Kdo je to Bůh?

Kdo je to Bůh?

Anotace: Kdo je to Bůh?

Kdo je to Bůh?

Bůh je Láska.
Bůh je Tvůrce všeho.
Bůh je Ten, který odpouští.
Bůh je Milosrdenství.
Bůh je Ten, který sjednocuje.
Bůh je Ten, který pomáhá.
Bůh je nadějí i v těch nejchmurnějších okamžicích života.
Bůh je dokonalá čistota a svatost.
Bůh se umí rozdávat.
Bůh se umí dělit.
Bůh nemyslí na sebe.
Bůh neodsuzuje jako lidé.
Bůh je dokonalá Spravedlnost.
Bůh je nekonečná a nevystižitelná krása.
Bůh je stále nová a nová insiprace ke všemu, co je dobré.
Bůh je Dobro.
Bůh je Dobrota sama.

Jak vlastně vyjádřit slovy to, co vyjádřit nelze? Jak vystihnout to, na co slova nestačí? To se musí prožít!
Autor Hippy, 28.01.2008
Přečteno 633x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jak dokážeš vykreslit vlasnosti boha? a když jsem si pročítala komentáře tak mě napadlo co si mám zažít abych pochopila? jakou třeba situaci? snažím se pochopit ale nejde...

23.05.2008 22:14:00 | anima alba

Moc zaujaté...

09.04.2008 15:25:00 | Trinaja

Války by byly vždycky, našel by se jiný důvod. Ale je pravdou že v posledních několika tisíciletí vznikala náboženství především jako mocenský nástroj, a bůh se stal nejmocnější zbraní...

29.03.2008 12:21:00 | Hérakleitos

je to to nejhorsi co clovek vymyslel... buh je stvoreni zla... buh je krici slovo pro manipulaci... kolik nabozenskych valek lidstvo zazilo, kolik jich jeste trva dodnes a kolik jich jeste bude???.. dokud budou lide verit v boha, valky budou...

04.03.2008 03:21:00 | VALECC

PUVOD ZLA PODLE BIBLE (to Sebastian la Croix)
S Augustýnovým "zlo je jen projevem nedostatku dobra" si dnes vystačí jen velký církevní fanda.
Zlo je produktem svobodné vůle člověka, nadaného schopností hřešit. Nevědomé i vědomé upadání do hříchu je trestem za prvotní hřích. Prvotní hřích je označení pro první porušení smlouvy Bůh-člověk (hřích předpokládá existenci zákona)Trestem za hřích je smrt (realita Starého zákona), proč pak tedy křesťané věří v posmrtný život když sami přiznávají že jsou hříšní? odpověď=např. evergreen Jan 3,16 (všimni si, že "trestem za hřích je smrt" je naplňěno a posunuto do jiné roviny)
Jo a co ten Satan? Podle Bible byl stvořen jako dobrý bytost....nastává však u něj obrat (svobodná vůle)...Bůh Satanovi(někde v knize Ezechiel):"Pro tvou krásu se stalo tvé srdce domýšlivým, pro svou skvělost jsi zkazil svoji moudrost."...Snadné svedení Božích tvorů na Zemi je důvodem jeho setrvávání na Zemi. Proč Bůh zlo nevyhladí? Protože větší( a zároveň svobodnou vůli zachovávající) pokoření zla je svobodné konání dobra uprostřed něho (všeho zla)

25.02.2008 18:08:00 | Antoine Roquentin

Ať už je bohem cokoli popřípadě kdokoli, ať je "to" kdekoli. Je to nejzneužívanější prostředek k manipulaci s lidmi jaký kdy byl použit...
Jestli bůch sjednocuje, pomáhá a je dobrý pak lidé jsou jak se zdá mnohem mocnější než on, protože všude kolem sebe vidím dost, a dost věcí, které nasvědčují tomu že, ldská chmtivost, touha po moci, nesnášenlivost a další a další špatné vlastnosti, dále, bída hlad a války jsou mocnější, a překonávají božskou dobrotu...

20.02.2008 09:50:00 | Hérakleitos

Hippy-víra v srdci navzniká,víra je předpoklad,emocionální pohnutí které spojuješ s něčím co je podle Tebe svaté,dobrotivé,krásné,láskyplné atd..Je to jen představa kterou Jsi si udělal na základě své vnitřní nejistoty,a možná nepochopení života s jeho-někdy krutou podobou,která je ale také jen v našich hlavách..Láska není emocionální a sentimentální ponutí..Co je láska?To poznáš až ji přestaneš dávat různé nálepky typu bůh apod..JSEM KTERÝ (Á)JSEM..

05.02.2008 13:08:00 | Weylin

Stávat se bohem znamená naopak rozmělňování pýchy, zbavování se jí. Aby došlo ke splynutí, musí člověk vnitřně dojít k tomu, že ego je pouhou iluzí, že tu není konatel. A k tomu lze dojít jen oslabování svého ega.
Jeden moudrý člověk řekl: "Dokud je zde konatel, bůh je pozorovatelem. Jakmile tu bude pozorovatel, bůh se stane konatelem."
To je nejvyšší moudrost. :)

Co se týče satana, satanem je každá myšlenka, která je tvořena v konatelově mysli (ten, který si myslí, že existuje individuální já (ego)), ať už dobrá nebo špatná. Je to jen metafora. Ve skutečnosti i satan je součástí boha, protože bůh je jednotou.

01.02.2008 14:46:00 | Dao de

Mystik: to je právě ten problém. Říkáš tomu Bůh v tvé hlavě. Jenže tady vůbec nejde o hlavu, ale o srdce. Víra vzniiká v srdci, to je to hlavní. V hlavě se utváří pouze zbytek. A Bůh koná v otevřených srdcích stále stejné dílo. Utváří místo pro lásku, víru a naději.

Sebastian: vůbec nejde o propagaci Církve. Jde o to, co jsem skutečně zažil a o čem chci vydávat svědectví. Když zažiješ něco pěkného, chceš se s tím přece rozdělit rychle s ostatními ne?

Proč existuje Satan? Zajímavá otázka. Osobně se domnívám (nebo spíše jsem o tom přesvědčen), že Bůh stvořil lidi jako svobodné bytosti. Ale někdy člověk začne toužit po tom být jako Bůh. A s tím nutně přichází povýšenost a pýcha a další neřesti. Satan vzniká uprostřed lidského srdce skrze závist, lži a zlo.

To je myslím i odpověď na druhou otázku. Bůh je svrchovaně dobrý a jeho vláda přináší dobro pro lidi. Přečti si Bibli. Bůh vysvobozuje, Bůh pomáhá, Bůh miluje. Ale člověk to vše boří. Zlo ve světě není prací Boha, ale člověka.

Proč je zlo ve světě, když je Bůh tak dobrý? Bůh vidí do našich srdcí. To, co se nám jeví jako zlé, se časem může ukázat jako dobré. Vždyť kolik věcí považujeme v prvním okamžiku za špatné a nakonec zjišťujeme, že jsou dobré, avšak až po delší době.

S požahnáním

01.02.2008 13:22:00 | Hippy

Tady bych se přiklonil k mystikovi. Jak zde popisuješ Boha vychází z tvé osobní zkušenosti s ním nebo je to jen sada propagovaných tvrzení církve? Vždycky nemohu pochopit, jak lidé dokáží Boha pouze glorifikovat a odklánět se od pojetí Božího dualismu Dobro/zlo. Bůh jakožto absolutní a "spravedlivá" postava logicky nemůže konat pouze dobro,ale i zlo nutné pro rovnováhu světa (Aneb nepoznal bys světlo, pokud by nebylo tmy). To, že se to vše shazuje na Satana což pro mě vyvolává 2 otázky : A) Pokud je Bůh všemocný, jak je možné, že jeho dílo je konstatně narušováno Luciferem a za B) pokud to tak není, přichází typická ateistická otázka "Když je Bůh tak dobrý, proč je na světě tolik zvěrstev, zla, hladu...

31.01.2008 21:28:00 | Sebastian la Croix

Je to ako vysvetlovat cloveku zo stredoveku, čo všetko dokáže počítač. Človek zo stredoveku nechápe, ale robí sa múdrym.

29.01.2008 16:29:00 | Sarazin Faestred

Ahoj Hippy

Jo, máš pravdu, to se musí prožít. Kdo to nezažil, ten nepochopí. Jako když vykládáš beduínům o pasece u potoka. Sice to můžeš vykreslit a můžeš to popsat, ale dokud to nezažijí, stejně to nepochopí.

29.01.2008 13:55:00 | Daniel S.

A takový bůh je jen v Tvé hlavě..a ještě v mnoha dalších..:-)Nerozumím tomu proč když je bůh tak dokonalý a jedinečný atd,atd.proč ho musí pořád někdo někde propagovat a dělat mu reklamu?Proč je to jasné jen někomu?Nebo Vám křest´anům za to bylo něco někým slíbeno?Nebe,nebo něco takového?:-)

29.01.2008 13:02:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí