Mrtvá víra

Mrtvá víra

Anotace: On je to spíš citát

Náboženství je jen mrtvá víra k Bohu
Autor Muta cum liquida, 10.09.2006
Přečteno 500x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím s Pikovou Dámou, ano, většina lidí v něco věří, v co kdo, to je každého věc, abych řekla pravdu, připadá mi taky poměrně uhozené personifikovat "to něco" v Boha, ale prosím, možná je to lepší než uctívat hlávkové zelí:) já sama osobně nemám ráda círke, to už je mi bližší saranismus, ale to byhc sem netahala... tak snad akorát tolik k mému názoru

09.11.2006 15:44:00 | Cristinne

Silvie: opět můsím říci, že to mi jednoduše zní poněkud fanatizovaně, ne přímo zaslepeně, ale asi je tedy chyba ve mně, když nechápu, jak může NĚKDo, někdo říkat podobné věci jako vztah s mým nebeským taínkem, on je osoba, nevidím ji, ale cítím- to potom tedy není osoba, ale jakýsi blud, který se někkomu usadil v mysli...omlouvám se, ale zní mi to poněkud přitažené za vlasy.....jestli je to osoba, potom by se dalo říct, že k němu máš vztah, to bezpochyby, ale pokud ji nevidíš, jak si můžeš být tak jstá, že si jen něco nenamlouváš?

25.10.2006 19:08:00 | Lisa Kloboučková

Kdo nezažil vztah s Bohem, enví co to je...to chápu a kdo to zažil, zažívá to neumí moc popsat, ale pokusím se. On je osoba i když ho nevidím. Já ho cítím, cítím jeho přítomnost, slyším jeho hlas, někdo tomu říká svědomí, mluvím s ním, já nechci říkat, že má víra je ta nejlepší a možná je to blud, já nejsem tak pevná abych to dokázala skvěle argumentovat, nemám přesná fakta, ale vím co cítím. Cítím jeho přítomnost a to je nepopsatelná radost! Pokud mi někdo ukáže něco jiného, nějakou jinou víru a bude mě stejně naplňovat jako tato, tak s ní budu souhlasit. Všechny zásady, čtení bible, chození do církve (znovu připomínám, že nejsem katolička) dodržování desater, to všecnom je důležité, ale kdybych neměla vztah s Mým nebeským tatínkem

18.10.2006 20:25:00 | xxxbleble

co se týče milování řeknu ti to takhle...není církev jako církev, abych pravdu řekla, celá katolická církev je mi rpoti srsti od papeže, přes zpověď až po tu přehnanou sexuální zdrženlivost. Já jsem pro jednoho sexuálního partnera na celý život, ymslím že to má své výhody, představte si, že byste opravdu spal jenom s někým koho doopravdy milujete, koho znáte a s kým žijete. AIDS, pohlavní choroby by neměli šanci, nebyly by svobodné matky atd...cokoliv nám B"h doporučuje má rozhodně svůj smysl.

18.10.2006 20:15:00 | xxxbleble

Michi10: jo, nejen docela, ale protiřečí....mě osobně to dost zaráží, i když vezmu v potaz to, jak je církev úzkoprsá vůči těmto věcem...

13.10.2006 18:30:00 | Lisa Kloboučková

To Piková dáma: Dík za moc pěkný komentář, se který víc než souhlasím. To s tím milováním je pravda. Celkem si to ,,protiřečí"...

12.10.2006 21:02:00 | Muta cum liquida

Silvie: já teda nevím o náboženství nebo křesťanství tolik, abych mohla s klidným svědomím nějak podstatně zasahovat do této debaty, ale nedá mi to. Jen nějak nechápu, jak můžeš mít vztah s "Bohem" když to není žádná osoba, instituce nebo předmět. Ano, tuším, že mi odpovíš, že je to myšlenka, vize či snad idea něčeho dokonalého, co má pro každého místo někde v nebeském království a má pochopení pro každou bytost, ale obávám se, že moje chápání to prostě nezvládá. Vím, řekneš mi, že já to s touhle svou teorií o neexistujícím konkrétním Bohu, nemůžu ani pochopit a udiví tě, proč se do toho míchám, ale jen že všichni hovoří o tom, jak důležitý je pro ně ten vztah s Bohem důležitý a jaké jim přináší rozhřešení. Jen zastávám názor, že je nesmyslné, aby to "rozhřešení" dávali lidé lidem, přestože knězové nebo jeptišky či kdo, ale jak mohou ti kvalifikovat hřích, když pro každého to znamená něco jiného. A taky si myslím, že i to zdržování se sexuálního života, které církev hlásá, je uhozené, s prominutím. Když tedy vezmeme v potaz to, že na počátku ten "Bůh" stvořil dva lidi- muže a ženu- Adama a Evu a položil tak základy lidstva. Co po nich tedy chtěl?? Aby se "rozmnožovali". Z toho tedy vyplývá, že lásku a milování by církev neměla zakazovat nebo potlačovat. A co dělá? Právě pravý opak. Jistě, ne pro každého znamená milování symbol oboustranné náklonnosti a lásky, ale pouze tělesné uspokojení, a to je i mě maličko prosti srsti, ale i tak. Prostě...možná ano, možná..ne určitě, existuje něco mezi nebem a zemí, v něco věří každý. Ale proč by to něco měl být zrovna "Bůh", když není jisté, jestli to není pouze nějaká idea, která vedla miliony lidí k šíleným a zaslepeným činům???

12.10.2006 19:23:00 | Lisa Kloboučková

Naprostý souhlas se Silvií. Pěkně jsi to vystihla

s požehnáním

05.10.2006 09:02:00 | Hippy

Nedá mi abych se také nepřidalla. Jsem věřící a patřím k protestantské církvi, myslím, že Bůh a vztah s Bohem je pro mě hodně důležitý a nikdy mi nic tak nepomohlo jako to, že mám Boha a taky lidi, kteří mají stejnou víru jako já. Asi nikdo, kdo nepatřil nikdy do žádné církve nebo do společenství stjně věřících, nemůže vědět jaké to je. Církev je něco co nám Bůh nevnucuje, nebo nám přikazuje, abychom k ní patřili. On nám jí dává jako dar! Nikdy jsem si s lidmi ve škole nerozuměla tak jako s kamarády z církve. Máme stejné názory a podporujeme se ve víře. Největší zážitky s Bohem jsem opravdu zažila v přítomnosti mách přátel. Taky neříkám, že církev je svatá, ani lidi v ní. Naneštěstí znám strašně moc lidí, kteří se chovají mnohem hůř než jakýkoli nevěřící člověk, ale opět se vracím k tomu, že hlavní je vztah s Bohem, protože církev tvoří lidé. Jsem ráda, že mám Boha, on je v životě to, co mi dává sílu.

03.10.2006 15:17:00 | xxxbleble

Nebo stejného začátku

02.10.2006 07:52:00 | Muta cum liquida

Jsem si jistý, že moje víra je správná:-)) Také si myslím, že víra v Boha je nejlepší:-)) Ale akceptuji, že někdo jiný může vydat po jiné cestě. Třeba dojdeme stejného konce

02.10.2006 05:48:00 | Hippy

Zajisté, diskuze obzvláště okolo víry a náboženství jsou mocné( viz. Blízký východ atd.). Já osobně si každého vyslechnu, od každého něco pochytím, co souhlasí s mým přesvědčením, ale nevnucuji jim svůj názor, protože vím, že ten můj nemusí být správný. Asi nikdo to nemůže vědět...

01.10.2006 18:35:00 | Muta cum liquida

Ano, myšlenka konečně řekla hlubokou pravdu. Má úcta:-)) Víra bez skutků je opravdu mrtvá a je spíše odrazující, než aby lidi přitahovala.

No, je důležité, že se bavíme v pohodě a v klidu. O tom je taky víra. Nikomu nevnucovat svůj názor. řeknu si svoje, ty mi řekneš svoje a pak se rozejdeme. A buď v nás názor druhého člověka v něčem zakoření a nebo taky ne:-))

01.10.2006 10:56:00 | Hippy

Jsem stejného názoru, nemám rád diskuze o ničem( cau, jak je, co jinak?ty wole...)ne. Rád se bavím na úrovni, to znamená bez urážek atd.

26.09.2006 20:16:00 | Muta cum liquida

Papežské schizma, to je kapitola sama pro sebe. Když císaři a králové zjistili, jaký vliv má církev na lidi, viděli v tom okamžitě příležitost, jak si podmanit celé národy. Je známo, že na papežský stolec se dostávali bratři těchto mocipánů, příbuzní atd, kteří s církví a s vírou neměli nic společného. Církev se ve středověku stala nástrojem v rukou králů a z toho vzniklo mnoho špatného. Spoustu věcí si ovšem církev zavinila i sama. To uznávám. NIcméně většina jí byla vnucena. Proto i papežské schizma. Jestliže na papežském stolci sedí psychouš, který touží jen po moci, pak se opravdoví křesťané musí zkrátka vzbouřit.

13.09.2006 10:37:00 | Hippy

Jo, to jo, ale stejně, hlavně to papežské schizma mě nějak odradila. Papež má být ,,spojem" mezi Bohem a lidmi, a tak mi přijde, že si to jaksi sami vyvrátili tím, že byli až tři. Ještě k tomu Konstantinovi a Metodějovi-Kdyby nepřišli oni, přišel by někdo jiný, mohli přijít Římané, mohl přijít kdokoli...

12.09.2006 18:38:00 | Muta cum liquida

To je chvályhodné. Jsi dobrý člověk, pokud tak žiješ. Nicméně k té církvi. Vidím, že jsi ovlivněný tím, co je dnes módním trendem. Církev je instituce, která hrabe peníze, zabíjí lidi, nemá s vírou nic společného. Řeknu to asi takhle. Vzdělání do této země přinesli Cyril a Metoděj, kteří byli křesťané! Nebýt jich, lezli bychom tu pomalu ještě po stromech. V dalších staletích znovu přicházeli ochotní křesťané, kteří vyučovali, shromažďovali umění atd. Nebýt církve a křesťanů, Evropa by dnes žila někde na hranici 18. století:-)
Samozřejmě i v církvi jsou jen lidé, jako všude jinde. Proto se stává, že dochází k tak smutným věcem jako je pálení čarodějnic, inkvizice, hrabivost po majetku. Jak říkám, církve tvoří jen lidé. Já patřím do církve a dosud jsem se nesetkal s hrabivostí. Kněží, které znám já, mají dary od Boha a tyto dary předávají. Možná u jednoho či dvou jsem našel slabší víru. Nicméně i tito lidé se pokouší o dobré skutky. Církev měla, má a vždycky bude mít hodně nedostatků. Pokaždé se najde jeden z tisíce, který nevydrží a podlehne moci, majetku nebo sexuálnímu chtíči. Ano, je to tak. To ale neznamená, že celá instituce je skrz naskrz prolezlá zlem. Pkud já vím, tak církev se dnes snaží především pomáhat chudým. Její členové pracují v Africe, v Indii, c nejchudších částech světa. Jiní pomáhají v charitě, v nemocnicích. Předávají lásku, radost, peníze. Snaží se! To ale nikdo nevidí. Každý si spíše rád přilije olej do ohně. No, nic neobvyklého. Jen tím chci říct, že člověk by neměl podléhat trendu, že církev je nějaká zlověstná organizace vrahů a mocipánů, ale spíše organizace, která se ve zlem prolezlém světě snaží zachránit poslední zbytky dobra.

S požehnáním

12.09.2006 12:45:00 | Hippy

Já vůbec nepíši a neříkám, že nevěřím. Já věřím v něco, co nás řídí, co nad námi drží ochranu, čemu plno lidí říká Bůh. Věřím v něho, ale nemůžu být například v žádné církvy, protože pro mě církev pouhý nástroj a nemá v podstatě nic společného s vírou. Mluvím tady hlavně o Římskokatolické církvy. Když se vrátím do dějin, tak největší zlo páchala sama církev- obviňování z čarodějnictví, inkvizice, to, co círvek hlásala, její představitelé porušovali, atd.- navím např. Papežské schizma mi také nepřidalo na jistotě, že církev má něco společného s vírou.
Pokud chi uctívat ,,Boha", tak to pro mě neznamená, že musím každou neděli do kostela, že musím klečet na kolenách, zpovídat se ze hříchů a modlit se, že musím v Tomto životě, který je tak úchvatný, trpět a čekat na posmrtný život. Ne. Já,,Boha", tak tomu Vy říkáte, uctívám tak, že se snažím pomáhat a být přátelský a ,,Bůh" pozná sám, kdo je hoden jeho ochrany.

11.09.2006 16:09:00 | Muta cum liquida

Víra je to, co člověka vede. Je to to, co mu dodává naději, když už dál nemůže. Každý v něco věří. Ty si myslíš, že nevěříš? Dobře! Tak, jak víš, že voda, kterou piješ není otrávená? Jak víš, že když jdeš na zelenou, nepřejede tě auto? Věříš tomu! Věříš, že ta voda není otrávená, že to auto tě nepřejede!
A věř nebo ne, ale Bůh skutečně existuje. Ateistická ČR tvrdí opak a spousta lidí tomu věří. Kdyby ses narodil v jiném prostředí (např. věřícím), pak bys zase nechápal, jak může někdo věřit, že Bůh neexistuje.
Ne, ne, víra je moc důležitá. Až budeš starší a potkají tě životní peripetie, tak to ještě moc oceníš.

S požehnáním

11.09.2006 11:24:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí