Církev

Církev

Anotace: Čím je pro mne Církev?

Církev – pro mnohé to slovo zní jako nadávka. Pro jiné to neznamená nic. A ještě pro další je to rodina. Její vznik je záhadný, její život pestrý, její minulost různá....

To však není to, o čem chci mluvit. Chtěl bych říci, co Církev znamená pro mne. Když jsem se stal věřícím, zjistil jsem, že je jako má rodina. Zvláštní, vždy jsem si myslel, že budu mít jen roodinu biologickou. Jenže....Lidé v Církvi se mne ujali a chovali se ke mne jako ke členu rodiny. Nebylo v tom nic pokryteckého. Ti lidé to mysleli upřímně. Ano, někteří z nich se na mne dívali trochu přes prsty. Přece jen, náušnice a tetování se v kostele nevidí až tak často. Zajímavé bylo, že přes počáteční odstup a oťukávání mne dokázali poté přijmout. Zjistili, že mám určité schopnosti, které mohou Církvi pomoci. Církev je pro mne opravdu Rodina.

Musím ovšem také kritizovat. Ať Církev přestane stavět drahé domy a baziliky z bílého kamene a zlata. Ať přestanou církevní představení jezdit v drahých autech a ověšovat se zlatem. Ať přestanou bydlet v honosných domech, kde jim nic nechybí. Právě naopak – ať prodají zlato a dají ho chudým. Nemluvím nyní o obrazech a sochách, které mají obrovskou historickou hodnotu. Mluvím o zlatu, které má Církev navíc. Mluvím o nevyužívaných domech a zvytečném přepychu. Ať kněží obléknou obyčejná roucha, přestěhují se na obyčejné fary. Ať začnou žít mei chudými svůj kěnžský život. To bych chtěl. Tak by Církev ukázala své poslání a svou věrohodnost. Mnozí v Církvi ji tak ukázali – František z Asissi, Augustin, Matka tereza, otec Pio, sestra Emanuela a další.

I přes to všechno je Církev má rodina. Přes všechny nedokonalosti, přes její pošramocenou minulost, přes bohatství, které vlastní – přes to všechno Církev miluji. Ježíš sám řekl, že uprostřed Církve budou vlci. Řekl, že se vyskytnou falešní kazatelé, kteří svedou mnohé z cesty. Nevěřící to neznají a pak se diví, že Církev dělá to nebo ono. Jistě, mnozí se nechají svést z cesty. Jiní jdou ale rovně po stezkách přímých. Zarážející je, že přes všechno násilí, nepochopení a rozkoly Církev žije dál. A její svědectví v dnešní době je veliké. Práce pro chudé v celém světě, řeholníci, kteří žijí mezi nemocnými, kněží, kteří jdou až na kraj světa, aby hlásali evangelium. Jako by se naplňovala Kristova slova – „a moci pekelné ji nepřemohou“. Možná to o něčem vypovídá. O něčem, co je mezi nebem a zemí.
Autor Hippy, 02.01.2009
Přečteno 426x
Tipy 1
Poslední tipující: Marco
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hippy..s bohem hovořili a otvírali mu "své srdce" i největší zločinci,a to ne proto že by se chtěli polepšit,ale proto aby si své zločiny posvětili a taky to dělali.Ale to nemá smysl o tomto mluvit pořád dokola,je každého věc co si ze životem udělá..

15.01.2009 10:05:00 | Weylin

A chtěl jsi s ním někdy vůbec mluvit? Otevřel jsi mu své srdce? Věříš v něj? Bude mluvit s tebou stejně jako se mnou. Tak ho ode mne pozdravuj, až se poprvé ozve.

14.01.2009 19:22:00 | Hippy

No ano..Nic Ti neberu,ale jestli rozmlouváš s Bohem zeptej se ho proč rozmlouvá jen s tebou a ne se mnou?Asi nejsem ten pravý věřící a budu zatracen nebo si to svou nevírou nezasloužím:-)..Tak ho ode mně pozdravuj!:-)

13.01.2009 12:15:00 | Weylin

K některé úvaze jsi mi napsal:"Ježíš řekl to a tamto. Umíš vůbec uvažovat bez toho, co řekl?"

A bohužel musím opět použít jeho slova.
"Ty jsi Petr, Skála. Na této Skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou."
Jinde zase říká:"Kde se dva nebo tři modlí ve jménu mém, tam jsme já uprostřed nich".

Ježíš založil Církev, ne nějaký člověk. Ježíš jako Boží syn. A jeho slova se plní. Církev stále existuje a lidé se pořád modlí a on je uprostřed nich. Každý člověk má nedokonalosti a často chybuje. Já i ty. Ty kráčíš sám. Já kráčím ve společenství lidí, kteří mne podporují svými modlitbami, mluvíme spolu o víře, snažíme se navzájem podporovat. Boha si nemaluji ani nepředstavuji. Rozmlouvám s ním a vím, jaký je. Vím, jaký je i podle Bible.

Jen to jsem chtěl říci :-)

11.01.2009 18:49:00 | Hippy

To co jsi napsal je z větší části pravda,církev je dobrá když se jí to hodí a krutá když to potřebuje-a nejen Katolická ale všechny, a to jasně ukazuje že nemá s duchovnem nic společného,je to světská organizace která pomocí nábož.ideologie přetrvává už spoustu let.To není důkaz její svatosti ale důkaz psychologické závislosti na víře spousty lidí-i Tebe.Stát sám v tomto krutém a někdy nepochopitelném světě je velice těžké,ale tato trnitá cesta sebepoznání přináší sladké plody které žádný věřící nezná a ani ještě dlouho nepozná..Ale i to je vývoj který je asi pro někoho nutný..Myslíš že to co nazýváš bohem potřebuje nějaké pochybné spolky nebo jakkékoliv spolky? Já myslím že ne a proto je nepotřebuje ani člověk,který vážně hledá to co je mimo všechny pojmy a představy-tedy boha.Ale to vy věřící nejste,nezajímá vás co je bůh,ale aby jste byli v bezpečí-iluzorním-víry,církve,představ a pod..Denně se ve světě ukazuje jaké strašné důsledky mají různé víry a představy o "našem bohu" ale vy to nevidíte nebo to něčím omluvíte jako vždy-to oni,ne my-a jede se dál..Je to smutné,tragické a nejvýš hloupé,ale každý asi sklízí co zasel i když to tak někdy nevypadá,protože ať hodí kamenem kdo je bez viny..

07.01.2009 14:45:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí