Věnuji věřícím v Boha a věřícím v komunismus na Literu

Věnuji věřícím v Boha a věřícím v komunismus na Literu

Anotace: Některé události by se měli často připomínat...

.

13. dubna 1950, 21.00-22.00

V plné pohotovosti jsou tisíce příslušníků StB, stovky nákladních aut a desítky psovodů s německými ovčáky. AKCE "K" SE PRÁVĚ ROZJÍŽDÍ NAPLNO. Na brány 247 klášterů po celém Československu buší pěsti bolševické zvůle. Obyvatelé klášterů, kteří - ať se děje cokoli - milují bližního svého, pokorně vycházejí ze svých ubikací a nastupují do přistavených náklaďáků. Již ve 22.00 hodin tak může dojít k nezřízenému rabování. Bezpočet obrazů nebo plastik a doslova miliony vzácných svazků knih budou navždy znehodnoceny a ztraceny.

Noc z 13. na 14 dubna 1950

Zatímco je 2376 zatčených řeholníků rozváženo do internačních táborů, z kláštera v Rajhradě na Moravě se nenávratně ztrácí 37 kilogramů zlata, z klášterní knihovny v Želivu je zase 45 000 knih svezeno do sběrných surovin. Vše přitom probíhá bez většího zájmu prostých lidí. K jistému odporu dochází jen na několika místech na Slovensku, především v podtatranském Podolínci. Tam musí režim dokonce sáhnout ke střelbě do davu, který se odvažuje osvobodit internované mnichy. "Akce K se zdařila na výtečnou," mohou si už k ránu přiťuknout Slánský a spol. Právě srazili na kolena jednoho ze svých úhlavních ideologických nepřátel.

celý článek + fota:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/komuniste-za-jedinou-noc-rozprasili-katolickou-cirkev

.
Autor Aťan, 20.05.2011
Přečteno 618x
Tipy 9
Poslední tipující: Daniel S., Špáďa, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Podle mého názoru se komunisté nutně museli snažit potírat křesťanství, protože komunismus podobně jako třeba fašismus není nic jiného než kryptonáboženství a to kryptonáboženství netolerantní, takže se musel zbavit svého největšího konkurenta. Ale co se týče, že obyvatelé klášterů milovali bližního svého, o tom mám své pochybnosti. Nechci vůbec tvrdit, že si takové jednání řeholníci zasloužili, ale když se člověk podívá na dějiny, musí se ptát: Co má spoustu těch strašlivých činů společného s Bohem? Proč ve jménu Božím docházelo k těm nejhorším zločinům? Proto připomínám, že i mnozí komunisté věřili, že to co činí, konají ve jménu dobra, stejně jako to činili mnozí lidé ve jménu Boha.

18.09.2012 17:49:13 | Blanche Lebalegie

Koukám jako blázen, že někdo kliknul do staršího příspěvku, děkuji za návštěvu. :)
Troufám si tvrdit, že máme na tento problém stejný názor, což mě moc těší.

18.09.2012 18:20:08 | Aťan

Sio, vono by to snad šlo. Až budeš mít hodně času a hodně chuti, tenhle materiálek je dodnes nedoceněný:

http://www.pdemokracie.ecn.cz/cs/index.php?pg=ustava#uvod

Ovšem Karel Janeček to ještě podle mne vylepšil - volit by směl jen ten, kdo zodpoví jednoduché otázky o mechanismu státní moci, nic složitého, fakt alespoň základy.

O Karlu Janečkovi zde (pod článkem):

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/jsme-korupcnicka-velmoc-kam-se-na-nas-hrabe-ukrajina

26.05.2011 19:55:00 | Aťan

Jsem rád, zasr.romantiku, že jsi napsal tento doplněk (se kterým mj. naprosto souhlasím). Někteří ve tvém prvním komentu přehlédli usměváka velkého jako prase. :)

24.05.2011 20:51:00 | Aťan

Jen pro pořádek, aby všichni věděli, co si myslím.
Vše je z mého pohledu jen horší než dřív. Dřív vrchnost sebrala desátek, tj. desetinu výnosu (zisku). Dnes demokratický stát bere cca 40% z příjmů. Co vám z toho vychází?
Sociální a zdravotní pojištění není pojištění, ale DAŇ!
Tak se mi nedivte, a rady, abych víc pracoval a měl se tak líp, neberu.

Můj táta byl dobrý zámečník. Říkal: To není moje ostuda, že neuživím sám svou rodinu. To je ostuda zřízení, které to dopustilo. A platí to, jak je vidět, napříč systémy. Kdysi (1906 - 1920) u Forda v Detroitu dělal chlap na lince auta a uživil manželku a děti, koupil si barák auto ledničku radio (televize byla v plenkách) a jezdil na dovolenou. Zní to neuvěřitelně, co? A kam postoupila za sto let naše civilizace?

24.05.2011 18:47:00 | Zasr. romantik

Jo to když jsem nastupoval do práce jako analytik jsem si taky myslel, že logické myšlenkové pochody jsou jasné, není to pravda :-( Pro někoho jasná zpráva je pro druhého souhrn kusých informací - liší se to jen v úhlu pohledu, který má právo mít nastaven každý, jak chce. A s takovými lidmi člověk musí žít.

24.05.2011 15:25:00 | dead-head

...nemám ambice se zavděčit všem, někdo rozumí i bez vysvětlivek.

24.05.2011 13:01:00 | Aťan

Nějak mi tam schází úvod a závěr, protože nění jasné,co se tím snažíš říct.

Chválíš odfláknutou práci STB, že se jim nepodařilo úplně katolickou církev vymýtit? Nebo naopak ukazuješ, že STB se skládá z omylných lidí,že neumí ani s katolickou církví pořádně zatočit. Nebo to píšeš, že někdo v historii zneužil moc a po vzoru účel světí prostředky zjednal podle své ideologie nápravu? To by pak byl zase dost tendenční článek - alá zprávy v televizi. Prostě něco tomu ještě schází :(

24.05.2011 11:37:00 | dead-head

Doki - přesně tohle mě taky trklo. 20 let tu kradou mafiáni miliardy a my jen čumíme jak telata na porážce. Ale najdou se mezi námi výjimky, např. tenhle borec:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1105/jsme-korupcnicka-velmoc-kam-se-na-nas-hrabe-ukrajina

23.05.2011 11:04:00 | Aťan

Nejsmutnější na tom všem pro mě byla tato část: "Vše přitom probíhá bez většího zájmu prostých lidí. K jistému odporu dochází jen na několika místech na Slovensku, především v podtatranském Podolínci." Jako národ hold stojíme za starou bačkoru, hlavně se do ničeho moc neplést, ať z toho nemáme oplétačky. Je to v nás celá staletí, možná odjakživa, já nevim. Čest vyjímkám.

23.05.2011 09:48:00 | Doki

Moje máma taky vzpomíná s nostalgií na minulý časy, mám ji ale proto mít míň rád?

21.05.2011 14:28:00 | 6thSun

Weylin - přiznám se bez mučení, že jsem ateista, ale mám takový divný pocit, že to komunisté "trochu" přehnali. Řádění Číňanů v Tibetu je hodně podobné, ...a příkladů netolerance by se našlo mnohem víc, to je asi každému jasné. Násilí živené náboženským fanatismem je také dost, co si budeme povídat. Nejvíc to vždycky odnesou nevinní a slabí, to je na tom to hrozný! Ale třeba za pár tisíc let to bude lepší, no... uvidíme.

21.05.2011 10:36:00 | Aťan

Myslím jako že je potřeba vždycky trochu humoru-proto částečný souhlas.Nejen kvůli desátkům vznikl protestantismus,což je pouze trochu přizdobená cela stejného vězení-jen na okraj.

21.05.2011 09:51:00 | Weylin

Jsem zásadně proti jakémukoliv násilí,ale ideologie komunistická a ideologie náboženská je totéž..Kdybych věřil v karmu,řekl bych slovy jednoho člověka-jak zaseješ tak sklidíš-aniž bych někomu něco přál. Zákon rovnováhy.. Jinak částečně souhlasím z "romantikem".

21.05.2011 09:47:00 | Weylin

...myslím že to romantik napsal v nadsázce, cítím tam uvozovky :)

20.05.2011 23:06:00 | Aťan

Zasr. romantiku, taky nepřispívám pravidelně žádné církvi, ale
1. takhle provádět ideologické školení je více než neetické;
2. desátky si kdys brali jejich dědové... a Ty jsi pro, aby děti trpěly za rodiče?

20.05.2011 22:12:00 | Špáďa

Nemám rád církve. Když si představím, jak trpěli moji předkové, když jim sebrali desetinu toho, co se jim urodilo! Oč je nám lépe dnes! :o)))

20.05.2011 21:24:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí