Boj

Boj

Anotace: Životní boj

Proč je na světě tolik zla? Proč je tolik válek, tolik nepřátelství? Otec vytáhne nůž proti synovi, bratr zabije bratra. Kde se to vlastně v člověku bere? Jak to, že je schopen takového zla?

Sám na sobě si všímám, že žiji jakoby dvojí život. Na jedné straně toužím po dobru, ale často činím zlo. Vím, že konání dobra je výhodné i pro mě. Člověk, který slouží druhým a nežije jen pro sebe,nachází opravdový vnitřní klid a pohodu. Oproti tomu jedinec, který slouží vlastnímu egu, časem zjistí, že jeho život za mnoho nestojí (i když ostatní ho mohou pokládat za úspěšného a bohatého). Přemýšlím nad tím, jak to, že chci konat dobro a vyjde mi z toho zlo. Ostatně již to zmiňuje i svatý Pavel v Písmu, kde říká totéž. Jsem jakoby dvojí.

To je ostatně zřejmě problém celého lidstva. Člověk chce konat dobro, chce prožívat štěstí, ale nízké choutky a pokušení ho často srazí do bahna. Z velké části za to může tělo, jehož potřebám často nelze odolat - nebo jen velmi obtížně. Z nízkých choutek, pokrytectví a pýchy pak vzniká nepřátelství, zlo a nenávist.

Je jasné, že den ze dne se nezměníme. Je to běh na dlouhou trať. Avšak je třeba si uvědomit, že lásku a štěstí mohu opravdu prožívat jedině tak, že nebudu žít sám pro sebe, ale budu také sloužit ostatním a jim pomáhat. Mnohdy to znamená velký boj s vlastním egoismem a leností. Nebojme se však proti tomu postavit. Pomoci druhým znamená nejen to, že se budu dobře cítit, ale že si toho všimne možná také někdo jiný a bude se mě snažit napodobit. Služba může být různá – od pouhého úklidu doma přes službu v nemocnicích nebo hospicích až po darování finančních částek.

Snažme se bojovat proti nízkým choutkám, které v nás po podlehnutí zanechají hořký pocit prohry. Bojujme proti pokušením, proti hříchu i proti zlu. Jde nejen o náš život a naši budoucnost, ale také o budoucnost celého světa. Ať můžeme na konci života říci jako apoštol: „Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru jsem uchoval.“ Ať se můžeme otočit a vidět, že to stálo za to. Že můj život měl smysl.
Autor Hippy, 07.11.2007
Přečteno 475x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hippy-neznám tvé vnitřní poznání a proto ho nemůžu komentovat,to mi nepřísluší,jinak za mě všechno napsal dharmaby,napsal bych to podobně..Jen takovou maličkost,pravá láska a služba-pokud to chceš takto nazývat-je když něco děláš pro druhé bez motivu,sobeckosti,tedy bez já-dokud je tady "někdo"kdo pomáhá-pomáhá jen částečně nebo vůbec,protože se ta pomoc,i dobře míněná,dřív nebo později změní ve zmatek,protože jediný problém který člověk má-je jeho povrchová mysl-ego.Mysl je jen jen malá část celku který se nazývá vědomí.Mysl je dobrý sluha, ale špatný pán,bez mysli nemůžem existovat ale "průšvih" začne když jí začnem považovat za sebe-NEJSME MYSL, ALE MÁME MYSL,a ten kdo tu mysl používá je důležitý,jsi to ty ve své podstatě,dalo byse říct bůh.

21.11.2007 08:51:00 | Weylin

Jsi na dobré cestě, to je vidět z tvého psaní :)
Nejsem hoden ti tu něco dalšího psát, jen mi dovol, abych napsal, co ostatní mystikové, kteří prošli celou cestu, říkají. Dokud se budeš považovat za nedokonalého, nikdy ti nebude projevena milost. Dokud se bůh uctívá jako oddělená entita, nelze nikdy říci: "Otec je ve mně a já v Otci." I poslední touha musí být spálena, i touha po bohu.
Přeju ti světlo na cestě :)

14.11.2007 21:07:00 | Dao de

Dharmaby: znám Boha osobně, jsem jednota s Ním, ale není to dokonalá jednota. Ne z mojí strany. Ani nemůže být. Jako člověk totiž nejsem dokonalý. Vůbec nejde o to, jestli jsem křesťan nebo ne. Boha znám, jsem Jím naplněn a žiji Ho. Ale mé vlastní chyby a žádosti mi brání (alespoň zatím přijít k Němu ještě blíže. Je to celoživotní cesta

14.11.2007 19:28:00 | Hippy

Omlouvám se, že vám do toho skáču.
Hippy, znáš boha osobně? :) Tak to asi bude jen tvá představa, boha nemůžeš znát osobně, pokud bys ho znal, žil bys ho, vzdal by ses pro boha a dualita ty a on by musela zmizet, protože bys tu už nebyl jako osobnost (žil bys jednotu), přestal bys být křesťanem, protože bys řekl: "Nic takového není, vše byla iluze, celý můj život byl jen představou mysli, haleluja"

12.11.2007 17:09:00 | Dao de

S tím nesouhlasím. Znám Boha osobně, jako dítě zná svého otce. A teď to nemyslím jako naučenou frázi, ale jako skutečnost:-)

Že mě láska nutí, to je pravda. Ale není to myšleno tak, že bych byl otrok. Je to myšleno tak, že lásku musím projevovat, protože mě k tomu láska sama nutí. Nedokáži obějít utrpení. Láska mě nutí pomoci.

Pokud tě Láska (Bůh) nenutí pomoci, pak to není Láska. Pak už jsme si to upravili podle sebe, aby nám to vyhovovalo.

12.11.2007 15:09:00 | Hippy

Hippy-Láska-nikoho nikam nenutí-láska je svoboda a v tom je její nádhera,jak můžeš milovat boha,když ho neznáš?Znáš jen to,co Něm řekli druzí a a svou emocionální představu-tedy sebe-ale sebeláska je normální,víceméně,kdybys opravdu miloval boha,nepotřeboval bys ho,protože Láska je bůh,láska je úžasná svoboda,láska nic nepotřebuje, protože je vším,i když se někdy jeví -nám- jinak.

12.11.2007 09:23:00 | Weylin

Mystik - služba je vyjádřením lásky k druhému člověku. Benzinka prodává cigára a chipsy, my svou lásku. Ale ani ji vlastně neprodáváme, jen ji dáváme. Zadarmo. Protože láska k Bohu nás nutí sloužit láskou jiným lidem.

11.11.2007 13:32:00 | Hippy

Promin´Hippy-bez urážky, ale opravdu by mě zajímalo,proč vy křestané, chcete pořád někomu sloužit?..Vždyt´služby poskytuje každá benzinka..:-)

08.11.2007 11:23:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí