Petrov

Petrov

Anotace: 1. 9. 2009 Prvnímu školnímu dni.

Vítr je dnes večer příjemně teplý. Vyhřátá kamenná dlažba vypadala lákavě, nemohla jsem si nesednout. Z kostela se ozývá slabý hlas kázání. Mše je v plném proudu. Za chvíli dojde k největšímu zázraku na světě a všichni ti, kteří budou jeho svědky, přijmou Tělo Kristovo. (Není to kanibalismus?)
Nejraději bych tam byla s nimi, už po milionté bych se dívala, jak kněz zdvihá bílou hostii a pokorně bych se před ní sklonila. Až se z kostela vyhrnou všichni ti, kteří budou mít tváře naplněné štěstím a poznáním, jenž jsem zakusila snad stokrát, ale nyní mu nebudu rozumět, cynicky a ironicky se vzdálím, i když bych si zoufale přála prožívat to, co oni.
Najdu si místo, kde nebudu muset uznávat svou chybu a lítostivě klopit přelíčené oči. Hlas kázání splyne s hlášením z vlakového nádraží a já se opět chytím do té staré známé pasti. A budu si připadat svobodná. Myslím si, že se budeš smát, až poznáš mé pojetí svobody. Myslím, že si budu připadat poníženě, až pochopím, že jsem se Ti opět snažila namluvit, že mi nemusíš říkat, co mám dělat. Ale myslím, že další sklenka vína mi poskytne sebevědomí. Alespoň dokud se nedostanu na dno láhve.
Ochladilo se.
Autor violette.heaven, 04.09.2009
Přečteno 441x
Tipy 1
Poslední tipující: Fenceless
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

TAOgu, ty tvoje kecy, to je fakt hrůza!! Sorry, že to tak píšu, ale prostě to tak cítím. To tvé neustále rýpání do Církve, do které pořádně nevidíš. V životě jsi neviděl uzdravení, která se dějí při modlitbách nebo po požití svátostí. Já jo, proto mohu s klidným svědomím říci, že to funguje. Vím také, že funguje učení Církve a mění lidské životy k lepšímu. Ale to ty asi nikdy nepochopíš. Vidíš jen doktrínu, která ve skutečnosti není doktrínou.

O co ti vlastně jde? Snažíš se neustále Církev pošpinit nebo co tím chceš vlastně dosáhnout? Hříchy jsou podle tebe kecy, které si Církev vymyslela, aby mohla ovládat své ovečky. Kéž by sis alespoň jednou uvědomil, že sám také hřešíš, a to už jen tím, že se neustále navážíš do Církve a stále hodnotíš - posuzuješ a odsuzuješ. To, proti čemu sám tak bojuješ, se obrací proti tobě.

30.09.2009 19:23:00 | Hippy

A třeba je to ještě úplně jinak... :)

10.09.2009 23:40:00 | violette.heaven

Lidé vycházející z kostela mají v tvářích štěstí a poznání..? Ano,dostali totiž další porci nábožensko-ideologické masáže a další iluze,že když budou věrně sloužit církvi tak mají nebe jisté:-)

06.09.2009 10:09:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí