Umučení Ježíše Krista

Umučení Ježíše Krista

Anotace: původně školní práce.........

Umučení Ježíše Krista

Jako téma referátu jsem si vybrala film umučení Ježíše Krista režiséra Mela Gibsona v hlavní roli s Jimem Caviezerem. Zaujal mě i když jsem přesvědčena ateistka.
Příběh pojednává o posledních 24 hodinách Ježíše Krista., o zradě a nespravedlivém odsouzení nejprve ke zbičování pruty a poté hrůzostrašným nástrojem ze kterého visí žiletky. (V tomto snímku je těžké to posoudit, ale tuto scénu považuji za jednu opravdu z nejsilnějších.) Takto zmučenému Ježíši nasazují jako posměch trnovou korunu. Tehdejším stavům to ale bylo málo a odsoudí Ježíše k ukřižování. Je zde detailně popsána cesta s křížem, který si musí sám nést až na místo. Jen těžko se popisuje probodávání hroty a jen těžko se věří, že ony ruce nejsou pravé, ale umělé.
Na závěr, po své smrti Ježíš opět čistý a nezraněný vstává z lože ...s děrami v dlaních.
Snímek byl v některých zeních zakázáno vysílat, byli i jedinci kteří po shlédnutí spáchali sebevraždu. Sice jsem nezačala věřit v boha, ale přivedl mě k zamyšlení a umožnilo mi představit si co se skrývá pod slovy mučení a křižování.
Autor nnikolka, 09.10.2005
Přečteno 836x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Napsaný docela dobře, chtělo by tě i slyšet, ajk to prezentuješ. Film se mi líbil a k zamyšlení mě taky donutil...

10.12.2006 13:39:00 | Cristinne

Napsaný docela dobře, chtělo by tě i slyšet, ajk to prezentuješ. Film se mi líbil a k zamyšlení mě taky donutil...

10.12.2006 13:39:00 | Cristinne

Nevím, nevím, zda bylo nutné, některé scény udělat až tak realisticky. Jistě ukřižování je určitě nepříjemná věc, ale proč to tak barvitě vylíčit? Nevidím v tom smysl. Ano lidé se rádi dívají na utrpení druhých a v tom je asi hlavní důvod, proč to tak bylo uděláno. Já osbně tento film vidět nemusím, ale kdo chce, klidně se na něj podívejte, může být jistě i poučný...

09.10.2005 21:47:00 | Manik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí