderního životního stylu. Rád chodí do parků i na sportovní hřiště, kde se realizuje v jízdě na skejtu. Je rovněž náruživým degustátorem všeho, co teče.
Rád flirtuje s mladými děvčaty. Jediným nešvarem je jeho až chorobná opatrnost - krkavost na peníze.

DAWE
Jméno: Daniel
Přezdívka – DAWE
Povolání: student střední školy
Věk: 17. let
Stav: svobodný
Babička Květa – MC KITTY a děda Fanda – skejťák Fred
DAWE je sympatický mladý student s velkým smyslem pro humor. Charismatický mladík je magnetem na krásné holky, které střídá jako dny v týdnu. Svoje prarodiče miluje a neustále je navštěvuje. Vždy pod jinou záminkou. Bydlí v pronajatém bytě, který má jednu velkou místnost – obývák spojený s kuchyňským koutem. V malém, leč útulném bytě pořádá nejrůznější návštěvy, párty atd. S oblibou se vžívá do role dravého podnikatele – bohužel bez větších úspěchů.

konec


Krátká ukázka pilotního dílu:

PILOTNÍ DÍL
(ROZHOVOR)

V prvním díle přichází mezi MC KITTY a skejťáka FREDA, důchodců žijících ve společné domácnosti, uhlazený televizní moderátor MICHAL.

ÚVODNÍ ZNĚLKA: Úvodní znělku každého dílu doprovází příchod
Kitty do obýváku. Kitty je oblečená do stylových vytahaných tepláků i značkových bot. Na krku se houpe masivní řetěz. Hlavu zakrývá široká kapuce, oči velké černé brýle. Přichází o holi za rytmu muziky - rapu. Přes ohnutá záda ji, na jednom poutku, ležérně plandá batůžek. Fred vstává z křesla a vzájemně si plácnou dlaněmi svých pravých rukou. Poté Kitty zdraví svým drsným výrazem, a to, když hůl tyčí vzhůru gumovým špuntem – na fakáče. Nakonec se vzájemně objímají kolem ramen.

PRVNÍ AKT:
Kitty sedí u počítače. Do rytmu rapu píše na klávesnici. Zazvoní mobil.

KITTY
Čuus, Seny, jak jste včera dopadli ? Fakt ? A co ten borec z fitka, neptal se po mě ? Vážně …, děláš si srandu, ne ? No nekecej ? A dala jsi mu na mě mobil ? Ne …, fakt …, ty si zlatá. Díky. Hele musím končit, dobejvá se sem Fred ...

Fred přichází do obýváku a vyčerpaně usedá do křesla. Hlasitě oddechuje. Přilbu odhazuje na gauč.

KITTY
Jak to vypadáš, prosímtě. Stalo se něco ?

FRED
(udýchaně)
V pohodě …

KITTY
Vždyť nemůžeš ani mluvit. Doufám, že si zase urval kolečka na skejtu ? Jako, na novej už ti nedám. Na to zapomeň ! Desátýho má Dawe narozky, sama to z důchodu neutáhnu …

FRED
Zajímaj tě jenom prachy, Kitty. Jdi se vycpat ! Už aby si ten mladej šampón začal vydělávat prašule. Minule mi vyplácal celou kolínskou. A s tou nagelovanou palicí vypadá jako Michal David v osmdesátých letech.

FRED ztěžka vstává z křesla, přichází k oknu. Kitty nechápavě kroutí hlavou.

FRED
Cestou domů jsem potkal Seny. Vypadalo to, že se vracela se z nějaký pařby. Ptala se po tobě.
scénář: ŽIJEME RAPEM ! autor: Tomáš Kellermann

KITTY
(hrajíc překvapení)
Vážně ? Budu jí muset zavolat. Stejně mi propadá pernamentka do fitka, tak to spojím při jednom.

Fred se lišácky zahledí na Kitty.

FRED
(provokativně)
Jsem koukal, že má novej objev … Vedli se za ruce jako dvě hrdličky … Jenom tokali …

KITTY
Myslíš toho blonďáka s kérkou nad levym vokem?
Si trochu zaspal dobu, ne ? Ten jí na rozdíl od tebe aspoň zaplatí večeři v „Mekáči“. Jenomže k tomu ty se nikdy nedokopeš ! A nebo nechceš ?!

FRED
Chceš se hádat !?

KITTY
Proč ne ? Stejně mám pravdu, tak co !
Domovní zvonek přeruší hádku.

FRED
Kdo to může bejt ? Někoho čekáš ?

KITTY
Já ne ! Možná pošťačka, … tak honem utíkej, ať ti neuteče. A nezapomeň nasadit drsnej ksicht.

FRED
(výsměšně)
Taky že jo. Nevěděl jsem, že umíš tak krásně žárlit …

KITTY zvedne svůj prostředníček – na fakáče a drsně se zatváří. Mezitím Fred otvírá domovní dveře, za kterými stojí mladý televizní moderátor Michal s malou kamerou v levé ruce.

FRED
(nedůvěřivě)
Vo co de ?

Moderátor
Dobrý den, nerad ruším, ale hledám paní Květu, alias MC Kitty. Mám od ní na dnešní odpoledne slíbený rozhovor pro naši televizní společnost, a tak bych velmi rád …
Ke dveřím přichází Kitty.

KITTY
To je v pořádku, Frede. Tenhle mladej sympaťák semnou bude dělat rozhovor. Určitě sis pána splet s fotografem od playboye, co mi tu minule dával festově zabrat …
Fred je poznámkou překvapený. Daleko více je však zaskočen moderátor Michal. Podvědomě ustoupil o dva kroky do zadu.

DRUHÝ AKT: Kitty je pohodlně usazená v křesle. Moderátor naposledy upravuje interiér a nastavuje kameru. Poté usedá na gauč.

MODERÁTOR
Dobrý den, jsem opravdu velmi potěšen, že jste si udělala čas a přijala mou nabídku k rozhovoru.

KITTY
V pohodě! Jedu přímo z letiště. Vracím se prvním letadlem z L.A., kde jsem po šestý obhajovala titul prestižního soutěžního klání v rapu na západním pobřeží.

MODERÁTOR.
A zadařilo se ? Mohu gratulovat ?

KITTY
Hej, type, co si začít tykat ? Myslím, že nejsem zrovna tvůj ročník, ale jinak snad pohodička … Co ty na to ?

MODERÁTOR
No s tím věkem asi určitě, ale jinak …

KITTY
Nechápu v čem je problém, borče ?

MODERÁTOR
Ne, v ničem. Jsem jen trochu zaskočený, je to pro mne obrovská poklona … S takovou hvězdou první velikosti člověk nedělá rozhovor každý den.

KITTY
Jsem MC Kitty, ale říkej mi klidně Babe !

MODERÁTOR
Michal, těší mě.

KITTY
V klidu, Majkle. Můžu si zahulit ?

MODERÁTOR
Zahulit ? Jako cigarety ?

KITTY
No jasně - čekal si snad něco jinýho ?
Se fakt nezdáš .. ?! Řeknu ti Majkle, ta Amerika už není, co bejvala před padesáti lety. Samý zákazy a omezení. Nesvoboda, děsná nesvoboda. …

KITTY rozepíná batoh a vytahuje plátěný pytlík s nápisem TRÁVA, pokládá ho na stůl. Obratně si ubaluje cigaretu a zapaluje si ji.

KITTY
Jóóó, tak tohle je hodně dobrý zboží. Fakt cool. Dáš si práska ?

MODERÁTOR
Děkuji, ale před pěti lety jsem s tím nešvarem skoncoval.

KITTY
Tak to si udělal sakra vekou chybu, drsňáku. Tohle je totiž jediný, co mě ještě drží při životě. Nemysli si, v mým věku už kromě hulení a muziky nemám moc možností, jak si užívat. Život pomalu ztrácí smysl …

MODERÁTOR
Tomu se mi v tvém případě nechce věřit. Myslím si, že na to, co všechno jsi v životě dokázala, zůstáváš až příliš skromná. Bulvár přeci žije každý měsíc novou milostnou kauzou z vašeho … tedy z tvého soukromí …

KITTY
Bulvár nečtu, sorráč ! Ale co se týče těch mladejch týpků , který střídám ve svým pětihvězdičkovým apartmánu, jako značkový botky, a platím za ně zlatou kartou, nestěžuju si. Jenom mě unavujou ty trapný kecy v rádiu – „to není babička s vnukem oslavující maturitní zkoušku, to je drsná důchodkyně MC Kitty, vítězka rapových klání z L.A.

MODERÁTOR
Tak to od žurnalistů není vůbec hezké … Také by se mi nelíbilo takové špiclování.

KITTY
Co myslíš ? Kdyby tě jako nafotili při drsný líbačce s frajerem na baru ? Se ti ani nedivím …

MODERÁTOR
Měl jsem spíš na mysli tu narážku na věkový rozdíl … Ale vraťme se zpět k našemu rozhovoru. Jak trávíš svůj volný čas, když zrovna nekoncertuješ ? Odpočinkem nebo aktivně ?

KITTY
Poslední dobou na kolečkovejch bruslí. Docela hustě na nich ujíždim. V helmě se cejtím svobodná a anonymní, takže můžu v klidu do parku. Důchodci maj sice kecy, že jim plaším holuby, ale upřímně: je mi jich vážně líto! No a večer jsem většinou na kompu ! Bez facebooku si život nedokážu vůbec představit.

MODERÁTOR
Prozradíš nám kolik máš přátel na
facebooku ?

KITTY
Nepočítám to, ale snad něco kolem pěti set. Z toho online je většinou tak šedesát lidí...

MODERÁTOR
Takže normální zájmy mladýho teenagera ?

KITTY
Přesně tak ! Věk fakt neřešim. Zrovna minulej tejden jsem dostala nabídku zahrát si ve filmu pro dospělý – Prsa proklatě nízko …

MODERÁTOR
A přijala jsi filmovou nabídku ?

KITTY
Uvažovala jsem o tom, ale nakonec to zavrhla. Ne, že bych nebyla při chuti, to je sakra lež, ale co se týče mýho pevnýho těla: lidi jsou hrozně závistivý …

MODERÁTOR
Nezbývá nežli ti věřit a závěrem i poděkovat za dnešní rozhovor. Doufám, že v něm budeme brzy pokračovat.

KITTY
Budu se těšit … Jo Majkle, můžeme ještě v klídku pokecat, než dohulim svýho yonta ?

DRUHÝ AKT: Zatímco Kitty dělá rozhovor s moderátorem v obýváku, Fred sedí v kuchyni na židli a opravuje, se šroubovákem v ruce, skejt. Do místnosti vstupuje Dawe.

DAWE
Ahoj, dědo. Jak se máš ?

FRED
Je to na levačku chlape, … seš tu moc brzy, důchod ještě nepřišel.

DAWE
Sakra! V čem je problém ? Copak jsem tu před měsícem v tuhle dobu nebyl ?

Fred
To ses tu zastavil za babičkou …

DAWE
A jo vlastně, máš pravdu, díkec ! Jsi fakt borec dědo. Co to drtíš ? Problémy se skejtem, co ? Urvaný kolečka ?

FRED
Ani mi nemluv. Karlos chtěl zamachrovat a nabořil to ze zábradlí rovnou do zdi. Babička mi na opravu nechce dát žádný love, do hajzlu.

DAWE
No jo, když ty jí nevezmeš do Mekáče, jak je rok dlouhej. Pak se nediv. A kde vlastně je ?

FRED
Myslíš babičku ? Dělá v obýváku rozhovor s nějakým mladym frajerem od televize.

DAWE
Cejtim trávu …

FRED
No jo, zase mlží, co všechno zažila v L.A. Podej mi radši toho lahváče ze stolu, mám v puse jako v Arizóóóně …

Dawe podává Fredovi lahev piva. Fred s chutí vypije obsah do dna. Dawe se začíná hlasitě smát.

DAWE
To dneska určitě není první kousek, co do tebe zahučel. Přiznej se ?

FRED
Nebuď trapnej, Dawe. Copak jsem nějakej alkáč ? Když je teplo pár jich tam nasázím, ale že bych to přeháněl – to sakra vážně ne.

DAWE
Já jenom, jestli z toho zábradlí sjížděl opravdu Karlos …

FRED
(dotčeně)
A co tím chceš jako říct ?! Že jsem si nabořil vlastní skejt ? Tak to mě máš za dobrýho amatéra. Takovou lacinou chybu, bych v životě neudělal.

DAWE
Se nerozčiluj, sranda, ne ?
Do vyostřené atmosféry vstupuje – (z obýváku do kuchyně) Kitty s kapucí na hlavě a v mírně jetém stavu. Do kuchyně se rázem valí cigaretový kouř z obýváku. Kitty má lesklé oči a trvalý úsměv.

KITTY
Zdarec, Dawe, kde se tu bereš ? Vůbec jsem tě neslyšela přicházet ? Ty jsi nezvonil ?

DAWE
(nechápavě)
Mám klíče, babi. Už dva roky …

KITTY
Fakt ? Tak to je skvělý. Dneska vypadáš jinak. Vidim tě docela rozmazaně, nechápu …

Kitty zavírá, ve stoje, obě oči. Fred i Dawe na sebe hledí nechápavě.

FRED
Děje se něco, lásko ?

KITTY
Otevřete okno! Chci se konečně svobodně proletět. Vznášet se nad střechami kostelů a katedrál největších světových metropolí. Pozorovat čápi, jak kladou svá ohromná vejce na mohutné komíny továrních komplexů … oůůů jéééah!

Fred okamžitě chápe, že příčinou náhlé indispozice je příliš siná cigareta ...

FRED
Sakra, co to zase vyhulila ? Teď chce lítat a za dvě hodiny pojedeme do špitálu se zvýšenou hladinou cukru.

Fred společně s Dawem ukládají Kitty na gauč v kuchyni. Kitty má stále zavřené oči, přičemž malátně, ale bez úspěchu vzdoruje ...
Autor korsten, 13.11.2013
Přečteno 2171x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí