Smysl Vánoc

Smysl Vánoc

Anotace: Jaký je původní smysl Vánoc?

Vánoce. Tak jsou zase tady. Jako každý rok. Jak je prožijeme?

V tom lepším případě se pokusíme oprostit od totální komerce, ztvárněné masami lidí v nákupních centrech, bez přestání běžícími televizemi s opakujícími se pohádkami, hlučícími koledami, které nám už nic neříkají (a to už nemluvím o tuně dárků pod vánočním stromečkem, takže význam daru nám již zcela uniká).

Pak je tady horší možnost. Necháme se tím vším semlít a z Vánoc zůstanou jen roztřesené vzpomínky plné stresu, přeplněných nákupních center a chvilkově rozzářených dětských očiček u vánočního stromečku. Není to ale málo?

Zvláště v České republice čím dál tím více ztrácíme kontakt s vlastní minulostí. Přitom naše minulost je velmi určující pro naši budoucnost. Není tedy divu, že co se týká Vánoc, takřka jsme zpřetrhali veškeré nitě vzpomínek a znalosti minulosti, které se k Vánocům vztahují.

Asi o tom psalo již mnoho lidí, ale přesto se budu opakovat. Jaký je původní smysl Vánoc? Odjakživa se Vánoce oslavují jako narození Božího Syna, Ježíše Krista. To je jejich smysl, původní a jediný. Je to oslava člověka (a dle výkladu křesťanů také Božího Syna), který konal skutky lásky, uzdravoval nemocné, odpouštěl hříchy…a nakonec vydal svůj život za druhé (to je opravdový dar).

Bez Ježíše Krista by nebyly žádné Vánoce. Proto jediná podstata Vánoc je ve víře, prokazování lásce druhým (to je pravé obdarování) a v naději upřené k dobré budoucnosti. Bez tohoto jsou Vánoce pouze prázdnou slupkou, nudnou, nic neříkající a také nic nezlepšující skutečností. Pravé Vánoce, to je láska, a to zvláště k těm, kteří jsou nám nepříjemní.

Všem proto přeji, abyste objevili tuto podstatu Vánoc, tuto opravdovou Lásku, víru a naději, smysl života.
Autor Špalda, 24.12.2016
Přečteno 660x
Tipy 6
Poslední tipující: Frr, DigBallz
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ACH TY JSI V KRISTU TAKOVÝM SVĚTLEM:)

30.11.2017 13:22:29 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Já ti nechci kazit radost vánoční, ale myslím, že vánoce se slavili různými civilizacemi jako svátky zimního slunovratu či konce roku atd. už dávno a dávno před nějakým křesťanstvím (začali až 3-4.století n.l.?) a narozením jakéhosi malého Jesusa. :-)

26.12.2016 14:48:20 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí