Úvaha o víře

Úvaha o víře

Anotace: Omluvte mou upřímnost...prosím.

Není pro mě horšího momentu, než sednout za lavice v kostele a poslouchat faráře, jak žádá o poslání příspěvku pomocí ssloženek, které rozdávají jeptišky.
Poslouchat pohádka o beránku božím a dusit se z kouře kadidel. Stačí mi se dívat na to, jak ostatní přikyvují a klátí se při modlitbách.
Ano, tihle lidé jsou schopní přispět a nelitovat toho. mně však v hlavě napadalo, že za 20 korun se dá koupit Plzeň v akci.
A že se v tom kostele už léta nic nezměnilo a lidé nemohli vidět, kam byly jejich peníze odeslány. Pro jakou věc? Nebo spíš pro čí hamižnou kapsu?
POpíjejí víno a říkají, že přijímají krev boží. Proč? Proč pít a jíst něčí tělo? Raději budu Bohu nosit květiny na hrob než je dávat do kostela., kde jen natáhnou ruku a budou chtít příspěvek. A pokud možno to po vás bude chtít kasa při vstupu, kasa rozmístěná v lavicích, kasa u Betléma, kasa nošená mladými kluky oslovujícími se "bratře".
Říkají, že se lidé Boha bojí, a proto v něj nevěří. Já věřím, ale všechyn ty pohádky okolo, co se možná staly kdysi dávno, řeči o lásce a že musíme milovat jen Boha, mi berou naději o jiném, zdravém lidském názoru.
Svou lásku k víře mají dát k člověku. Mají milovat druhého, s kým chtějí žít. (KLuka nebo holku? Co na tom sejde...každého ať srdce donese tam, kam má!) I přes zklamání věřit v sebe a lásku. Ale ne v tu Božskou, al elisdkou. Ne tu chladnou, tichou a hlavně koupenou lásku v kostelích. Skutečnou lásku si koupit nemůžeme. Za peníze nás Bůh milovat nebude.
Autor andrea.milous, 27.12.2008
Přečteno 743x
Tipy 7
Poslední tipující: Alžběta., Agniezka, nikk, Weylin, Simísek
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jaksi v kostele nebyla jen jednou. Objevuju se tam na svoje názory poměrně často. Asi proto, že by mě polovina z rodiny jinak ukamenovala. Někde se vyventilovat musím.

07.01.2009 17:22:00 | andrea.milous

He he, hezké, ale mám pocit, že jedna návštěva kostela ještě nedělá úsudek.
Kromě toho, řeknu ti, na co věřící ty peníze posílají - církve v tomto státě provozují polovinu sociálních zařízení domovy důchodců počínaje a stacionáři pro bezdomovce konče. Včetně Klokánků, útulků na půli cesty, Charity, Diakonie, adopcí na dálku, apod, apod.

Takže kázání o Božím těle jo, složenky jo - a výsledky taky. kromě toho, naši ředitelé dětských domovů a domovů důchodců mají podstatně nižší platy než ti státní a většinou i mnohem lepší hospodaření...

07.01.2009 12:03:00 | Daniel S.

velmi dobře vystižené! Ano, Boha máme každý sám v sobě..nemusíme si jeho lásku kupovat příspěvkama a dříve odpustkama...ano, ano církev vidělává na tzv. víře...a dělá z Boha zlého, který nás vidí jako hříšníky...všechno jsou to výmysli dobře ekonomicky promyšlené...to by se Bohu jistě nělíbilo...že..ano radší věnuji těch 20Kč třeba na žrádlo pro svého psa, kde 100% vím, kam mé peníze přijdou...a určitě to bude Bohu milejší...pěkná úvaha

05.01.2009 16:38:00 | Agniezka

pěkné

05.01.2009 16:35:00 | neurobeat

pro Nikk : Za omluvu děkuji a přijímám ji. Trochu jsem čekala všelijaké reakce a byla jsem na ně připravená. Souhlasím s přijetím Boha jako autority, nějak mě to doted nenapadlo, hledala jsem tohle slovo. Já v Boha věřím, ale přijde mi, že často je jen terčem, záminkou. Podle mě člověk, když věří, má být věrný v srdci. Tayk mívám občas humroné narážky a lidi mně za to často nadávají.

30.12.2008 17:36:00 | andrea.milous

Vracím se k Tvé úvaze - protože je zajímavá a rozpoutala tady docela bouřlivou diskuzi. Možná ode mě nebylo fér hned se do Tebe tak navézt - přijmi mou omluvu. Tady nejde jen o ty peníze - to mě odvedlo od pravého smyslu věci.
Věř mi,já znám dobře co to je sedět v kostele a trpět ty kecy a připadat si blbě - pár let jsem měl taky období ve kterém jsem Boha církev i faráře upřímně nenáviděl.Ale časem jsem se vrátil - ale až potom co jsem se s Bohem srovnal sám. Nerad to říkám, ale spousta lidí co sedí v kostele se cítí podobně - a nepřiznali by to. Pro tu odvahu tohle napsat si tě cením.
Ta cesta k nalezení klidu lásky a pro Tebe snad Boha je strašně těžká. Já o tom vím dost.Hodně dobrých katolíků mě asi nemá rádo, jsem tak trochu rebel a někdy si z církve dělám i srandu.Ale Bůh pro mě je. Neumím ho milovat - jen přijmout jako autoritu.Víc nedokážu.
Nebudu ti přát štěstí ani lásku.
Přeji ti abys nepřestala hledat a prosím pro Tebe o naději.Protože jak píšu v jedné své povídce - bez té naděje by nic nemělo smysl.

30.12.2008 16:22:00 | nikk

Já si mylsím, že víra je v životě důležitá a každý k ní má jiný postoj. Autorka prostě věří v srdci...ostatním to nestačí a musí proto chodit do kostela a třeba se jim líbí, jak to tam chodí. To s těma penězma mi taky vadí. věřit je moc moc důležité... a ty sprchy modliteb a jiných věcí okolo pak vážou k víře jen ty, kteří sjou ochotni se tomu podrobit. Autorka nejspíš zaníceně ne... ;-)

30.12.2008 13:55:00 | Aaliyan

Kde jsi vyčetl že nestojím o lidskou lásku, to nevim, o tu mi právě jde. Asi proto, že jsi mi napsal jeden jediný vzkaz, nemůžeš vědět, proč tam za lavicí párkrát za rok sedím.

30.12.2008 13:48:00 | andrea.milous

Přemýšlím o Tobě a Tvém příspěvku. Je to zvláštní .Vadí Ti kostel, farář,lidi,složenky, nehledáš lásku Boží ani lidskou -a přesto sedíš za lavicemi a zlobíš se na to podivné místo na kterém právě jsi - proč tam teda jsi ?
Díváš se na ty lidi před sebou s pocitem že jsi chytřejší,lepší, znáš to tajemství které oni nechápou a jen se tam klátí v oblaku kadidla?

29.12.2008 20:30:00 | pépi

Pokud mi ten farář za dobu co strávím v kostele žádost o přispění připomene pětkrát...Ne, stojím si za svým.

29.12.2008 18:04:00 | andrea.milous

Možná by pro tebe bylo zajímavé být na jeden den tím farářem co mává složenkou. Mít schůzku s ekonomkou farnosti a uvažovat o tom co všechno se musí zaplatit.Farnost má 10 kostelů které se musí udržovat, topit opravovat platit elektřinu, z jednoho ukradli okapy, střecha na jiném je v havarijním stavu památkáři vyhrožují sankcemi popkud neprodleně nezačne oprava unikátních varhan za 750 000 a peníze na to nejsou...
A spousta dalších malých vydání.
I to víno a hostie se musí koupit.
Všechno má reálný základ - a všechno musí nějak fungovat, Bůh zázraky v pokladně nedělá.
Když budeš ve spolku dobrovolných hasičů budeš také platit příspěvky a chodit na brigády.
Být věřícím znamená mít práva a povinnosti. Pokud chodíš do kostela jsi také povinen se nějakým způsobem o něj starat - třeba dát nějakou korunu na ty složenky.
Když se budeš modlit na louce, koupíš si kosu a osečeš si trávu.
Nenapadám tě - jen trochu. Ale věci nejsou jednoduché - a každá kritika by měla být podložená. Za ty složenky si nikdo Boží lásku nekupuje.

29.12.2008 15:15:00 | nikk

No, pokud by mi faráři neustále nepřipomínali, že vzadu je složenka nebo přede mnou kasička, i bych tomu věřila. Neuznávám ty frašky okolo, ztrácení času v kostelích takřka den co den ani nci k tomu podobného. Člověk má věřit v srdci, ne v budovách. Je to názor o názoru.

28.12.2008 16:31:00 | andrea.milous

Víš... Ono to není zas tak jednoduché. Každý aťsi věří čemu chce, ale také rozumem. Já se považuju za věřící, ale do kostela nechodím, nemodlím se každý večer, a vůbec půjdu do pekla:))

Prostě... Nevidět černobíle:) Víra je v životě strašně důležitá, a nezáleží jestli v Boha, ufony, lásku,...

27.12.2008 22:47:00 | Simísek

Jen pro upřesnění. Sbírka má od počátku křesťanství velký význam.Vlastně již v židovských chrámech byly pokladničky, do kterých lidé vhazovali peníze. Tyto peníze sloužily pro chod chrámu a pro rozdávání almužen nejchudším.

Když už jsme u křesťanství, sbírky pochází pravděpodobně z dob svatého Pavla - apoštola národů. Ten na svých cestách založil mnoho církevních obcí. Některé obce byly bohaté a dobře vycházely. Jiné církevní obce však byly chudé, věřící se scházeli po domech, měli hlad. Proto dal svatý Pavel vyhlásit sbírku (jak čteme v jeho apoštolských listech) v církevních obcích. Ty bohatší přispěly štědře chudším. Sám svatý Pavel k této chvíli podotýká, že štědrému dárci se BBůh štědře odvděčí.

Sbírka byla velmi dobře pojištěna. Církevní obce vyslaly své nejspolehlivější muže, aby měly jistotu, že částka nebu zpronevěřena. Tato částka se tak s jistotou dostala právě k těm nejchudším a byla využita k dorbým účelům - pro zajištění jídla, oblečení, výstavbu přístřešků a např. také prro výstavbu nemocnic - mimochodem byli křesťané jedni z prvních, kteří se začali bezplatně starat o nemocné.

Tolik jen k historii. V naší farnosti se sbírky pořádají pravidelně. Kam jdou peníze, to vím bezpečně. Na opravu kostelů a fary. Také se o Vánocích určitá částka oddělí a předá nejchudším rodinám ve farnosti. Část se posílá na hospice, nemocnice nebo na podporu jiným, chudším farnostem. Další finance jsou určeny na podporu táborů atd.

Samozřejmě je možné, že farář si nějakou částku nechá. To již záleží na jeho charatkeru. Uvědom si však, že kněz prochází několikaletým formováním, výukou a modlitbami. Nemyslíš, že je to docela ztraceý ča pro toho, kdo si chce co nejvíce nakrást? Pochybuji,že by kněz chodil několik let do semináře, aby pak kradl ze sbírek :-) To mi přijde docela praštěné. Nicméně netvrdím, že se to neděje.Určitě se někdo takový najde.

Nejde jen o sbírky, ale také o modlitby. Ty tomu říkáš klácení se. Já to vidím tak, že tito lidé obětují svůj čas, aby se modlili za druhé a přáli jim lásku a štěstí. Je to určitě lepší než mnohé jiné činnosti. Nevidím na tom nic špatného.

Tak jen tolik jsem k tomu chtěl říci. Měj se fajn :-) a přemýšlej

27.12.2008 18:27:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí