existuje Bůh ?

existuje Bůh ?

Anotace: existuje Bůh,nebo je to jen pozlátko pro lidi,kteří se bojí jít sami životem ?

existuje Bůh,nebo je to jen pozlátko pro lidi,kteří se bojí jít sami životem ?

asi jako každý člověk i já mám chvíle ,kdy se cítím ve svém nitru zoufale sám a slabý.Jako každý člověk hledám kolem sebe oporu a pomoc, ale v dnešním světě jí těžko nacházím,protože každý z nás je zahleděn sám do sebe a bojí se být jiný než je jeho okolí. Asi i to je jeden z důvodů,proč jsem začal hledat zda je něco za oponou.Četl jsem různá filozofická pojednání o životě i smrti, ale pravdu jsem nenacházel.Vzal jsem do ruky Bibli a četl si v ní.Našel jsem v ní velké množství návodů jak se chovat, jak dosáhnout toho,aby člověk nebyl nemocen a mnoho dalších dobrých rad, ale odpověď na moji základní otázku zda existuje Bůh jsem nenašel. Pak se to ale stalo, ležel jsem doma ve své posteli a intenzitě přemýšlel o tomto problému. Pak jsem usnul a najednou jsem se probudil a cítil jsem, že nejsem v místnosti sám.U dveří do místnosti jsem zahlédl obrys postavy,která se mnou začala komunikovat.Nedovedu popsat zda slovy či myšlenkou.Otevřela se mi moje uzavřená záklopka v mém mozku a já najednou pochopil to co jsem do té doby nechápal a vše se spojilo. Cítil jsem přítomnost Boží a poznal jsem, že Bůh existuje. Od té doby se mi změnil můj život, necítím se tolik sám a problémy se daří řešit a je mi fajn.
Uvažuji o tom jak bych mohl ukázat tuto cestu ostatním, ale zjistil jsem, že vztah s Bohem není jako nějaká příslušnost k politické straně, či spolku, ale jedná se o osobní vztah,který musí každý kdo po tom touží navázat,ale je i jasné, že je to moc těžké, ale určitě to stojí za to.
Život zde na zemi by přeci pro svoji krátkost a složitost neměl smysl,kdyby nebylo něco tam za tou oponou, proto je dobré, že můžeme hledat i nacházet a myslím si, že se za to nikdo nemusí nijak stydět. Už nejse v době kdy by věříci lidé byli považování za něco méněcenného. Hlavní je , ale tento vztah vnitřně prožívat a nikoho do něj nenutit, protože to stejně nejde,aby se stal člověk věřícím bez toho,aby se mu v mozku otevřela ta uzavřená záklopka. Proto hodně zdaru v hledání stojí to za to.
Autor jiří slunce, 28.06.2012
Přečteno 731x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Musí být moc hezké zažít něco takového. Mám ráda víru, ke které si najde každý cestu sám, která není nikomu vnucována, je tolerantní a nenárokuje si, že je tou jedinou pravou.

20.08.2012 17:06:24 | Blanche Lebalegie

díky cítím to stejně

02.09.2012 10:29:37 | jiří slunce

Je tu popsán mystický zážitek, který navíc vedl k jistému míře prozření a pochopení souvislostí s následkem zvýšení harmonie v životě, nebo jak se to správně nazývá.
Tuším podle zapálení, jak je článek napsán, to vypadá, že víra v boha byla nahrazena prožitkem, což je jedna z možných cest. Nicméně je to pouze subjektivní prožitek (jakkoliv silný), to znamená, že v globále neplatí to, co prožije autor, to samé prožije třeba pákistánský Súfí, Tibeťan, severoamerický indián, taoista či peruánský šaman.

Nuže otázka, která v úvodu byla položena zvláštním způsobem zůstává nezodpovězena - je pravda to, že prožijeme-li něco, co neumíme vysvětlit, nutně vede k Bohu jako autoru toho zážitku? Zůstává jen pocit, že něco doopravdy způsobilo hmatatelné výsledky. Subjektivně ano - objektivně? Kdo ví?
Nicméně říká se, že každý si musí svoji svobodu každých 7let znovu vybojovat - stejně tak to je i s přeformulováním poznání, jestli je to doopravdy bůh, který se dal tehdy s odstupem času poznat...

07.08.2012 18:35:37 | dead-head

měl jsem napsanej delší komentář, ale smázlo se mi to...
takže jen k té záklopce v mozku:

http://www.ted.com/talks/lang/cs/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html

zajímalo by mě, jak vás to ovlivňuje dál, co cítíte nebo prožíváte po té události.

28.06.2012 17:24:16 | ewon

hezký večer děkuji za otázku, samozřejmě, že se mi změnil život a to dost podstatně a prožívám to stále,není to nějaká duševní nemoc či porucha , ale určitý vnitřní stav člověka a navíc se díky tomu zabývám ještě léčitelstvím,protože jsem začal vnímat určité energie a tím pomáhat lidem.Je to těžko vysvětlitelné, ale je to tak. myslím si, že je to i obsažené v některých básních,které jsem napsal.

28.06.2012 20:02:47 | jiří slunce

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí