Víra - vypovídá o něčem

Víra - vypovídá o něčem

Anotace: Nedávno se mě někdo ptal, zdali věřím v Boha. Já mu na to odpověděl, že ano, ale …

Nedávno se mě někdo ptal, zdali věřím v Boha. Já mu na to odpověděl, že ano, ale …

Je více druhu věřících (podle mě). - Fanatici - ty se za každé situaci hlásí ke své „sektě“,
víře, jak kdo chce. Striktně dodržují
pravidla, které jim někdo napsal. Bůh?
Kdeže! To přece nebyl žádny spisovatel.

- Skromný – ty věří vnitřně. Věří, že je nějaká neuvěřitelná, všema smysly k nepochopení, síla, bytost, která je v jiné části vesmíru. Nehlásí se k žádné církvi. Možná sympatizují, ale nechodí na různé shromáždění, nepořádají nábory nových věřících. A k této skupině patřím i já.

Je docela paradox, jak je mnoho církví, sekt, sdružení. Přitom vycházejí z jedné a té stejné věci. Ze slova „Bůh“. V poslední době však přestávám „v něho“ věřit. V tu bytost, která za týden vytvořila svět. Co udělala něco tak složitého, jako je člověk. A proč? Na to, jak se neustále říká, že Bůh je všudypřítomný, tak je asi slepý. Nevím, ale kdybych já udělal takový majstrštyk, jako je Země a vše na ní, a pak nečině přiblížit jak to lidské plémě ničí. To bych nevydržel. Bych se zbláznil.

Možná, že to je jeho část plánů. Jestli ano, tak musí být Bůh velký kliďas. Kam až to nechá zajít? Až zde na Zemi nezbude nic? Copak měl přebytečnou hmotu a řekl si, že vytvoří Zemi a něco na ní? Jestli ano, tak to potěš prdel. Jsme se narodili do pěkného světa.

Nechci napadat žádnou víru, sektu či jiné uskupení věřících. Chci poprosit Boha, aby už zasáhl. Já, jakožto jeden z mnoha jeho „hraček“ se už nechci dívat na to, jak lidstvo spěje do háje. Už ne!
Autor James Tony, 12.01.2009
Přečteno 486x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hrdá křesťanka..:-):-),chtěla jsi říct pyšná egoistka která zná boha velice dobře..Neznáš nic,jsi jen obětí manipulace,kdyby jsi se narodila v Indii tak by jsi se dnes klaněla krávě..hrdá křesťanka,to je něco..

16.04.2009 09:08:00 | Weylin

ahoj jsem tady nově přihlášení a jsem hrdá křesťanka,je velmi zajímavé že na jednu stranu kroutíte hlavou nad dnešním světem,nechápete Boha který tomu dle vašeho názoru přihlíží zhůry, a na tu druhou stranu ho vyháníte ze svého života...Bůh nám dal svobodu volby,vím že ho to bolí ale ustupuje,tak co po pánu teda chcete,aby změnil svět i když svět ho nepřímá...

04.02.2009 15:10:00 | kockinová

Jsem rád, že většina se mnou souhlasí. Že, Bůh je poklidná a správna "věc", ale církev jako taková, je zbytečná, až zatěžujíci. To mi nejvíce vadí

15.01.2009 17:01:00 | James Tony

Bůh nás stvořil, aby skrze nás poznal sám sebe.
Celý život se snažíme přijít na to, co je správné a co ne.
Musíme si na vlastní kůži vyzkoušet zimu, abychom poznali teplo. Kdybychom nepoznali nenávist, nevěděli bychom co je láska. Neuměli bychom se pořádně radovat, kdybychom nikdy nepoznali smutek. A všechny tyhle zkušenosti a prožitky by nám měly dopomoci k tomu, abychom se stali tím, čím skutečně chceme být.

A o církvi a sektách se raděj zmiňovat ani nebudu. Vždyť kolik válek vyvolala církev. A mnohdy ve jménu BOHA.
Nikdy jsem nečetla bibli. Měla to být kniha posvátná, ale byla pouze do té doby, než ji církev přetvořila k obrazu svému.

15.01.2009 08:53:00 | floreciente

Velice zajimavý argument Hippy.

No, asi by se to nenazvalo přímo milováni. Ne každý rodič miluje své děti. Je to smutné, ale je to tak.

Ale jak dlouho nás bude litovat? Nechci, aby každý byl automaticky "naprogramován" abychom věřili v Boha, že když bychom chtěli udělat nějakí "zlo" tak bychom dostali elektrický šok (jako zbloudile ovce, co dostanou elektrickým drátem).

Jak dlouho to nechá až zajít? Až tady zbyte zase jen Adam a Eva?

14.01.2009 19:56:00 | James Tony

No právě, donutil. Představ si, že máš dítě. Toto dítě ti odepře poslušnost a začne brát drogy, pak třeba někoho zabije. Přestaneš ho kvůli toho milovat? Určitě ne. Budeš ho litovat, budeš se ho snažit napravit, ale nepřestaneš ho milovat. Nikdy.

To samé dělá Bůh. Miiluje nás. Dává nám svobodnou vůli. Máme v srdci vyryto, že máme žít v lásce. Máme Desatero. Žijme podle toho a vše bude ok. Ale my podle toho často vůbec nežijeme. Kdyby nás Bůh přinutil jednat správně a milovat ho, kde by v tom byla svobodná vůle? Byli bychom jako maňásci. A to on nechce. Každý může dělat, co uzná za vhodné. Ale ne vše je správné.

14.01.2009 19:34:00 | Hippy

Tak ale na to, jak se všude vychvaluje Boží všeumění, bezchybné jednání, tak to si to nechá líbit? Já kdybych si vytvořil něco pro to, abych se nenudil, a ono by se to takhle vzpouřelo, a já bych měl schopnosti, jaké Bůh prý má, tak bych je přeci donutil poslušnosti a opětovné lásce

14.01.2009 18:40:00 | James Tony

Víš proč tu jsme? Protože se Bůh cítil sám tak stvořil nás na obraz svůj, aby mohl někoho milovat. To je ten větší záměr. Dal nám svobodnou vůli, ale lidé toho zneužili, zapomněli na Boha a dělají si co chtějí. Na to, že něco dělají špatně příjdou tehdy až do přeženou a všechno dojde do extrému. Je to krutá realita.

14.01.2009 17:01:00 | Marco

Zdravíčko,

Děkuji za Tvůj koment.

Osobně taky nevěřim v onu bytost v bílém rouchu, co má o každém z nás TV a sleduje naše životy. Ale musel mít s námi nějaký větší záměr. Kvůli něčemu tu jsme ne? Abychom se jednou dostali do Ráje? Mě vrtá hlavou to, proč nás "uklohnil"

Ale tohle není ani tak proti Bohu. I já věřím v nějakou "nadstruktůru života". Já spíše nechápu jednáni a pravidla některých sekt a církev. Některé z nich nemají s Bohem nic do činení

Ahoj,
nedá mi to, abych nereagovala na Tvůj článek.
Věřím v Boha. V Boha, který je všude kolem nás.
Nepředstavujme si Boha jako velkého tyrana, který sedí někde na obláčku a směje se nám, tak to vůbec není.
Bůh nám dal svobodnou vůli a když tohle udělal, nemůže jen tak z ničeho nic přijít a změnit vše špatné co jsme napáchali.
To my lidé musíme chtít všechno, s čím nejsme spokojeni změnit.

14.01.2009 15:18:00 | James Tony

Ahoj,
nedá mi to, abych nereagovala na Tvůj článek.
Věřím v Boha. V Boha, který je všude kolem nás.
Nepředstavujme si Boha jako velkého tyrana, který sedí někde na obláčku a směje se nám, tak to vůbec není.
Bůh nám dal svobodnou vůli a když tohle udělal, nemůže jen tak z ničeho nic přijít a změnit vše špatné co jsme napáchali.
To my lidé musíme chtít všechno, s čím nejsme spokojeni změnit.

14.01.2009 13:26:00 | floreciente

Dík,

no, tak aspon kdyby se to dostalo papežovi do ruk. Ale on by to stejně nezměnil. :-(

12.01.2009 17:05:00 | James Tony

Hmm... V zásadě s tebou souhlasím.
Ale dovolávat se Boha je zbytečné. Ten se zbláznil už dávno.

12.01.2009 16:09:00 | voedor

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí