Kde je Bůh?

Kde je Bůh?

Anotace: Hledání Boha v dnešním světě

Tak jsme si zvykli na to, že Bůh není. Sami si řídíme svůj život. Sami určujeme, co je a co není dobré. Sami nad sebou činíme soud – no, možná jej někdy čini nad námi nějaký jiný člověk. Manželství je jen kus papíru bez významu. Děti nepotřebujeme, vždyť nás jen omezují. A společenské postavení stojí nade vším, i nad slušným chováním.

Myslím, že je to vše v nás nějak zakódováno. Máme svobodu. Svobodu činit dobro, svobodu činit zlo. Záleží jen na nás, co si vybereme. Často si, myslím, ale vybíráme přávě zlo. Je to jednodušší a svědomí se dá lehce potlačit.

Hodně na nás působí to zprofanované slovo – globalizace. Během jednoho dne stihneme zkritizovat českou politiku, podebatujeme o bezohlednosti řidičů, politujeme oběti zemětřesení v Číně. Máme pocit, že všechno víme, všechno známe. Už neexistuje tajemství. A bez tajemství a pokory není ani Boha.

Kam to vše vlastně spěje? Vidíme to na vlastní oči, avšak raději je přivíráme nebo rovnou zavíráme. Ozónová díra, děsivý stav ovzduší, nadměrný hluk, stres, přepracovanost. Rozpadají se rodiny, atomové zbraně jsou připraveny k použití. Dostali jsme se do soukolí. Možná ne vlastní vinou, prostě nás to je semlelo....

Bohů je celá řada. Jednomu říkáme Zeus, další má jiné jméno, ale všichni mají jedno společné. Jedná se jen o výmysl lidí. Proč by měl být Bůh bojechtivý, proč by se přestal starat o svět? Jaký je skutečný Bůh?

Určitě je mocný – stvořit svět a vesmír je pěkná fuška. Docela jistě není Bůh jen nějaký druh síly nebo energie. Síla sama o sobě by nestvořila něco tak krásného, jako je člověk. Síla nebo energie by nedokázala darovat lásku, mysl, radost nebo krásu celého světa. Bůh je živá bytost. Jistě je velmi milující – vždyť nám dal celý svět, abychom ho užívali a radovali se z něj. My místo lásky a radosti bojujeme mezi sebou a nenávidíme a ničíme.

V tomto ohledu je mi nejblíže křesťanský Bůh Bible. Ten říká:“Stvořil jsem tě k obrazu svému.“ Tohle celé ale není myšleno jako nějaká agitace. Jen to má vést k zamyšlení – skutečně jsem jen já sám sobě pánem? Není tady Někdo, kdo je mnohem víc než já?
Autor Hippy, 03.06.2008
Přečteno 414x
Tipy 6
Poslední tipující: Anne Leyyd, Marco
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hippy - tvá úvaha se mi opět :) moc líbila. Dokážeš opravdu věci nazývat pravými jmény a souhlasím s tebou. Sama ale vím, jak je někdy (ne-li vždycky) těžké, chovat se tak, jak se má. Snažím se ale ...

TAOg - tvá argumentace, že pokud by ses chtěl chovat dle Bible - musel bys ihned zabít toho koho miluješ
(protože je to tak psáno v Bibli). Na to ti mohu říct jen to, že se mílíš ani nevíš jak. Nikde v Bibli není nic o návodu někoho zabít - pokud myslíš něco ze Starého zákona, tak je jasné, že nechápeš některé důležité věci. Nebudu to zde vypisovat, nejsem si totiž jistá, zda bych to napsala tak, jak by to mělo být správně. Ale doporučila bych ti, se na to zeptat odborníka, případně si přečíst Bibli, nebo jinou vhodnou literaturu.
Pevně doufám a věřím, že jednou i ty dojdeš milosti Boží.

14.03.2009 21:38:00 | Anne Leyyd

Nebudu Ti nic vyvracet nebo dokazovat,psal jsem o tom už mockrát,jen snad to že kdybych začal žít podle bible,musel bych toho koho miluju hned i zabít,protože to tam je napsáno.Ale Ty vidíš jen to,co chceš vidět..Prosím,je to Tvoje volba..A kdyby jsme měli žít podle nějakého návodu nějaké knihy-jakékoliv,tak jsme jen tupí roboti,kteří papouškují aniž by věděli co.

05.06.2008 07:45:00 | Weylin

Máš pravdu. Je asi opravdu lepší pominout dokazování Boha logickými prostředky. O to mi ani nešlo. Chtěl jsem jen svou úvahou nakopnout některé lidi, aby se podívali i tímto směrem. Může to do jejich života přinést světlo.

To, že lidé nežijí podle Bible, je jejich chyba. Ani se příliš nedivím. Většina křesťanů podle mne nečte ani Starý Zákon. Je interpretačně příliš obtížný a vyžaduje čas a vůli pro pochopení. To stojí příliš mnoho :-)

Nemyslím si, že by celý svět byl věřící. Dnes to spíš vidíme globálně, protože máme tu možnost. Když někdo žili v Evropě před pěti stoletími, tak automaticky bral, že věřící je celý svět a přitom to tak nebylo. Je to jen otázka pohledu.

Ohledně majetku se toho dá napsat spousta. Osobně si myslím, že Církev na něj právo má (alespoň dle toho, co jsem nastudoval a také slyšel od odborníků). Na druhou stranu nevidím důvod, proč se za ním pachtit. Šlo to i bez něj, půjde to i dál. Navíc lidem, kteří do této věci nevidí, může skutečně tato snaha připadat jakoo honba za majetkem.

Díky moc za vhodný komentář :-) V mnohém máš pravdu - asi ti byl dán dar odhalovat podstatné věci

04.06.2008 18:26:00 | Hippy

A víš to docela jistě? ;)
Výše mluvíš o negativech člověka a níže popisuješ lásku a krásu člověka. Trošku paradox, i když nejspíše vím, jak to myslíš.
Je to jen další představa z milionů dalších. I ty si tvoříš boha k obrazu svému, každý to dělá. A přitom právě proto pravda každému uniká mezi prsty, protože si myslí, že právě on má pravdu a správnou představu. ;) A kdyby byl bůh persóna (bytost), jistě by se nám všem vysmál. Jenže jak se může něco neegoistické lidem vysmívat, trestat a soudit? To přece nelze. A jak to tedy je? Na to každý ( bez každého) musí přijít sám ;)

03.06.2008 11:43:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí