Stát plný ateistů

Stát plný ateistů

Anotace: Stát plný ateistů, aneb Kam se podělo těch 40% věřících? Upozornění: extrémně krátké

Když jsem se dočetla, že bezmála 60 procent všech lidí se nehlásí k žádné víře, zůstala jsem jenom udiveně zírat. To totiž znamená, že 40% z nás stále věří v Boha. Zamyslela jsem se nad tím, kdo z mých známých se řadí ke křesťanům a nevzpomněla jsem si na nikoho jiného, než na svého bývalého spolužáka a prasestřenici z druhého kolene. Za předpokladu, že věřících jsou dvě pětiny lidí, musela bych mít velmi omezený okruh přátel.
Já jsem od malička stoprocentní ateista, nejspíš proto, že u nás doma se nikdy "nepánbíčkovalo". Obšas si sice pohrávám s myšlenkou, že tam nahoře někdo je a dává na nás pozor, ale vzápětí zvítězí jasná logika a raionální myšlení, které mi prakticky nedovolí si existenci vyšší moci připustit. A to je možná ten důvod, proč stále ubdívá věřicích lidí. Logičnost a racionalita si s nadpřirozenem nikdy nerozuměly. Kam by to dotáhli vědi, kdyby stále jen čekali na boží znamení? Kdo z doktorů by v neděli ráno seděl na pohotovosti a přijímal zraněné, kdyby všichny byli v kostele a poslouchali mši?
Netvrdím, že je víra špatná, jen ji někteří berou za špatný konec. Vezměme si třeba teroristické útoky islámských zemí - islám je v podstatě velice mírumilovné náboženství, ale stačí, aby se trochu opomnělo na přikázání nezabiješ a dal se větší důraz na to, že šířit víru mečem je povinností muslima. A hned máme na světě sebevražedné útoky ze Saudské Arábie a podobných zemí. Dalším dobrým příkladem špatného konce víry by mohlo být křesťanství ve středověké Evropě. Když "nezabiješ", proč se tedy takzvaní kacíři upalovali na hranicích? Co já vím, tak Bible neříká ani slovo o trestání nekřesťanů (i když je možné, že se mýlím, nikdy jsem celou Bibli nečetla). Tak proč tolik násilí ve jménu víry?
Nelze tedy říct, jestli by nám náboženství víc dalo nebo vzalo. Má své klady i zápory, stejně tak jako všechny věci kolem nás. Bojím se ale, co všechno by lidé byli schopni dělat ve jménu Boha, kdyby se k nám víra vrátila se stejnou silou, jakou měla kdysi.
Autor Sasanka18, 19.04.2009
Přečteno 443x
Tipy 1
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Osobně jsem ateista. Ale slečno hrozně moc zaměňuješ dva výrazy a to: Víra/Církev.
To církev nutí Islamisty páchat "zločiny" a stejně tak církev ve španělsku prováděla celosvětovou Inkvizici.
Jinak ateismus v čechách je dán přirozeným odporem čechů k
bohu. Už i to naznačuje pohled čechů na Jiráskovo temno, nebo touhu odpoutat se od "katolického" Rakouska-Uherska. Poslední ránu už jen zasadil komunismus.

04.09.2009 09:23:00 | Fenceless

Zajímavá úvaha. Myslím, že se přikláním k tomu, že věřím, v co chci, nezávazně na nějaké škatulce. Nejsem křesťan, muslim, ani nic jiného, a přitom jsou věci, ve které věřím. Taky zastávám názor, že každý má právo věřit v co chce, a takové to vnucování a podmaňování ve velkém už pak s opravdovou vírou nemá nic společného, je to spíš povinnost, zvyk, souboje o moc... fuj.

03.06.2009 23:04:00 | Ranya

Souhlasím s tímto komentářem.Každý se jednou postaví před Boha,jak napsal v jedné písni můj bratranec-ať věříš,či nevěříš,na věci nic nezměníš,jednou se před Nebes Krále taky postavíš...a každý bude zodpovídat sám za sebe,jaký žil život.A až dívko,která jsi napsala článek,budeš číst Bibli,vem si k tomu na pomoc někoho,kdo Bibli dobře rozumí,protože číst jen samotnou Bibli nestačí.To je totiž celkem 66 knih,ne jen jedna jak si mnozí laici myslí.Takže se nedá číst jako kovbojka nebo román od A do Z a pak budeš mít v hlavě plno zmatků.Protože hlavně ve Starém zákoně je spousta věcí,které bys nepochopila,tam je potřeba znát dějiny v širší souvislosti.Ale na druhou stranu bych vřele doporučila začít od Nového zákona,ve kterém poznáš,že Pán Ježíš přišel,aby zemřel za hříchy všech lidí,protože nás m á moc rád.To byl smysl jeho poslání.Tak zkus číst.Třeba tě to i chytne,uvidíš.

02.05.2009 23:14:00 | halo

Zajímavá úvaha. Jen se zamysli, co můžeš dělat bez víry. Teď nemyslím víru v Boha, ale víru obecně. V životě věříš, že si najdeš dobrého kluka nebo muže, se kterým strávíš život. Věříš, že uděláš maturitu. Věříš, že když jsi nemocná, tak se uzdravíš. Bez víry se nedá život. Víra je nedílná součást tvého života i života každého člověka.

Píšeš, že se bojíš, co by se mohlo stát, kdyby se víra v Boha vrátila zpět s takovou silou jako kdysi? A myslíš, že svět bez Boha je lepší? POdívej se na politiku v naší zemi, která je bez Boha. Jak to tam vypadá? Podívej se, co dělají lidé bez víry v Boha. Kolik je dnes rozpadlých manželství, kolik lidí se uchyluje k návštěvám psychiatrů, protože život prostě nezvládají? Protože nemají smysl života. Osobně si myslím, že život bez Boha je život bez kořenů. Člověk žije beze smyslu. Jen proto, že sem byl vržen.

Víra v Boha (opravdového Boha) dává člověku úžasné možnosti. Když se člověk opravdově řídí Desaterem a žije křesťanským životem, přináší světu mnohonásobný užitek. Samozřejmě, že i mezi věřícími jsou fanatici všelijakého druhu. Ale kde nejsou? Tím se vysvětluje upalování kacířů a "svaté" války, což je stále bolavá rána církve.

Racionalita a víra v Boha vůbec nestojí v protikladu. Např. Einstein nebo Pascal byli věřící. A Einstein je považován dnes za největšího vědce. Věda a víra nestojí v protikladu, jak nás krmí moderní média. A jaké vysvětlení nám vlastně racionalita dává? Že si můžeme dělat, co chceme? Že můžeme klidně zabít a co se stane? Macimálně půjdeme na pár let do vězení. Že jednou zemřeme a někdo na nás nasype sto kilo hlíny a bude konec? To nejsou moc dobré vyhlídky :-)) Bůh dává mnohem lepší vyhlídky, ale to si přečti v Bibli :-)

26.04.2009 18:21:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí