víra

víra

Anotace: ...Hamburg Song by Keane...

Víra je dar, který zasluhuje péči. Pravidelné zalévání. Podporu. Potřebuje lásku, která ji bude uctívat a ochraňovat. Někde však ani láska, ani voda, ani podpora nezaručí že mozek bude schopen víry. Někdy se to vyvíjí. Někdy se to nevyvíjí vůbec. Někteří lidé nejsou hodni víry. Nejsou hodni toho, věřit v něco, co se jeví jako neskutečno. Nejsou hodni věřit v Boha a v jeho skutky. V jeho lásku k lidem. Těm lidem se říká Ateisti. Pak jsou tady ale ještě lidé, kteří chtějí, ale nemohou. Těm se ale neříká nijak. Proč, vždyť je jich většina. Měli by mít nějaké jméno. Pojmenujme je "věřící v něco jiného" pojmenujme je "věřící v lidi". Věří v lidi, kteří věří. Věří v lidi, kteří jsou obdarováni. Věřím v lidi.
Autor Němá, 07.03.2010
Přečteno 719x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím, že nemá cenu polemizovat, zda někdo je schopen, či není schopen víry. Aby byla víra k něčemu, tak musí být člověk naprosto přesvědčen. Například, věří malé dítě, když mu maminka řekne, že ty kamna pálí. Může věřit, celý život věřit mamince, že ona něco říkala. Ale taky si to dítě může na ty kamna sáhnout, a spálit se. Bude jej to chvíli bolet, ale do konce života si bude pamatovat, že ty kamna pálí. A víra dítěte nebude založena jen na tom, že maminka říkala, a le na skutečném prožitku. A tak by to mělo být i s vírou, ať už v cokoliv. Člověk by se neměl spokojovat s tím, že někdo něco řekl. Aby člověk mohl skutečně v něco věřit, musí o tom být o přesvědčen. A přesvědčení získá jen tím, že půjde životem a bude prožívat.

21.06.2010 22:32:00 | K-oci

A ještě si neodpustím poslední dovětek - vaše oslovení "věřící" je také zcestný neb nemám takovou víru jako vy ve své myšlenkové pochody :)

22.03.2010 12:33:00 | Lilien

Ještě jsem přečetla omylem vaší poslední větu a z té neskonalé ploché povýšenosti se mi z vás udělalo hnusně šoufl, už se zde nebudu vracet neb vím, že dokážete vyprodukovat pouze to co každá černá díra trávicího ústrojí (a vašeho kosmu), pane chemické oduševnělé dokonale spachtované udělátko - nikdy nevysvětledné vaší uctívaně obdivovanou vědou :)))

22.03.2010 11:48:00 | Lilien

Pane Vladane, ani jsem vás po prvních větách z domýšlených nesmyslů nedočetla, nemrhejte pro mne energií a když už se neovládnete,tak si odpusťte NEZDVOŘILÉ byť zde běžné tykání.

22.03.2010 11:43:00 | Lilien

NEJSEM křesťanka (což je i z mé první reakce patrné) a pouze hloupý chytrák neví o pojmu duše v jeho rozličných vnímaních a potřebuje důkaz jako výmluvu. Navíc vznesený dotaz byl pouze útočným výbojem nikoliv dotazem neboť hrubost vlastní následné odpovědi svědčí jen o vaší zabedněnosti.
Takové reakce jsou pro mne pouhým provokativním odpadem pro polichocení vlastní nevědomé omezenosti "tazatele", kterým se už nadále nebudu zabývat byť by jste se prohlašoval za geniálního vševěda proti slepé věřící chudince křesťance (která není ani pokřtěná :D
A přece jen poslední rada -trochu čtěte a míň řvěte, internet vám význam duše přímo naservíruje do vteřiny (pokud nemáte pomalé připojení :)

20.03.2010 21:04:00 | Lilien

Pátrej sám a pouze dle vlastní upřímnosti dotazů se dopátráš nebo ne.

20.03.2010 08:15:00 | Lilien

Nesmysl je ztotožňovat duši s myslí.

16.03.2010 19:45:00 | Lilien

Důvod mojí neokamžité odpovědi je jednoduchý. Jsem asi ještě příliš mladá na to abych dokázala vysvětlit to jak to myslím. Je to jednoduché pochopit, pokud to umíte vysvětlit. No a jak je vidět, já to neumím. Vysvětlila bych snad jen ještě jednu věc.
Vladan_: Já netvrdím kdo je a kdo není hoden víry, máte pravdu, to může jen Bůh, pokud je. A pokud je, pak Bůh rozděluje lidi na mnoho skupin. Na ty, kteří se narodí do bohaté rodiny, ti kteří se narodí do chudé rodiny... Tak také rozděluje na lidi, kteří budou v něho věřit a na ty, kteří ne.
Netvrdím, že lidé, kteří věří v Boha nemají logické myšlení. Samozřejmě že ho mají. Jen mají ještě něco, co jim umožňuje vidět svět i jinak, než jenom přes logiku.
Já si nemyslím že buď mám slabost a chci věřit nebo nemám slabost a věřit nepotřebuji. Podle mě i ti, kteří by se bez víry obešli a jsou věřící, věřit chtějí, protože jim to dává něco navíc, než těm, kteří nevěří a věřit nepotřebují. Pokud by to tak nebylo, k čemu by jinak víra byla. Víra lidi obohacuje, ať to obohacení potřebují nebo ne. A neřekla bych že to je slabost.
A podle mě není duše součástí víry. I ten, který nevěří si je jist, že to nad čím přemýšlí, co cítí, je součástí duše. Není to mysl, mysl mají i zvířata. Je to duše, která je schopna lásky a nenávisti.
A také si nemyslím, že by křesťani pomáhali bližním jen ze ziskuchtivosti. I takoví existují, ano. Ale nikdo není tak špatný, aby myslel jen na svou posmrtnou existenci.
dead-head: Nemyslím :) a jak už jsem řekla, jsem asi příliš mladá na to, abych dokázala vysvětlit, jak to chápu, a v co vlastně věřím.

Nejspíš jsem toho zase řekla tolik, že se na to obrátí spousta dalších myšlenek, které nebudu moct vysvětlit. :)

14.03.2010 19:25:00 | Němá

fuj, kdo věří v něco jiného než z kamasi nahodilé chemické reakce vytvářející planetu, je prostě egoista :))) Pán má koukám zažraný problém s egem, básnická otázka však je -koho to problémové ego skutečně je!?!

13.03.2010 13:27:00 | Lilien

hustý
Tvá definice víry je dost svérázná, a oddělená od toho nejdůležitějšího - od člověka. Víra se nedá naučit, do víry se prostě vroste - žádné udržování, péče atp. to je zase degradace té transofrmace člověka - do té doby to je jen balancování vůle.
To pak můžeš věřit v lidi,kteří věří, který se transformovali,ale .... tímhle tvrzením jen odkryješ vykrystalizovanou duchovní lenost a neschopnost.

a k diskuzi:
Jinak souhlasím, víra, i ta nepravá víra (tj. vůle) opravdu pomáhá - jako krátkodobé řešení osobní krize nebo určení životního směru v druhé polovině života - tady víra a církev dělá fakt dobrou práci, protože tihle lidé neplní psychiatrické ústavy,ale kostely.

Ale ono stačí zase obnovit instinkt, který se posledních 150 let ve společnosti úspěšně potlačuje. Taková ztráta instinktu se třeba projevuje v otázkách po smyslu existence...atd. No a s instinktem se člověk zase vrátí ke své původní stránce Homo sapiens (+ bude mít navíc vzdělání). A tak jako "zvíře", pak nepotřebuje víru, nepotřebuje dávat smysl svým činům, nebude se bát nepoznaného. Svým vzděláním může korigovat instinkt a naopak:). V tomhle smyslu je tenhle případ ateisty mnohem plnějším člověkem než typický věřící, nemyslíš ?

11.03.2010 11:52:00 | dead-head

Vladan_ -To je věcí názoru. Neřekla bych že víra je slabost. Víra lidem pomáhá, v tom případě je dobré, aby věřili. Copak odmítneme někoho kdo nám chce pomoct, jenom proto že je to slabost? Ne. Ateisti nestojí o víru, někteří. Nestojí o ni, proto jí nejsou hodni. Hoden je ten člověk, který je schopen a chce věřit. Ten to má vrozené. Ateista to vrozené nemá. Buď nechce, jak říkáte, nebo chce a nemůže. Mozek to nepřijímá. Věří spíše logice. A logika mu říká že nic jako Bůh není. Toho kdo rozděluje na ateisty a věřící nemůžeme určit. Tak jako nemůžeme určit kdo vybírá, kteří lidé budou mít talent na hudbu a kteří hlavu na matematiku. Ti kteří by chtěli a nemohou. To jsou právě ti, kteří stojí o pomoc, chtějí věřit, protože ví, že by jim to v něčem pomohlo. Přejít nějakou složitou část jejich života. Ale nemohou, protože mozek to nebere. Jejich mozek je založen na logickém myšlení, které jim říká, že Bůh neexistuje a že po smrti není nebe ani peklo. Ale pokud chtějí v něco věřit, v něco co existuje a na co si mohou sáhnout, co bere logika, to jsou lidi. Tak věří v lidi. Věří že lidi jim pomůžou. Protože každý člověk má duši. A duše je něco dalo by se říct magického... Není to tělo, je to duše která myslí, člověk to vlastně ani nepochopil, od toho co je na světě. Jestli je ještě charakterizuje neurčitelná síla která vládne světem. Světem vládne příroda a z velké části taky člověk. Takže bych neřekla že se to vylučuje. Neurčitelnou sílu... V tom případě věří v něco co ještě nebylo pojmenováno. A do skupiny co chtějí věřit v Boha, a nemůžou nepatří.
Věřím v lidi, kteří věří. Každý člověk v něco věří. A já v tomto případě myslím Boha. Jelikož ti, co věří v Boha, mají jeho pomoc, tak už jenom proto jsou schopni pomoct ostatním. Vede je k tomu už ta víra. Pomáhat bližnímu svému. Proto bych řekla že Víra v lidi kteří věří není vůbec protimluv, když se na to dívám takhle.

Weylin -Tak se to taky dá brát. Ale řekla bych že tak to bere jen malá menšina věřících.

09.03.2010 19:50:00 | Němá

Víra je zoufalství ega,které není schopné přijmout to co je,proto se upíná k tomu co je podle něho.

09.03.2010 09:23:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí