Cyril a Metoděj

Cyril a Metoděj

Anotace: Měla jejich mise význam, když jsem údajně druhá nejateističtější země v Evropě?

Když pátého července slavíme svátek dvou velikých osobností naší historie je velice zajímavé vnímat to, co většinová společnost slaví. Zaskočilo mě, že na prvním místě je to jejich státotvorný význam, o který jim vůbec nešlo. Dále pak přinesení písma. To nebylo cílem ani prostředkem a navíc ho poměrně rychle nahradila latinka. Je tedy co a koho slavit?

Tito dva mužové nás ovlivňují doposud. Jak? Přinesli nám nový způsob myšlení, dnes bychom řekli křesťanskou filosofii a etiku. To že dnes přispíváme na charitu, podporujeme Armádu spásy a na Vánoce rukujeme dárky dětem z domovů je prostým vyústěním tohoto přínosu. Češi jsou jedni z nejštědřejších dárců na humanitární účely. Pokud někdo tvrdí, že jsme ateistická země, zřejmě se mílí.
Autor Černý Michal, 06.07.2006
Přečteno 420x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím si, že s Vámi musím souhlasit. Text je brán jako úvod do vlastních úvah. Ta má je rozpracována na http://vira.bloguje.cz . Jde o to, aby se i nevěřící lidé zamysleli nad tím co slaví a proč.

PAX+

06.07.2006 23:01:00 | Černý Michal

No, já mam asi jiný názor na to poslední, že dávání dárků znamená že nejsme ateisté, ale jinak je to dobrá úvaha, líbí se mi a v tom ostatním máš pravdu..(asi)...

06.07.2006 16:43:00 | Eylonwai

No, k tomuto svátku by to chtělo přece jen trošku delší úvahu nebo konmentář, než co jsi napsal ty. Naprosto souhlasím, že svátek těchto věrozvěstů je snížen na pouhé přinesení písma a na to, že lidé prostě mají v práci den volna. To je škoda! Cyril a Metoděj jsou úžasné postavy, které na naše území přinesly víru, lásku, písmo a spoustu dalších věcí.

S požehnáním

06.07.2006 11:05:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí