Církev

Církev

Anotace: Zase něco malé o té bandě pedofilních úchyláků, která si říká Církev.

Církev

Tak jsem si říkal, že zase jednou napíšu něco o té bandě pedofilních úchyláků, která si říá Církev. Tak jdeme na to!

Vznik Církve

Církev v podstatě vznikla slovy Ježíše Krista, která pronesl k jednomu ze svých apoštolů:“Ty jsi Petr, Skála. Na této skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou.“ Zajímavá slova. Zvláště zajímavá v kontextu s tím, co se poté stalo. Podle slov Bible byl Ježíš Kristus ukřižován, ale třetího dne byl vzkříšen! Následně přišel za svými učedníky, prošel dveřmi a pozdravil je:“Pokoj Vám!“ Na tomto pozdravu je patrná jedna věc. Všichni učedníci Ježíše opustili, když došlo na lámání chleba. Ježíše ukřižovali, zatímco ostatní, připosraní strachy, se schovávali. A on se po svém zmrtvýchvstání vrací a říká:“Pokoj Vám!“ Tím naznačuje, že je vlastně odpuštěno. Vzápětí se první křesťané modlí a podle Ježíšova slibu na ně sestupuje Duch svatý. To je prapočátek Církve. Petr (Kéfa) vystupuje a má slavnostní řeč. Tato řeč je tak úžasná a úchvatná, že tři tisíce lidí se okamžitě nechává pokřtít. To je začátek Církve.

Církev v průběhu dějin

Ani počátky Církve nejsou bez problémů. Někteří z apoštolů se staví proti sobě. Tyto problémy jsou však vždy překonány vzájemnou láskou. To je největší pouto křesťanů. I přesto, že vnímají vzájemné rozdíly, dokáží se milovat a odpouštět si. To dnes umí jen málo lidí, proto mají psychiatři tolik práce:-) Kdybychom se naučili odpouštět, naše srdce by se uzdravilo a žili bychom jako zdraví, silní a sebevědomí jedinci. V době Římské řiše byl Církev krutě pronásledována a mnoho jejich členů mělo tedy možnost vydat svědectví krve. Ve skutcích apoštolů se praví, že Štěpána chtěli zabít, protože šířil křesťanství. Ale v jednom okamžiku Štěpánova tvář zářil tak, že všichni zmlkli a nevěděli, co mu mají říct. To je zajímavá věc. Viděli jste někdy zářit lidskou tvář? Určitě mnohokrát. Můžeme zářit láskou, štěstím nebo radostí. Ale Štěpán byl tak prozářen, že ostatní umlkli. To dokazuje, že skrze něj působila jakási vyšší moc, síla! Církev přežila všechna pronásledování a následně se křesťanství stalo oficiálním náboženstvím.

Pro Evropu vůbec má křesťanství hluboký význam. Členové Církve patřili ve své době (a stále patří) mezi nejvzdělanější jedince. Do Evropy přinesli kulturu, vzdělanost, mravní hodnoty a spoustu dalších užitečných věcí.

Pro nás Slovany byli důležití Cyril a Metoděj, kteří přinesli zcela nový druh písma, vzdělanost a navíc ještě křesťanství.

V průběhu dějin nabývala Církev na významu. Jejich členů přibývalo. Není tedy divu, že mnozí císařové a králové k ní obrátili svůj zrak. Jejich cílem bylo ovládnout Církev a tak získat ještě větší pole působnosti a moci. Do čela byli tedy často dosazováni bratři, bratranci apod., kteří však ve skutečnosti byli jen loutkami, skrze které se vládlo. To mělo za následek hluboký morální propad Církve. Církvi nepřidalo na popularitě ani pronásledování čarodějnic a řádění jezuitů. Na obhajobu jezuitů nutno podotknout, že v této době existovala spousta knih, které vedly lidi spíše zpátky do minulosti než směrem k vývoji. Proto bylo nutné spálit celé stohy knih a přinést lidem novou literaturu.

Církev svatá i hříšná

V současnosti sdružuje katolická církev asi 1,5 miliardy věřících. A to nemluvím o církvi protestanské a o mnoha letničních církvích. Nemluvím o Islámu, který také věří v jedinéo Boha. V České republice, která je z velké části ateistická, se často setkávám se odporem ke křesťanství i Církvi. V okolních zemích je naopak např. 90% lidí věřících a pouhá menšina je ateistická. Podle statistik lze poznat, že více než polovina populace na tomto světě hledá Boha nebo žije s Bohem. A jsou tu další náboženství, jejichž členové představují nezanedbatelný počet – např. budhismus, jehož cílem je také hledání duchovních hodnot a morální život. Často se tedy divím, proč u nás máme takový odpor k čemukoli duchovnímu. Vždyť člověk, to není jen tělo, nýbrž i duch. Proto je třeba člověka opatrovávat nejen fyzicky, avšak také duchovně. Jinak se člověk propadá a stává se z něj pouhá loutka.

Církev je organizace, která sdružuje věřící přes 2 000 let. Platí tedy slova, která pronesl Ježíš Kristus:“Brány pekelné ji nepřemohou.“ Církev nikdy nezanikne. Může být oslabena, může poklesnout počet věřících, ale samotná Církev nikdy nezanikne. Podstatou člověka je totiž hledat Boha a to nabízí právě Církev. Církev je sdružení hledajících a společně smýšlejících lidí. Oproti tomu i v Církvi jsou jen lidé. Lidé slabí, hříšní a často zbabělí. Proto se nedivme, že někdy někdo podlehne slabosti a pak dochází k tomu, k čemu dochází – pedofilní kněz znásilnil svého ministranta, věřící kradou z pokladniček a podobně. Jsou to ojedinělé případy, ale ukazují na to, že lidé vidí v Církvni něco více. Když si cheš pánbičkařit, tak si to dělej. Ale běda ti, jestli něco uděláš špatně. Hned to rozmázneme v novinách a tisku. Ale to už se v novinách nepíše, že Církev a její organizace přispívají miliardy pro chudé a nemocné po celém světě. Už se nepíše, že tisíce křesťanů z lásky k bližnímu se vzdávají své práce a odjíždí pracovat do Afriky nebo Indie. Už se nepíše, že tisíce křesťanů pomáhají zcela zdarma i u nás v České republice v domovech důchodců. Nepíše se o Marii Svatošové, která založila hospicové hnutí v ČR, které starým lidem umožňuje důstojný odchod ze života, důstojný závěr života. Nepíše se o kněžích, kteří v islamistických zemích vydávají svůj život napospas. Píše se jen o tom zlém. A je to logické. Lidé neustále hledají něco, co by mohli pomluvit. Hledají důvody, proč vlastně Církev odsoudit, proč do ní nevstoupit. Touží po Bohu, ale jakmile najdou v novinách takovýto titulek, hned je to přesvědčí, že i Církev je jen seskupení lidí a nic víc.

Můj závěr této úvahy je takový, že spousta lidí hodnotí, aniž by poznala. U nás v ČR 90% hodnotících lidí nikdy nepatřilo k Církvi, neví, jak to tam chodí, ale odsuzují. Neznají, ale pomlouvají. A to podle mě není správné. Proto doporučuji všem nejprve poznat a pak soudit.
Autor Hippy, 05.08.2007
Přečteno 493x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Respektuji církev - ale nemám ráda, když mi někdo něco vnucuje a já z tvé úvahy ten pocit měla.Církev jsem poznala...Pocituješ klid v duši při návštěvě kostela?Já ne, cítím se tam - jako kdyby se stěny svíraly a já jeho zdi nikdy nemohla opustit a nikdy nemohla naplnit své sny.Co cítíš, když jsi na zpovědi?Já, že mé tajemství nejde do dobrých rukou.Raději se svěřím přátelům než někomu koho neznám.
Byla jsem na několika mších.Byla jsem u dvou zpovědí - soudím tak, že církev nepřináší klid mé duši.Nepřináší mír mému srdci.
Kdo je hoden toho aby mne soudil?Bůh snad?proč zrovna on?Proč by měl člověk žít podle zákonů někoho a ne podle svích vlastních?
Ne, církev mi neposkytla žádnou útěchu a bůh tady nikdy není aby pomohl těm, kdo to potřebují.Všichni říkají věřte!Ale až dojde na lámání chleba stane se co?Až bude někdo z věřících trpět neviléčitelnou nemocí co udělají mniši aby ho zachránili?Řeknou :"Musíme doufat..."
Co udělají doktoři ti, kterým je dovoleno uzdravovat a ne z vůle boží ale z vůle vědy.Oni se pokusí aspon zmírnit bolest a možná...možná taky vynalést lék.
Věda vs. Církev - věda vede

09.04.2008 15:41:00 | Trinaja

Chancer - naprosto souhlasím. Ale nabízí se otázka. Jak by taky novináři mohli psát o tomto setkání něco hezkého, když sami těmto věcem vůbec nerozumí a připadáme jim jako blázni? :-)

27.09.2007 22:35:00 | Hippy

Naprosto s tebou souhlasím!Píše se jen o všem špatným,média umí jen pomlouvat...proč nenapíšou třeba něco o nedávném Celostátním setkání mládeže v Klokotech?To byla moc pěkná akce a nikde v bulváru ani slovo!A stačí jen sebemenší kauza a už o tom ví celá země...

30.08.2007 10:19:00 | Chancer

Ještě snad malý dodatek: já sama jsem 2x exkomunikovaná, nejsem nijak zatrpklá, jen jsem jaksi "denominačně inkompatibilní"... :o))
a přesto se cítím být součástí právě té Církve o které jsem níže psala a denno denně mi to můj Mistr a Pán potvrzuje ve svojí obrovské Lásce. Je to úžasné tajemství, ke kterému vede Cesta jedině přes Jeho oběť a víru v Jeho vzkříšení, které dává život i nám... ach jooo!!!

21.08.2007 17:27:00 | Hannazka

Chce se mi napsat "Miláčci!!!" Tluče mi teď srdce jako zvon...
Církev, ta jedinečná, čistá a krásná nevěsta Kristova přece není nějaká chybující lidská organizace... ve své podstatě z každé denominace, z každého organizovaného společenství křesťanů (nebo kristovců, chcete-li) je určitá část součástí právě té Církve. Té Církve, která není omezena naší lidskou nedokonalostí. Jsme "údy těla Kristova". Ta Církev, které je hlavou Kristus (a né papež), ta Církev, kterou si sám Bůh formuje po tisíciletí a připravuje ji pro příchod svého Syna. Ta Církev, která bude vytržena do věčné slávy. Tisíce, miliony lidí, kteří položili svůj život jako bezcenný, pokud nebude naplněn Duchem Božím. Lidé, kteří vydali svůj život do služby Kristu a Jeho záměrům. Lidé, kteří jsou spojeni pouty Lásky po celém světě. Pro které je Láska k Bohu a k bližnímu na prvním místě.
To je ta všeobjímající Církev o které mluvil Ježíš.
-----
Katolíci si dělají patent na tento název. Tvrdí, že oni jsou jediná pravá Církev, stejně jako mnohé další lidské náboženské organizace...
-----
Né náboženství, ale víra! Né kostely, ale život sám!

21.08.2007 17:10:00 | Hannazka

S Církví atd... jsem velice blízko ve styku.. znám hodně ty lidi aspon z našeho sboru... a nepatřím tam, protože nechci a nesouhlasím

21.08.2007 11:47:00 | TerA

No pravdu říct musím ale slibuju že sprostý nebudu.
Bohužel jsem nikde v tvé uvaze nenašel nic o temné stránce církve.Víš co udělali např křížáci když dobyli jiruzalém.Všechny muslimy pobili.Když město saladin dobyl zpátky měli křižáci dvě možnosti.1-vykoupit se.2-stát se otroky.Toto řešení považuju za humálnější než smrt.
Dále.Když se křestanství dostávalo k moci byly zabity tisíce nevěřících a to i vzdělaných vědců ,historiků ,umělců atd.

V průběhu středověku bylo křestanství používáno k ovládání a manipulovaní s lidmi.Což považuju za jeho puvodní učel.
Dnes církev existuje spíše se setrvačnosti a očekávám že toto tisíciletí již nepřežije.

13.08.2007 19:47:00 | Gorgy

záleží spíš na lidech, než na nějaké organizaci

13.08.2007 15:09:00 | lexus

Tak jsem si přečetl komentáře a hrozně si užívám, jak se tu všichni vyjadřují aniž by poznali...

Dovolím si slova Davida Liwingstonea: Poznání je možno jen tehdy, usilujeme-li o poznání pravé podstaty.
A jak se dneska poznává? Každý si vytvoří teorii, jaká ta církev vlastně je a pak si pro ni hledá důkazy.
Kdo dneska nejprve hromadí fakta, kdo dneska nejprve hledá a pak formuluje výsledky? Málokdo.

A tak víme, že církev je zkažená, prohnilá, víme, že káže vodu a pije víno, víme, že káže něco, čemu sama nevěří, víme, co všechno dělá špatně a největší fór je, že to víme od lidí, kteří tam nikdy nevkročili, kteří se neseznámili, kteří nevědí, netuší, neznají a a co je nejlepší, ani znát nechtějí...

13.08.2007 09:36:00 | Daniel S.

Mě například přijde to, že církev káže vodu a pije víno. V posledním měsící jsem se o to začala docela dost zajímat a myslím si, že to všechno co se v historii lidstva a náboženství stalo, je křestany trochu přikreslené. Oni sami napsali Nový zákon a tak myslím, že si to přece jen přibarvili k obrazu svému. A tak si myslím, že církev káže to, čemu sama nevěří.

10.08.2007 14:08:00 | PoeziGirl

Teri - nejde o rozhořčení ve mně. Mám jen takový silný pocit, že Církev je dnes haněna, kde je to jen možné. Ale tak je to skoro dva tisíce let, takže se vlastně není čemu divit:-) Jen se snažím, aby alespoň někteří lidé pochopili, že Církev není sdružení nějakých podrazáků a peďáků, ale něco docela jiného. toť vše

07.08.2007 12:46:00 | Hippy

Ze sta lidí 90% nadává na Církev...
Zamyslel jsi se proč?
To, že jsou k tomu sprostí je jen ryze neandrtálské a "chlapské"...
A seznam.cz a diskuze s komenty?
Je to břečka a často jsou tam diskuze mazány pro takový paka sprostý... a nadává se tam na všechno možný, tohle není věruhodný zdroj....takže ta procenta jsou strašně zavádějící...
Ale chápu rozhořčení, které máš v sobě....
Jenže řeči se vedou a voda teče, je podstatné mít nadhled...
A hospoda? Tam je nejdůležitější si jej zachovat... ;-)

06.08.2007 23:05:00 | Teri Jane

Teri - odůvodním svůj postoj. Nedávno jsem seděl v hospodě a přisedlo si asi pět nebo šest lidí. Došla řeč na Církev. Pět lidí ze šesti začalo okamžitě kritizovat a nadávat.

Zkus se někdy podívat na nějaký článek o Církvi na Seznamu.cz a koukni do komentářů. Ze sta lidí 90% nadává na Církev a použivají přitom takové výrazy, že je zde raději nebudu ani zmiňovat.

Takže nejde o házení do jednoho pytle. Věřím, že spousta lidí není věřících, ale Církev jim nevadí! V ČR je ale většina naprosto proti. Proto jsem zaujal takový postoj. Ale jak říkám, není to házení do jednoho pytle. Jen nabízím cestu. Pro tebe třeba ne:-) Ale možná to někoho dovede k zamyšlení.

06.08.2007 21:22:00 | Hippy

Ahoj Hippy

Dobře jsi to napsal, ale stejně Tě zase budou kamenovat pro nedostatek objektivity a stavění skutečnosti do příznivějšího světla, než ve skutečnosti je... Najdou si zase něco, co nebude úplně neprůstřelné a budou se v tom vrtat.
Inu co, od dob Štěpána, nic nového... už jsme si zvykli...

06.08.2007 09:32:00 | Daniel S.

Jo, hezky napsané, docela jsi se snažil dát do toho trochu objektivity.
Církev nezanikne, dokud to slovo nezanikne. Proto nezanikla. K tomu, aby někdo duchovně žil nepotřebuje církev, ba co víc, aby došel konce, musí se jí zřeknout.
Co se týče občasných sex. excesů, je rozdíl svou touhu dokázat ovládat a nebo jí potlačovat. To, že se to občas nedaří ukočírovat ukazuje na úpadek duchovní praxe některých knězů.

05.08.2007 22:38:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí