Dve malé blchy

Dve malé blchy

Anotace: Také malé podobenstvo...:-)

Argument, ktorý ma vie doraziť: „Keby existoval Boh, nebolo by na svete toľko utrpenia!“
Vysvetlím vám to (aby som nezaťažoval niektoré konzumné mozočky) jednoduchým prirovnaním:

Boh = Slnko
Láska = Svetlo
Utrpenie = Tieň
Človek = Blcha
Zázrak=Dúha
Svet = Les
Veľká inteligencia = Veľký skok
Malá inteligencia = Malý skok
Veda a technika = Doskok

Blchy sa objavili dávno. Najskôr nedokázali vyskočiť vysoko, ale storočiami sa učili skákať vyššie a vyššie (keď vás zabávajú kadejaké vojny, intrigy, sláva, prachy, nemáte veľa času rozvíjať svoj doskok). Lenže, čím vyššie taká blcha doskočila, tým viac si o sebe myslela a dnes už len máloktorá skutočne verí v slnko.
BLŠÍ ATEISTA: Keby existovalo slnko, nebolo by v lese toľko tieňa!
BLŠÍ VERIACI: Ten tieň vrhá slnko. Jednoducho sa mu dáky list postaví do cesty a (abraka-dabra) je tieň. Tieň je nevyhnutný, dokonale presvetlený les je blbosť. Samozrejme, my (blchy) nemusíme klásť tomu slnku ďalšie prekážky a hneď bude na svete menej tieňa. A všetci budeme šťastný.
BLŠÍ ATEISTA: Som moderná blcha a doskočím vysoko, vyššie než akákoľvek iná blcha, ale slnko som tu ešte nestretla. Vysoké skoky mi dovolili odhaliť už všetko možné, ale Boha ešte nie. Vyskočím až 12 cm!
BLŠÍ VERIACI: Že by bolo slnko ešte vyššie? Ale neboj, keď budú blchy skákať do výšky 149 597 892 km, vtedy sa určite dostanú na úroveň slnka. Jednoducho tvoje skoky sú na slnko primalé.
BLŠÍ ATEISTA: Ale bez dôkazu nemôžem uveriť. Máš priami dôkaz? Kus slnka, ktorý by sme mohli skúmať, alebo podobne?
BLŠÍ VERIACI: Kus slnka nemám. Na druhú stranu, slnko je všade okolo nás.
BLŠÍ ATEISTA:???
BLŠÍ VERIACI: Slnko je svetlo a svetla tu je dosť. Vidíš tam ten lopúch čo sa na ňom vyvaľujú blchy? Tak tam svieti slnko a tým blchám je dobre.
BLŠÍ ATEISTA: Počkať, veď svetlo vrhá aj sviečka!
BLŠÍ VERIACI: Uhm. Ale porovnaj svetlo sviečky a svetlo slnka.
BLŠÍ ATEISTA: Nemôžem, podľa mňa slnko neexistuje.
BLŠÍ VERIACI: Aha. Čo tak zodvihnúť hlavu k nebesiam? Uvidíš tam slnko.
BLŠÍ ATEISTA: Dvíhať hlavu k nebesiam? No prepáč, ale to je pre veriacich, ja som ateista, verím v doskok a teda nemám čas dvíhať hlavu k nebesiam. To je pre poverčivých. Ty dvíhaš hlavu k nebesiam?
BLŠÍ VERIACI: Áno.
BLŠÍ ATEISTA: Tak mi opíš slnko. Ak sa každý deň naňho pozeráš, musíš ho vedieť dobre opísať, no nie? Má bradu? Svätožiaru? Rohy?
BLŠÍ VERIACI: Slnko je najväčšie svetlo a teplo. Keby nebolo slnka, neboli by tu žiadne blchy...
BLŠÍ ATEISTA: Táraniny, mňa zaujíma ako vyzerá! Sviečku opísať vieš, opíš teda slnko.
BLŠÍ VERIACI: To nikto nevie – je také jasné, že sa nedajú vidieť žiadne detaily. Ale niekedy sa slnko zjaví v dákej podobe – napríklad ako dúha...
BLŠÍ ATEISTA: Pch, dúha! To fakt veríš v také bájky? O existencii dúh nemáme žiadne dôkazy.
Autor Sarazin Faestred, 16.03.2008
Přečteno 807x
Tipy 7
Poslední tipující: Namine, Sarai, Princezna.Smutněnka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezká povídka, hezké podání. Zjednodušený pohled běžného člověka na boha a víru v něj.

03.04.2008 21:58:00 | Energy

Máš pravdu, ale je považovaný za jedno zo svetových náboženstiev, podobne ako konfucianizmus- to je vlastne tiež len filozofický smer;-)

26.03.2008 12:54:00 | Sarazin Faestred

Pravda. Keby už taký vzorec bol, mohol by vyhrať budhizmus, alebo kresťanstvo. :-)

18.03.2008 15:17:00 | Sarazin Faestred

A co třeba tenhle důkaz existence Slunce: Když se mu vystavuješ příliš, můžeš se spálit, můžeš onemocnět úžehem a pokud nepřivřeš oči, jsi oslněný a oslepený.

18.03.2008 12:33:00 | sioned

Matematický vzorec?! :-o Tak to budú nobelovky dve - aj za mier (koľko vojen také niečo môže ukončiť!) :-)

17.03.2008 21:49:00 | Sarazin Faestred

Moc se mi líbí styl, kterým je to napsané.
Myslím, že jsem pochopila, co jsi chtěl povědět.
A jinak ta blecha..občas má možná víc soudnosti než leckterý člověk.

17.03.2008 15:12:00 | Princezna.Smutněnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí