Kde najít ve svém životě radost?

Kde najít ve svém životě radost?

Anotace: Kde najít ve svém životě radost?

Mnohokrát se člověk ve svém životě ptá:

Proč se cítím tak nešťastný?
Proč v životě nemám radost?
Proč mě všechno štve?
Proč nic nedává smysl?
Jaký je vlastně smysl mého života?

Těžké otázky a nelehké odpovědi. Myslím, že se s tím setkal někdy každý z nás. Ale hledali jsme vůbec odpovědi? Nebo jsme prostě tyhle myšlenky a pocity jen odkopli? Strčili jsme je ve své hlavě do nějaké zásuvky? Jenže každý šuplík se časem přeplní a pak se všechno v něm obsažené vysype ven.

Proč tedy často nejsme ve svých životech šťastní? Jsem přesvědčen, že je to problém mnoha lidí.A někde uvnitř cítíme, že nám něco chybí. Že tam zeje veliká díra, která by to vše mohla zaplnit. Jenže než abychom hledali, raději se spokojíme s jednoduchým řešením a všechno to prostě přetrpíme.

Přitom odpověď je tak jednoduchá. V našich srdcích chybí láska. Vždyť kdo je milován, tomu přece nic nechybí. Milovaný člověk je šťastný, radostný, cítí se skvěle. Naopak, člověk, který se necítí milován, je často na dně.

Kde ale tuto lásku nalézt? Můžeme ji najít v jiném člověku, ale zde je to vždy láska nedokonalá, někdy sobecká, egoistická. Jedinou opravdovou lásku můžeme nalézt v Bohu. Kdo se spolehne na Boha, nalezne lásku, radost i štěstí. Důkazem Jeho lásky budiž i jen svět okolo nás. Jestliže nás stvořil a dal nám k užívání tento nádherný svět, jak veliká je asi jeho láska k nám samotným? Taková, že přesahuje všechny hranice. Spolehnout se na něj znamená najít lásku, radost i štěstí.
Autor Hippy, 20.06.2010
Přečteno 656x
Tipy 6
Poslední tipující: Anne Leyyd, la loba, pamp_elka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tvá úvaha se mi líbí, souhlasím s ní. Nalézt Boha není snadné ale přece ne nemožné. Stačí se rozhlédnout po světě, vidět zdánlivě obyčejné věci a uvědomit si, že tak moc třeba ani obyčejné nejsou. Co třeba taková pampeliška nebo cvrček? Není to úžasné? Dva odlišné organismy, dokonale fungující a tak překrásné! A pokud tohle je překrásné, jaký je pak asi Ten, Který to svořil? Že je to Láska sama, tak na to skutečně není potřeba hledat složité odpovědi...

17.12.2010 21:07:00 | Anne Leyyd

Ať je to jakkoliv,je normální utkávat se se svými pochybnostmi...a ano láska k Bohu může být pro slabého jedince berlička.Mám obavy že není v našich možnostech porozumět Boží lásce protože na ní nestačí naše lidské představy,slova a zkušenost...Přesto je Láska stále s námi i s tím nejposlednějším z nás a v tom je právě krása,jen jí nevidíme...

13.10.2010 14:02:00 | la loba

Weylin má pravdu. Je to podobné, jako když se starozákonní bůh nechává nazývat spravedlivým (proč by to dělal, ledaže by o své spravedlivosti v očích lidí pochyboval).

Já zkusím další pohled. Ty otázky co píšeš, to jsou ty otázky, které člověk cítí, když žije mimo své tělo - jeho duše má jiné touhy než tělo (například když žena tvrdí,že ji "bijou biologické hodiny" - ona cítí že bijou,tzn. cítí specifickou touhu těla, protože podle ní nežije). A jelikož problém souladu duše a těla řešili lidé mnohem dříve, než bylo nějaké křesťanství - tak se tyto otázky řešily pomocí rituálů (úvod do dospělosti, úvod do stáří, rituály pro budoucí matky atp.) a samozřejmě rituálům předcházelo vysvětlení od starců jak se věci mají, které zůstává zachováno (a skryto) v mýtech a bájích.

Nebo-li jde o to,že člověka děsí to prázdno, které vzniklo a které cítí. A řešit to můžeš tím,že odpovědi přebiješ vírou, láskou (ke komukoliv a k čemukoliv) nebo jinou drogou, a nebo získáš odpovědi (lépe řečeno vžiješ se do nich), které ti vysvětlí proč se tak děje. Neboli tím,že jsi milován,nebo miluješ objekt své touhy, tím prázdno nezaslepíš - naopak můžeš docílit toho,že prázdno začne za pár let jednat bez tvého vědomí. On Nietzche zřejmě věděl, o co jde, když tvrdil,že mé nejtěžší břemeno jsem já sám.

19.07.2010 16:09:00 | dead-head

Pěkné..VYJÍMEČNĚ S tEBOU SOUHLASÍM..Až na tu lásku k Bohu,ne že bych byl proti lásce k Bohu,ale musíš vědet co miluješ,ty miluješ pouze svou ušlechtilou představu zrozenou z víry-tedy sám sebe..myslím že kdybys poznal Boha opravdu,reálně,o lásce bys nemluvil protože by jsi se Láskou stal sám..:-)Ale to je jen můj názor..Hezký den.

08.07.2010 10:27:00 | Weylin

v jednoduchosti je pravda krásná, ST!

21.06.2010 11:38:00 | Lilien

:) téma úvahy je výborné...:) asi je to ve vzduchu; nějak jsem zrovna o radosti v životech přemýšlela také.

Myslím, že s Bohem, lidmi, láskou a jejím vnímáním je to trochu složitější - ale pokud to pro Tebe je jednoduché, je to fajn!

20.06.2010 19:38:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí