K zamyšlení

K zamyšlení

Anotace: Toto není žádný útok na víru jako takovou, všem kterých by se toto dotklo se omlouvám, ale je to realita.

Katolická církev hovoří o bohu jako o všemohoucí bytosti která má kontrolu nad vším živým i neživým na této zemi. Co je však na tom pravdy? Podívejme se na to kolik každý rok umírá nevinných lidí vlivem přírodních katastrof, vražd, nebo tragických nehod. Pokud bůh vskutku existuje, proč nečině přihlíží všem těmto událostem? Bůh by měl podle církve trestat hříšníky, proč je tedy sposta vrahů na svobodě? Vše jsou to jen spekulace, ale přitom tyto fakta nemůže žádný věřící vyvrátit. Nespochybňuji víru lidí v boha, spochybňuji představu boha jako všemohoucí bytosti a také katolickou církev. Má to prostý důvod, Ježíš měl být podle bible chudý a ze všech sil se snažil pomáhat ostatním. A cirkev? Hromadění majetku, spousta zamlčených informací a spousta krve na jejich rukách.
Autor hidden, 15.02.2013
Přečteno 857x
Tipy 1
Poslední tipující: Shani95
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím, že odpovědi najdeš v bibli...v katolickém náboženství je nehledej...ti se biblí moc neřídí.

15.02.2013 20:27:54 | Robin Marnolli

To, o čem píšeš v první části, mi přijde, je vlastně takový Epikúrův rébus (dovolím si zhruba tlumočit):

Na světě se děje zlo. A bůh...
Chce mu zabránit, ale nemůže? Není všemocný.
Může mu zabránit, ale nechce? Je zlý.
Chce mu zabránit a může? Odkud se tedy zlo bere?
Nechce mu zabránit a nemůže? Proč mu tedy říkat bůh?


Nechci tady rozpoutávat diskuzi o rébusu samotném, jen jej považuju za takovou hezkou bodku k tématu. :-) (pro autora)

15.02.2013 13:42:30 | milk-fed gimp

Můj koment nebude o církvi (církev je a byla taková, jaký je člověk), ale o Bohu. Tedy - Bůh dal a dává stále lidem svobodnou vůli - činit zlo nebo dobro. A podle toho to taky vypadá. Tresty z jeho strany mohou být hned nebo za delší dobu, event. po smrti, což je z hlediska věčnosti asi ta nejhorší verze trestu.

15.02.2013 13:16:40 | Inna M.

Proč Bůh na zeměkouli nezajistí všeobecný blahobyt? Protože ono zlo pochází z naší svobodné vůle.

15.02.2013 13:53:16 | Lilien

Přesně tak.

15.02.2013 13:39:04 | Lilien

stejně tak by se možná dalo říct, že díky církvi se neargumentovalo jenom mečem, ale třeba aspoň Písmem. (ale tak daleko moje myšlenky nesahají).

15.02.2013 11:14:35 | ewon

nechci rozjíždět nějakou křížovou výpravu jedním nebo druhým směrem...
ale asi před tejden během uvažování o Big Brotherovi, nebo tak něco jsem si říkal: dyť ten kněz věděl na všechny, co se chodili zpovídat nějaký svinstvo. To ho staví do docela silný pozice... To je docela nechutný. (a pak jak to bylo kdysi dávno se ještě člověk musel vyplatit.
Takže na jedný straně o tobě jedna organizace ví úplně všechno. (no teda všechno špatný, co na sebe napráskáš). Plus tě za to soudí a ještě z toho inkasuje. (o inkvizici radši pomlčím). Na druhou stranu vůbec netvrdím, že to bylo takle hrozný. Jen, že potenciál ke zneužití je značnej.

15.02.2013 11:12:48 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí