Tzv. prodejci knih

Tzv. prodejci knih

Anotace: ....Můj osobní dojem

Včera jsem šla v našem městě po náměstí. Letím pro kluka do družiny, na nákup, prostě shon zaměstnané matky. Najednou na parkovišti před "obchoďákem" mě zastaví klučina, mohlo mu být dle zjevu asi tak patnáct, možná, že jsem prohádala, možná byl o něco starší. Nicméně výškou mě o moc nepřevyšoval. Co mě na něm zaujalo, byl svazek knih, který držel pod levou rukou a letáky v pravé ruce. Zastavil mě, samozřejmě, aniž bych o to stála. A spustil. Naučené litanie mě vždy dostávaly. Cituji "Bůh Vás má rád, Bůh Vám odpustí Vaše hříchy, Bůh Vás očistí" a v tomto duchu pokračoval dále. Na tomto místě je nutné připomenout, že jsem ateista. Nicméně jsem začala být zvědavá, proto jsem synka poslala pro chleba a pro mléko a začala s tímto mladíkem komunikovat. Najednou mi došlo, že jej odněkud znám. Před lety jsme bydleli ve vesnici, kde byla rodina a její otec byl fanatický jehovista. Takže děti neznaly Vánoce, neslavily narozeniny, svátky. Svým způsobem mi jich bylo už tenkrát líto. Zejména jejich matky, která v zaslepenosti lásky podlehla jejich fanatickému otci. A tak mé myšlenky pluly mou myslí, zatímco hoch vyprávěl o bohu, o Bibli, prostě fůru naučených frází. Po určité době jsem se ho zeptala, jestli Bibli vůbec četl, když o ní tolik ví a myslí si, že všechny předchozí výklady Bible byly snůškou nesmyslů? Byl evidentně zaskočen. Nepředpokládal, že někdo může mít i vlastní myšlenky, nejen ty, jenž mu v dětství někdo vtlouká. Netušil, jak mi odpovědět, takže opět následovaly fráze typu "Bůh Vás očistí, pokud mu předáte hmotné statky". No, to už jsem v duchu zuřila nad tím, jak někdo může takhle zneužít v podstatě ještě nedospělé dítě. Nicméně jsem si vzpomněla ještě na další zážitek. Tohoto hocha jsem velmi často viděla v době, kdy měl být ještě v základní škole, kouřit (bohužel společně s jeho matkou) před obchodním domem. Tak nevím, jestli je to moderností doby nebo absencí všech morálních pravidel...
Autor Marťafon, 05.10.2006
Přečteno 614x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To byl právě účel. Každý má nějaký názor. Jsem ovlivněna pouze tímto jediným případem a nemohu a ani nechci posuzovat další.

24.05.2008 18:05:00 | Marťafon

zvláštní kolik předsudků o Svědcích Jehovovích panuje..sama sem jedním z nich a nepovažuju se za člověka který by něčemu jen slepě věřil a nechal se vést jak ovce na porážku..ale dobrá...každý má svůj názor..:)

01.12.2007 12:31:00 | angel-wendy1

Hippy, věř nebo ne, ale neužírám se tím. Jen se nesnažím něco za něco skrývat.Nebo to možná neumím pojmenovat. Neznamená to, že bych se nehledala.
Jinak díky za komentář.

31.10.2006 06:28:00 | Marťafon

Dobře. Věříš, že něco je. Proč nejdeš ještě dál? Proč se to něco nepokusíš najít? Proč se to něco nepokusíš odhalit? Tajmeství je od toho, aby se odhalilo. Pokud po něm nebudeš pátrat, celý život se tím budeš užírat. Avšak odhalení tohoto tajemství ti může přinést mnoho dobrého. Zkus to!

S požehnáním

29.10.2006 12:34:00 | Hippy

Takhle, nevěřím přímo v Boha, nevěřím lidem, co každou něděli chodí do kostela a žádají odpuštění pro své hříchy, ale věřím, že je něco, co si nedokážeme racionálně vysvětlit. Například předtuchám věřím. Nenazývala bych to přímo vírou.

08.10.2006 13:43:00 | Marťafon

Tak věříš nebo nevěříš? V úvaze jsi psala, že jsi ateistka. Osobně si myslím, že ateista neexistuje. Touhu po Bohu a po náboženství máme v sobě. Každý z nás. Čeká na své probuzení! U někoho je to v mládí, u někoho na smrtelné posteli. Jen aby pak už nebylo pozdě

07.10.2006 11:04:00 | Hippy

Netvrdím, že nevěřím, jen mi přijde divné vnucovat své názory jiným prostřednictvím "ještě dětí".

06.10.2006 11:38:00 | Marťafon

No, já ty fráze tak trochu znám:-) Už párkrát jsem byl se svědky Jehovovými v kontaktu. No já nevím. Každopádně pokud to člověku vyhovuje, tak hodně štěstí

06.10.2006 10:47:00 | Hippy

Jo a ty fráze sme asi eště nebrali,protože takhle to fakt neznám :-)

05.10.2006 19:51:00 | petulinka :)

No ono taky všechno záleži na lidech. Já sem svědek Jehovův, v Boha věřím, mám s ním svoje zkušenosti a víra mě dává hodně. Zatím jsem nepoznala lepší náboženskou skupinu, která by uspokojila moje duchovní potřeby, jako tahle. Ale jak říkám, všichni jsme jenom lidi, který děláme chyby.

05.10.2006 19:45:00 | petulinka :)

No, oni jehovisti jsou trošku odlišní od "normálních" věřících. Své členy si pečlivě hlídají. Nesměji také např. darovat krev, což je naprostý nesmysl. Jsem katolík. Pokud Bůh člověku nabízí jiného člověka, který mu krev může darovat, proč ne že? Jehovistický překlad Bible je rovněž velmi svérazný. Naše překlady jsou z řečtiny a jsou přesné. Jejich překlady obsahují velké množství nepřesností. Navíc je pravdou, že mají naučené fráze. Asi o víře ani moc nepřemýšlejí nebo jinak nevím, jak si to mám vysvětlit.
Pokud věřím v Boha, musí to být víra v srdci, ale také víra rozumová. Musím vědět, proč věřím, co mi to dává, proč je to pro mě důležité. Asi tak no

S požehnáním

05.10.2006 09:07:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí