dabel a buh

dabel a buh

Anotace: byla bych moc rada kdyby ste do komentaru napsali svoje nazory

Sbírka: ..., moje básně

bůh?
existuje?tohle je casta otazka !!tuhle si kladu hlavne ja
ale kdyz se zamyslite jestli opravdu existuje proc pripousti takove veci například proč se rodí postižené děti ? proč lidi umírájí ? říká se že lidě stárnou a umírájí díky Adamovi a eve ale jaky mate na tohle tvrzeni nazor vy ? ptam se vas? proc kvůli dvema lidem trpi miliardy i vice lidi ?proc buh pripustil 1. a 2. svetovou valku ?neverici muzou rict asi to bude tim ze neexistuje !!!ale tajimalo by me jak by na tuhle otazku odpovedel knez ? a co dabel ? vsichni o nem mluvi jako o nake priserne bytosti ! ale zaslouzi si to ? rika se ze chtel neco vic nez buh a pritahovali ho sexualni choutky ale je to tak hrozne? neni to nahodou dnes lidska vec ? cirkev zakazuje sex ?proc?mnoha lidi muze rict vzdyt to cirkev nezakazuje ale pokud to nezakazuje proc jsou jeptisky panny? protoze jsou verne bohu!!a jsme zase u toho o teto veci by se mohla napsat cela kniha ale jedno je jasne ! nikdy se nedozvime jak to opravdu je !
Autor čipsy, 11.04.2010
Přečteno 1152x
Tipy 1
Poslední tipující: sir Chadwick
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako dítě jsem si vytvořila svého Boha...brzy jsem měla bezprostřední osobní zážitek s Ježíšem,po té jsem byla dlouho křesťanka avšak záhy mě oslovilo východní náboženství-nebo spíš filozofie...máš mnoho možností studovat,je dobré setkat se s knězem,s dobrým knězem,je dobré poznat názory a víru druhých ale nakonec si Ty sama vybíráš ...v Tvé úvaze je zajímavý závěr-pravdu se nedovíme a neb Bůh je nepoznatelný.Pro každého je pravda a víra to co jemu funguje.Věřím v sílu přírody v její spravedlnost v její řád,my lidé z toho řádu vystoupili a porušili rovnováhu...nicméně kdo ví zda to má skrytý význam...Víš uvnitř sebe najdeš na všechno odpovědi,jen je dobré naučit se naslouchat tomu co cítíš...

31.03.2011 17:09:00 | la loba

Jak tak čtu dál, ještě bych to poněkud "rozvinul". Církev nezakazuje sex. Sex patří do manželství, jako součást řekněme "udržování populace" a projev lásky mezi manžely - nemůžeme přece vymřít. I sex je Boží dar, ale je třeba s ním zacházet zodpovědně.

Jeptišky nemusí být jen a pouze panny (ach jo, kam až jsem se to zase dostal). Jsou určité řády, které jsou svou povahou určeny pouze pro panny (Ordo Virginum, nebo řád tzv. Anglických panen). Ovšem v církevní historii známe celou řadu světic, které normálně žily v manželství, nu a když manžel zemřel, a děti byly opatřeny pro život, vstoupily do kláštera. Sv. Rita z Cascie například.

Zlý (čert, dˇábel, říkejme mu jak jsme kdo zvyklý) je vpodstatě stejná bytost jako anděl - jenže tzv. padlý anděl, jeden z těch, kteří se vzbouřili proti Bohu, a byli "svrženi z nebe", a následně si založili "antiinstituci". Bojují proti Bohu, a jelikož vědí, že proti Němu stejně nic nezmůžou, snaží se do toho srabu, ve kterém nakonec skončí, stáhnout i někoho dalšího.

Jinak, to co čipsy napsala, to opravdu není úvaha, ale jakýsi souhrn otázek, nebo tezí, vhodný spíše na nějakou teologicko-filosofickou disputaci.

31.08.2010 19:50:00 | Promotor

Otázka, proč Bůh dopustil 1. a 2. světovou válku je dost častá, a odpovědět na ní je velice jednoduché. Bůh se člověku nevnucuje, a člověk má svobodnou vůli. A tato svobodná vůle znamená, že se může zcela svobodně a dobrovolně rozhodnout mezi dobrem a zlem. Čili - za světové války nemůže Bůh, ale můžou si za ně lidé sami.

Co se postižených týče, tak to nejsou žádní lidé druhé kategorie, a když se podíváme do historie, tak se dá najít dost příkladů, že i postižení mohou dělat velké věci.
Pro jeden příklad za všechny by šlo sáhnout do hlubin středověku - Heřman z Altshausenu (nebo také Heřman z Reichenau, či Heřman Chromý). V dětství ochrnul, a jeho vlastní otec se ho chtěl zbavit. Dal ho do kláštera v Reichenau. A hle - Heřman, i přes své postižení, se začal věnovat vědě, a dosahoval na svou dobu obdivuhodných výsledků. Ve vědě, v hudbě (dodnes se při bohoslužbách používá chorální zpěv Salve Regina, který je jeho dílem), v historiografii.

31.08.2010 11:36:00 | Promotor

Asi správně tušíš, že kolem nás (v nás) něco je. Něco, čemu mnozí říkají Bůh. Existuje? Z mnoha zkušeností v mém životě jsem přesvědčen, že ano. Ale abys ho poznala ty, musíš hledat, ptát se, číst. Pak si můžeš sama udělat závěr, jestli Bůh a ďábel jsou nebo nejsou.

K existenci ďábla - dle Bible se ďábel nazýval Lucifer, což znamená Světlonoš a byl to první z andělů. Díky své pýše být jako Bůh padl hluboko a stal se z něj boží nepřítel - Satan. Jeho provinění spočívá v tom, že chtěl být jako Bůh, ale ne proto, aby to někomu prospělo, nýbrž aby on sám byl obdivovaný a všemi uctívaný. Tedy čistá pýcha.

Bůh dal lidem Desatero, řekl jim, jak se mají chovat. Že to lidé nedodržují, je jen jejich věc. Sami sobě tím škodí. Kdyby žili podle Desatera, žádná válka a zlo by nebylo.

17.08.2010 17:46:00 | Hippy

Hippie, prosím Tě, co to je květinové děti?

26.06.2019 15:26:03 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Mě představa Boha přijde nesmyslná, stejně jako všechny ty historky a záležitosti kolem něj, stejně nesmyslnej je pro mě i ďábel. Co se týče postižených dětí, válek a utrpení obecně, tak jako možnou příčinu vidím minulý skutky toho člověka. Prostě to, že každý je strůjcem svého štěstí. A často bývá, že ten člověk je hodnej, ale dějou se mu hnusný věci nebo naopak se chová zle a všechno se mu daří. Tahle nesrovnalost se vysvětlí, když k tomu uvážíš existenci minulých životů a určitou setrvačnost - prostě kolikrát se výsledky činů dostaví se zpožděním.

14.08.2010 04:47:00 | sir Chadwick

Zdravím vás,
tyto otázky, to veliké proč trápí asi každého čloěka, a přitom je vše tak jednoduché, stačí pozorovat svět kolem sebe. Známé pořekadlo "Co zaseješ, to sklidííš" je k tomu pomůckou. Proč Bůh dopouští takové věci jako povodně, zemětřesení, války?
Bůh není žádný dědeček "tam nahoře" a neříká ty jsi hodný, jdi do nebe ty jsi špatný jdi do pekla. Bůh vložil do světa zákon, co zaseješ, to sklidíš. Co ty činíš druhému, to se ti stane. A díky tomuto zákonu se o lidi nemusí vůbec starat. Každý je strůjcem svého osudu. A když se podíváte, jak to na zemi vypadá, kolik zla a utrpení vytvořil člověk, není divu, že je potřeba různých katastrof aby se člověk již vzpamatoval a netvořil zlo.
Vám se nikdy nestalo, že se vám během jediného dne stalo přesně totéž (ať dobré nbo špatné) co jste udělal někomu ve vašem okolí? Mě se to již mnohokrát stalo, a proto jsem přesvědčen, že mě nepotká nic zlého, pokud si to sám nezaviním.

21.06.2010 22:20:00 | K-oci

zkus se třeba zeptat svého lokalního kněze :)) popřípadě lokálního heretika :-D

alespoň vidíš,že na základě tvých otázek tvůj výklad pojmů ďábel a bůh, prostě nefunguje
proto:
1) můžeš zpřesnit definici pojmů bůh a ďábel
2) zavrhnout pojmy bůh a ďábel (kvůli těm otázkám)
3) odložit na neurčito,protže ani jedna z odpovědí nezpůsobí,že bude levnější chleba apod..

16.04.2010 09:45:00 | dead-head

Trochu moc obecných otázek a žádné hlubší zamyšlení, zkus si vybrat něco konkrétního a trochu to rozebrat. Takhle to spíš než jako úvaha vypadá jako dotazník

12.04.2010 11:22:00 | Hérakleitos

víš v čem je problém?
že píšu moc dlouhé komenty...
"bůh?
existuje?"
predne musis rict, co bohem myslis, pak se muzes ptat, jestli existuje.
"například proč se rodí postižené děti ? proč lidi umírájí ?"
podle me proto, ze jsou takove prirodni zakony. Proc lidi umiraji: je to urcite tajemstvi zivota: rekl bych ze proto, aby se lepe prizpusoboval, s kazdou novou generaci mas trosku jine slozeni a lepsi prizpusobivost podminkam (to plati pro viry i pro cloveka)(kdyby byl zivot ktery se rozmnozuje a neumira casem by mu energeticky nestacila planeta => organismy si musi konkurovat) (nasleduje otazka proc jsou takove prirodni zakony...) (problem je podle me v necem jinem: smirit se se smrti, ne ji vyhledavat, ale prijmout ji)
"říká se že lidé stárnou a umírájí díky Adamovi a eve ale jaky mate na tohle tvrzeni nazor vy ?"
rika se spousta veci, podle me se to da brat mnoha zpusoby:
1) je to totalni nesmysl.
2) je to genialni nesmysl, kdyz te lidi potom zacnou poslouchat (manipulace)
3) muzes to interpretovat nejak metaforicky: co byl zivot v raji (byl vecne zivy a vecne stastny)? bylo to neco neskutecneho, nepredstavitelneho, jak si predstavit raj? tim ze doslo k nejake zmene se stal clovek smrtelnym a vlastne zacal zit, nemusis to brat jako trest, ale jako zivotni ukol, ktery neni jednoduchy.
"proc buh pripustil 1. a 2. svetovou valku ?"
-kratce: a proc ji pripustili lide?
"neverici muzou rict asi to bude tim ze neexistuje." To muzou rict, ale verici mozna namitnou: existence boha a svetove valky jeho existenci nevyvraceji ani nepotvrzuji. a opet co myslis tim bohem?. argument za verici: co by to bylo za zivot, kdyby se vsichni chovali jen dobre a nemohli jinak (=raj)? (ted si sam uvedomuju, ze jsem na tenkem lede)
"a co dabel ?"
co to je? (nekdo by rek, to jak se lidi obvykle chovaji :-)

cirkev zakazuje sex ?proc?
nevim, nejsem cirkev. Jestli si dobre pamatuju, tak do 11. stoleti se knezi (katolici) mohli zenit, ale co to prinaselo? nemysleli tolik na cirkev ale na svoje deti (penize). cirkev potrebuje drzet majetek (prosim ctenare at tuto pomluvu zpochybni, je-li lepe informovan.)
(v 21. stoleti ty argumenty asi nemaji moc velky smysl...vite, sex a deti :-)

...ano o tom se zajiste napsalo mnoho, mnoho knih :-)

11.04.2010 21:30:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí