Úvaha na téma: Otec, Syn a Duch svatý(22.2.07)

Úvaha na téma: Otec, Syn a Duch svatý(22.2.07)

Anotace: Jsem věřící, věřím v sama sebe, nikdo za mě nikdy nic neudělal a Bůh už vůbec ne. 16.1.08 dodatek: Prosím Vás, lidi, kdo si z toho bude dělat těžkou hlavu, bude mě urážet, jak jsem neznalá a hloupá, ať se radši ani neobtěžuje to tu komentovat. Díky moc

U cesty na kříži visí postava. Lidem procházejícím okolo je ukradená. Pomalu zemřela, ruce prokláty byly hřeby. Na hlavě koruna z trní. Ježíš, tak si říkal ten muž. Prý učinil zázraky a byl synem Božím. Kdyby Bůh byl jeho otcem, nevisel by tu teď, Bůh by ho osvobodil. On prolil svou vlastní krev.
Proč?
Nechal trpět svého syna!
Proč?
Bůh je pěkná svině...
Vždyť ani zvířecí matka nenechá své dítě napospas dravci bez boje.
Za co ho odsoudili? Za co ho obětoval jeho otec?
Odsoudili ho za zázraky a za to, že ho lidé milovali a šli za ním, věřili mu.
Takový starodobý Hitler, toho taky neměli rádi všichni a nakonec umřel.
Ale za co ho Bůh obětoval?
Myslel si snad, že lidem pomůže být lepšími?
Dobrej fór. Hlavně, že po potopě a po tý akci s Noem prohlásil, že se mezi lidi už plést nebude. A pak sem pošle nějakýho Ducha svatýho se svym spermatem, aby neposkvrněně oplodnil Marii.
Chudák ženská!
Každopádně z Božího synátora bylo víc škody než užitku. Za 33 let toho moc nenadělal, ale už 2000 let se za něj bojuje a vraždí se lidi.
A on za to chudák ani nemůže.
To jeho fotr!
Bůh patří do pekla.
Autor C.alwen, 13.01.2008
Přečteno 712x
Tipy 4
Poslední tipující: ewon, Santinan Black
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zajimave, jak se odrazi filozofie, dejiny a vsechny knihy sveta v urcitem cloveku...
cela vec je slozita, osobne si s ni nevim rady. castecne s autorkou souhlasim v tom, ze je to cele postavene na hlavu... castecne jsem prijal nazor, ze v tom je urcite poselstvi. castecne se na nabozenstvi divam jako na problem cloveka (snazim se ho vnimat psychologicky) a zde je nabozenstvi jednou z potreb jedince (jakych?). Odjinud: poselstvi pro cloveka je podle me mir, mir v dusi a tim i navenek. Hezky se to pise, hur se podle toho zije :-)

02.04.2008 14:31:00 | ewon

...tomuhle tip dát nemůžu

07.02.2008 01:18:00 | blue

Proč by pro tebe Bůh něco dělal když o to nestojíš?!?

26.01.2008 22:42:00 | Magna

Pekne povedane- pravo na nazor aj na kritiku.
Tym by sa dala cela ohniva diskusia ukoncit.

23.01.2008 02:07:00 | Sarazin Faestred

Piš dál,jak to cítíš,na to ten liter je,ty máš právo na názor,oni na kritiku. Tečka.

22.01.2008 13:15:00 | Weylin

Už jsem tento článek četl dříve, ale ty komentáře tady mě stále baví. Každý jsme v různém životní období a každý má možnost se tady projevit, proto i toto dílo uznávám jako právoplatný názor nějakého jedince. V podstatě souhlasím s Hippym. Takže autorko, jen tak dál. Co tady předvádění někteří "křesťani" jen dosvědčuje, že láska a pochopení je jim cizí a tudíž by se ani takto neměli označovat :)

21.01.2008 09:31:00 | Dao de

Dříve jsem na to míval stejný názor. Poté, co jsem uvěřil (ani sám dodnes nevím jak), se můj názor ohromně změnil. Ač to zní divně, Bůh je zde a je skutečně Láska. Nepíši to proto, že bych byl zfanatizovaný Ježíšův přívrženec, nýbrž proto, že jsem jeho dotek skutečně zažil. Bůh je opravdu Láska. Říkám to jako člověk, který uvěřil až ve dvaceti letech, aniž bych předtím o křesťanství cokoli věděl.

A jako takový člověk chci pouze sdělit, že se ani nedivím, že něco takového píšeš. Z tvého pohledu nevěřícího člověkaje to naprostá bláznovina. Kdybys uvěřila, otevřelo by se ti srdce a viděla bys to jinak. To se zatím bohužel nestalo.

Tvá úvaha je z pohledu nevěřícího. Pro nás věřící se tam nachází spousta nelogičností a věcí, se kterými prostě nesouhlasíme, protože víme, ža tak to není.

S požehnáním

19.01.2008 17:34:00 | Hippy

Jsi BLÁZEN, blázen, když nejsi na cestě, protože ta stojí víc než jsi ochotna dát, (ne) vědomě se snažíš nebejt mimo cestu sama. Něco se přečíst nedá, něco se nedá naučit, přetvořit vůlí. Těsně před probuzením jsem měl prožitek částečně mimotělní, kdybys věděla, co děláš, hořce bys plakala. Nejde o to, že urážíš neurazitelný, ten má síly a velkorysosti, cha, jde o to, že podstata hříchu je vlastně negativní postoj. Pýcha nebo sebedůvěra NEEXISTUJE, to vím naprosto stoprocentně, tam se na to nahlíží se soucitem jako na takovou dočasnou nemoc. A lék na ní? Pro jednoho krize, NDE, blízkost smrti, pro druhýho láska. Důvěřuj tomu, že Bůh je neurazitelný, to není v lidských silách, člověk je slabý, následuje tě a to je tvoje karma, není nic než karma a milost a ta je od něj, jinak se vystoupit nedá.

18.01.2008 22:03:00 | óm

to Spare:Ano dysgrafii skutečně mám ale ona to stejně nevěděla takže mi to nevadí (tolik).
Konečně každý si nečte kolik je komu let i já jsem to vlastně v něčem přehnal.

PS:Za chyby se omlouvám byl sem unavený a korekturu jsem se moc nezajímal.

PSS:Omluva patřila pro ostatní kterým to vadí.

18.01.2008 13:21:00 | Zaeroth

Nedá mi to, abych se nepřidala.
Nemyslím si, že jsi hloupá.
Jenom přemýšlím, co se Ti stalo v životě zlého.
Každy, kdo je na Literu, tak je tam z určitého důvodu.
Vědomého či nevědomého.Proč si tady Ty?
Četla jsem zatím jenom tuhle ,,úvahu", ale spíš výkřik bolesti.Nemám čas, ale jistě se u Tebe ještě zastavím.
ad zaerot: podívej se, kolik té osobě je let, a zkus se nad sebou zastydět.Víš co je to dysgrafie?
Moc bych za to nedala, že tenhle nick ji má.
Píšeš, že je Bůh zlý.
A co Ty? Jsi spokojená?

17.01.2008 23:31:00 | spare

Dooobrý, moc dobrý amazonko, hodně dopbrý, tohle by chtělo ocenit přinejmenší jendičkou s hvězdičkou je v tom hodně pravdy to s emusí nechat.. Bůh pokud je tak by se měl za sebe stydět ;)

17.01.2008 21:41:00 | Santinan Black

Zaeroth:
Mimochodem, to tě to tak rozčílilo, že už neumíš ani pořádně psát, vrať se doškoly, ať ti vysvětlej pravopis, pak se ozvi.

pro všechny: Je kouzelný pozorovat kolik to za čtyři dny vytočí lidí.

17.01.2008 21:18:00 | C.alwen

Zaerot:
Nedávej, nikdo tě o to neprosí.
Když se nad to neumíš povznést, a pochopit, co tím mělo být řečeno...co bych pořád vysvětlovala? Třikrát, čtyřikrát? Vážně mě to nebaví.
Neco jsem napsala do anotace a to platí, takže ve vší slušnosti, di se bodnout.

17.01.2008 21:05:00 | C.alwen

Primitivní ,neumětelsky podané ,skrátka a dobře tomuhle tip nedám ani za milion.
Uvědomuješ si že tím že spochybňuješ Bibli spochybňuješ několik desítek generací po jijihž dobu se utvářela?
Chápeš vůbec něco z toho?
On umřel aby jsme mi mhli žít.Jestli tím něco dokázal?
Ano!Založil nejrozšířenější víru v dějinách tedy víc než ty!!
Záhy (geologicky vzato) po jeho smrtise rospadla Římská říše a celá (skoro) její populace přijala tuto víru.
celé genrace byli křesťané trestáni za jeho osobu sám to tak řekl.
Rodiny se rozdělili ,království a celé říše padly a znovu povstali z prachu a popela.
Jeruzalém byl rozboře ano byl ale byl znovu z většiny vystavěn a vrátil se (z většiny) do rukou židům.

Chceš snad tisíciletí vývoje spochybnit několika řádky?
Chceš byť jen naznačovat že jsi chytřejší než generace před tebou?

A hlavně záhy v komentářích vše měníš a tvrdíš něco jiného!
Nezlob se na mě ale tento hloupí názor musí být plodem buď někoho kdo není ani zletilí anebo někoho kdo po nevhodné otázce na náboženství dostal od babičky v dětství facku a v návalu hormonů vyplavených v pubertě dospěl k těmto závěrům.
Pokud máš jediný důkaz pro svá pomílená tvrzení předlož ho!!

17.01.2008 17:09:00 | Zaeroth

Viz vzkaz, co jsi mi poslala a já odpověděl. Jen přidám, že mě to stálo několik let studia a života, abych se v tom, co popisuješ alespoň trochu vyznal. Stálo mě to desítky knih, stovky studií a hodiny a hodiny práce.
A proto jsem opravdu namíchnutý, když si tady někdo jen tak z ničeho uvaří tři chody a ukazuje, jaký není kuchař. Nevadí mi provokativní postoj, ani hodnocení. Vadí mi neznalost.

17.01.2008 06:38:00 | Daniel S.

och, Ty odusevnely historiku, je mi taaak lito jestli te tohle urazi. Jak uz jsem vysvetlovala Tvemu milemu predchudci, je to brany prave z toho pohledu lidskyho, materskyho, z toho, ze Buh vedel, co a jak cini, ale take znal budoucnost, vedel, ze lidi si to nezaslouzi, aby za neco padl. Neboj se, vím, ze vstal z mrtvych, vim co jsou to stigmata, vim, co Buh rekl Marii. Znám Turinske platno a absolutne se to nesnazim bagatelizovat. Jen jsem chtela, aby si lide uvedomili, co jim to melo nechat za odkaz. Ze pro tu hnusnou chatru do ktery patris Ty i ja, a vubec vsichni, si proste nezaslouzi spetku slitovani. Podivej se, kam ten svet speje. Nejsem krestanka, jak uz jsem rekla verim v samu sebe. Je mi lito, jestli jsi to vzal jako provokaci. Není to tak mysleno. Je to pouze pohled "male a uplne debilní holky" na to cemu "vubec nerozumi". Mozna, ze nerozumi, ale mozna taky jo, a nebo si to vyklada po svem, ale to ty nemuzes vedet, tak nesud, at nejsi souzen.
A je mi lito, tohle misto tady je bezplatny, takze jim vesele budu plytvat dal.
Jo, a jeste promin, za to, ze nepouzivam ve vzkazech diakritiku, ano to slovo znam, i kdyz jsem tak neskutecne blba, akorat me obtezuje.
Nazdar.

16.01.2008 23:03:00 | C.alwen

Hm... přesně tohle bych čekal. Nekompetentní výkřik ze tmy... Bez znalosti jak historie, tak náboženství tak bible. Prostě takový sumář všech možných stejně mizerných článků z časopisů pro mladé hloupé holčičky.

Vlastně ani nevíš, co Ježíš za těch 33 let udělal. Vlastně ani neznáš jediný jeho výrok. Vlastně ani nevíš, kdy to bylo a jak se to stalo. Vlastně ani nevíš, jak to bylo s tou jeho smrtí. Ani vlastně nevíš, žeho Bůh zase vzkřísil (pořád stejná bible) Ani nevíš, proč a za co vlastně umřel. Ani nevíš, co ta Marie řekla, když jí Bůh oznámil, že otěhotní... Vlastně nevíš vůbec nic.
Nerozumíš tomu a tak se snažíš to bagatelizovat, zjednodušovat. Vysmíváš se něčemu, co tvůj formát zdaleka přesahuje. Ne, nejsi vzdělaná v tomto oboru. Nepodkládáš své závěry znalostmi, ale naopak neznalostmi. Neargumentuješ logicky, ale naopak mimo.

Až si zlepšíš svůj kulturní, historický a náboženksý rozhled, pak to zkus znova. Tady jenom plýtváš místem na serveru.

16.01.2008 13:19:00 | Daniel S.

Mám pár připomínek k tvému textu a jako křesťan s ním samozřejmě nesouhlasím.
Za prvé lidem okolo nebyl Ježíš na kříži rozhodně lhostejný.
Za druhé zvířecí matka sice své potomstvo nenechá dravci bez boje, ale někdy je sama zardousí.
Doporučil bych ti přečíst si Kauze víra od Lee Strobela.
Dál už tu psát nebudu abych nenudil...

15.01.2008 18:53:00 | Squilla

Víra je určitým druhem šestého smyslu, který začne působit tehdy, když selže rozum.

13.01.2008 21:24:00 | Sarazin Faestred

Zajímavá úvaha. Ale zdá se mi poněkud jako výplod deformovaného historického pohledu na celou problematiku. Jsem sice teista, ale rozhodně ne křesťan, ale s tímto náboženstvím jsem měl možnost se poněkud více seznámit. Zaprvé, tak jak je zde Ježíš Christos líčen. Ježíš (nyní jen zkráceně) byl zvláštní historicko-literární postavou, která měla vlastní teleologii. Cílem, nebo naplněním podstaty Ježíše nebylo ho osvobodit skrze Boha, jako nejvyšší princip, ale jeho smyslem a konečnou podstatou byla mučednická smrt jako vykoupení za Nás hříšníky a viníky. Navíc, pokud mě pamět neklame, byl Bůh Ježíšovi vždy velmi blízko. Neznamená, že by ho nechal na pospas. Právě proto, že byl vždy s ním a v něm, tak proto to dopadlo, jak se stalo. Pokud se mohu ještě krátce vyjádřit k neposkvrněnému početí Máří Magdalské, je to velký problém nejen soudobé vědy, ale i přesného náboženského výkladu evangelia a boží troj-jedinosti. Navíc její příběh jako neplodné rodičky byl odměněn Bohem tak, že se jí měl narodit syn Lk(1; 34-35). A pokud je zde mylná domněnka o velikosti Ježíšových skutků, doporučuji přečíst Janovo evangelium. Myslím, že za tak krátký život, ve srovnáním s dnešní průměrnou délkou, podle statistického úřadu jak ji uvádí, je velikost a počet skutků Ježíše gigantický. A to že se za princip Ježíše, či křesťanský výklad bojuje nesmyslně je chyba a demagogie fundamentáních exegetů Písma. Fanatici jsou v každém náboženství. Řekl bych, a to nechci jako kritický čtenář literatury vidět problematiku jdnostranně, že Bůh do pekla nepatří už jen z podstaty a principu. Bůh musí být jinde, a jinak, než je peklo. Celý svět je stvořen principem, který určitě není z temnoty, neboť svět byl utvářením z chaosu, tedy tmy a nicoty, neuspořádanosti. V pekle jsou démoni (daimonion), principy temnoty, nicoty a zla. Ve světle se nacházejí principy dobra, světla, moudrosti a plnosti života. Myslím, že pokud to nebyla otevřená provokace, tak se to jako úvaha povedlo. :-)

13.01.2008 08:56:00 | A.N.D.Y.

Johnatana Livingstona Racka mám rád aj ja. Sebastian Bach sa hlboko ponoril do témy. Škoda, že si tú svoju vzala tak plytko.

13.01.2008 03:55:00 | Sarazin Faestred

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí