Víra nebo pohádka, vyber si.

Víra nebo pohádka, vyber si.

Když někdo řekne věřím v Boha, věřím v Ježíše, musí ovšem také věřit v Zázraky, a to doslovně jak je napsáno v Bibli.
Víra bez toho, že Ježíš chodil po vodě, že dokázal přeměnit vodu ve víno, že oživil mrtvého Lazara, a to, až po několika dnech, a dalších Zázracích, Je Nemožná.
Mnozí z Vás si přinejlepším jistě řeknou, kdopak může věřit v takovéto pohádky!

No, a já na to, vidíte, i Přesto Vše, je nás velmi hodně.
Někteří mohou namítnout, že pokud jim tato"pravda" byla vštěpována již od útlého dětství, pak se tomu již tolik nediví.Prostě od dětství zmanipulované k víře jako takové.

No, a já na to.Věřte Vážení, že na konkrétní křesťanskou Víru, přistoupilo, a to již v samé dospělosti, sta tisíce lidí.
Jak si toto vysvětlit, že.
Konec konců, není ani vyloučené, že právě Ty jakožto nevěřící, budeš jednou Věřit.
Nikdy neříkej nikdy.:-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 08.11.2017
Přečteno 582x
Tipy 7
Poslední tipující: piťura, Anděl, Frr, Šípková Růženka
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ono tohle je asi těžký vyjadřovat... Víra v jistém smyslu je iracionální, tudíž může přijmout i zázraky. A já jakožto nevěřící, věřím, že Ježíš byl, i když balast zázraků byl vymyšlen až ex-post. Nevěřím, nebo lépe nedokážu vyvrátit či prokázat, že vstal z mrtvých... (což je logické, když ani postava Ježíše není historicky doložena). (a upřímně mi to nepřijde ani jako podstatné, zda vstal či nevstal...)
Co ale považuju za podstatné je, že po Ježíšovi zbyl Nový zákon. A to co tam je napsáno. Tj. jeho odkaz spatřuju spíš v morálním příkazu a postoji. Byť lidsky je dost... jak to říct. Smutné. Někdo dělal "bordel" tak ho ukřižovali. Smutné a v té době nikoli vyjímečné. Teď nevím, jestli ty seš ten český husita, ale myslím, že ano... Hus... bez zázraků. Dělal "bordel" upálili ho... Opět smutné, opět ne vyjímečné. Na rozdíl od Ježíše, o Husovi víme s jistotou něco.

...A pak taky máme Vánoce... :-)

09.11.2017 21:01:09 | ewon

Každopádně doporučím jednu věc, ale ve vší svobodě a pohodě. Přečti si Nový Zákon - věřím, že jsi ho četl. Zkus to znovu, 2-3 strany denně, bez předsudků, s otevřenou myslí a srdcem.

Domnívám se, že pokud to člověk udělá skutečně, nemůže zůstat nezasažen. Ježíšova slova a skutky jsou tak radikální a rozdílné od našeho života a představ, že já sám jsem po prvním přečtení zůstal v šoku (a musím říct, že hned jsem věděl, že tohle je něco zvláštního, něco s čím jsem se ještě nikdy nesetkal, a to jsem předtím prošel kdečím - nakonec jsem prošel konverzí :-)

Nicméně - po evangeliích následují Skutky apoštolů, které jednají o prvních Ježíšových následovnicích. A ejhle - i tady se odehrává zázrak po zázraku, neuvěřitelné věci. A když člověk přečte evangelia a pak čte, jakých skutků byli schopni Ježíšovi učedníci, všechno do sebe zapadá.

Tohle prostě nemohl nikdo vymyslet:-) Je to tak nereálné, neuvěřitelné a přitom tak hluboce lidské, že to prostě MUSÍ být pravda :-) A sám za sebe musím říci, že už jsem byl svědkem věcí, které nelze normálně vysvětlit, takže jsem vlastně potvrzením toho, že to vše je pravda.

13.11.2017 22:00:15 | Alda

a když už to řešíme...
tak (asi to bylo po této úvaze, ale nejsem si jist) myslím 11.-12. jsem měl sen, že jsem se objevil v boží přítomnosti. Sen byl dlouhý, ale pamatoval jsem si velice málo. A boží přítomnost se projevovala jako velice jasné světlo, jinak vůbec nic.

A asi dva dny na to se mi naopak zdál naprostý horor, něco jako starozákonní Bůh nás potrestá... ten sen byl mnohem větší psycho a pamatuju si z něho víc.

V tom aby se ateistické prase vyznalo.

15.11.2017 12:25:52 | ewon

no právě myslí, že pocit toho "nadpozemského" je právě něco, co umožňuje šíření jakéhokoli náboženství.
Nicméně. Nový zákon jsem nečet, ale myslím, že by to opravdu chtělo. Vím, že jsem do něj alespoň nahlíd, a patrně někde viděl nějaké zjednodušené verze typu film... (nepočítaje život Briana) :-))

Je tedy lepší číst nejdřív evangelia? (protože mám pocit, že ty jsem viděl nejvíc).

15.11.2017 12:22:53 | ewon

Když čteš evangelia, uvidíš, že sami Židé Ježíšovy zázraky zpochybňovali. Na jednom místě se dokonce uvádí, jak se radili, co s ním udělat - říkali: "udělal zjevný zázrak. Co s ním? Když uznáme, že udělal zázrak, lidé se nás zeptají, proč ho nenásledujeme?"
Tedy, o zázracích nejsou pochybnosti. Nejde však o ně samotné. Ježíš nepřišel kvůli zázrakům, ale kvůli poselství, že Bůh existuje, má člověka rád a nabízí mu určitou cestu.

Co se týká Ježíšovy smrti a toho, že jeho zmrtvýchvstání není podstatné :-) Právě že to nejpodstatnější věc. Ježíš sám říká, že nikdo nemá větší lásku než ten, kdo dává život za své přátelé. Tedy, on sám má největší lásku, protože se vydal na kříži.

Po jeho zmrtvýchvstání ho vidělo cca 500 lidí při různých příležitostech. Vzhledem k následnému rozšíření křesťanství je přece zjevné, že to nemohlo být jen ledajaké učení o morálce, nýbrž že první učedníci se museli setkat s něčím zcela mimořádným.

13.11.2017 21:50:17 | Alda

ALDA: proč se křesťanství šířilo je další vůbec ne jednoduchá otázka. Já bych řek, že jsou možné obě možnosti: tj. jak, že skutečně viděli zázrak a proto se to dál šířilo, tak že si to více či méně vymysleli, podlehli halucinaci apod a proto se to dál šířilo. (zejména ale: museli být velice schopní šiřitelé...)
S čím bych souhlasil nicmnéně, že Ježíšovi učedníci tomu museli sakra propadnout. Oni se kvůli tomu nechávali vraždit... Tvrdě řečeno (někteří z nich) byli pořádní fanatici. (nemyslím fanatik v negativním smyslu, jak se to často chápe)

A teď zase otázka do pranice: věřili něčemu co byla pravda, nebo něčemu, čemu chtěli věřit, protože jim to nějak pomáhalo.

Problém tvrzení, že se muselo stát něco mimořádného, aby se to šířilo je v tom, že to říkáš až ex-post. Kdyby se stalo něco velice mimořádného a nerozšířilo se to, stěží se to dovíš. Když vyhynuli dinosauři jistě to bylo mimořádné, ale drobní savci, kteří to přežili o tom nereferovali...

15.11.2017 12:19:29 | ewon

A ještě jedna věc k zázrakům. Podívej se všude kolem sebe, na celý vesmír nebo na své tělo. Není to samo o sobě zázrak? Tak nějak jsem si zvykli všechno studovat vědecky, všechno vypátrat, vysvětlit. Ale co je to třeba láska? Jaká je její vědecká definice? Kde končí vesmír a končí vůbec někde? Co je to duše? Protože většina filozofů a moudrých lidí tvrdí, že každý má duši a sídlí v našem srdci. Ukažte mi ji někdo...

Zázrak je vysvětlitelný jednoduše. Pokud existuje Bůh, který stvořil celý svět i s jeho zákony, pak jakákoli malá změna proti těmto zákonům je pro něj naprosto snadná (pro nás jde však o zázrak). Já se např. nevyznám v letadlech, je to pro mě španělská vesnice. Neuměl bych sestavit ani kolo. Ale přesto existují lidé, kteří letadlo sestaví a je to všechno pro ně logické a možná i snadné. Možná že to, co připadá mně složité a neuvěřitelné, je pro Boha velmi snadné.

O zázracích nepochybuji, neboť jsem jich sám zažil mnoho a znám i lidi, u nichž došlo např. k uzdravení lékařsky naprosto nevysvětlitelnému. Nevidím se tomu, neboť v poslední kapitole evangelií Ježíš říká: Kdo uvěří v mé Jméno, toho budou provázet tato znamení - a vyjmenovává tam, jak budeme schopni uzdravovat nemocné a vyhánět zlé duchy.

No nic - doporučuji si evangelia přečíst. Není to z mé strany proselytismus (násilné vnucování víry), nýbrž nabídka na obohacení života. Když se člověk setká s něčím dobrým, má chuť o tom mluvit a nabízet to druhým. To je asi i můj případ :-) Každopádně si myslím, že tím nelze nic ztratit, jen získat.

18.11.2017 17:13:38 | Alda

Někdy v té době jsem potkal svou manželku, která byla křesťanka. Začal jsem jí pokládat různé otázky a ejhle - ona většinou znala odpověď, která mi připadala správná. Dokonce mnohdy logická.

Zašel jsem párkrát do kostela, ale nijak extra mne to nenadchlo. Říkal jsem si, že křesťanství je asi fajn, ale nic moc pro mě. Pak jsem ovšem vzal do ruky evangelia - a vše se změnilo.

Když čteš evangelia pomalu, pár stránek denně, začne na tebe působit Ježíšova osobnost. Jeho slova se ti zařezávají pod kůži jako meč. Jsou to zvláštní slova - jen namátkou: miluji bližního svého jako sám sebe. Anebo známý příběh, když před něj přivedli prostitutku a řekli, že zákon přikazuje, aby byla kamenována. Co říkáš ty? A Ježíš odpověděl: Kdo jsi bez viny, hoď kamenem jako první.

Anebo např. "Slyšeli jste, že bylo řečeno - Nezabiješ. Já vám však říkám, že už ten, kdo se hněvá na svého bratra, tak hřeší.

A tak dále. V těch evangeliích je zaznamenáno, že lidé, kteří Ježíše slyšeli, v něj uvěřili a říkali - mluví jako nikdy nikdo nemluvil. To je zvláštní, že? Mluví jako nikdo nikdy nemluvil. A pak je tam dodatek - uvěřili v něj, protože v jeho slově byla Moc.

Každopádně evangelium mne dostalo natolik, že jsem jen začal aplikovat na sobě, tj. miluj druhého jako sebe, buď milosrdný, dodržuj Boží přikázání, nelži, nepodváděj, pomáhej druhým atd. - a něco se stalo. Najednou jsem pak přišel do kostela, koukl jsem na kříž a věděl jsem, že to všechno je pravda. Neumím to vysvětlit. Nebyla to nějaká sugesce. Prostě se to najednou stalo. V samotné Bibli se uvádí, že víra je Boží dar. A tak nějak se to stalo u mne.

18.11.2017 17:06:01 | Alda

Jasně, rozumím Ti, prostě se stalo něco velkého, nebo možná se mělo stát, aby jsi se choval jinak, lépe.Vím o čem mluvíš, jelikož já se do svých třiceti (a to jsem tenkrát o sobě mluvil jako o věřícím) nechoval nijak moc dobře.Pracoval jsem tehdy jako číšník a nakonec jsem toho musel nechat.Toto zaměstnání opravdu svádí k šizení, prostě to tak je.Jak píšeš, něco se stalo a já se rapidně změnil, prý k lepšímu.:-)

19.11.2017 19:10:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Ewon - mýlíš se, že Ježíš je jen historická postava a stěží doložitelná. Koukni na 4 evangelia - napsali je 4 různí lidé ve 4 různých obdobích a všechna se sobě podobají, přestože vykazují určité změny, což je činí ještě věrohodnějšími (logicky - napsali je různí lidé, kteří je pojali z různých pramenů). O Ježíšovi se zmiňují také nejdůležitější prameny té doby a historici (pokud bude zájem, mohu uvést jména a konkrétní spisy). Že Ježíš skutečně existoval, je naprosto nezpochybnitelné.

Co se týká zázraků, také zde není pochybností - Ježíše následovaly tisíce lidé. V evangeliích jsou záznamy o až pěti tisících mužů, vyjma žen a dětí. Když vezmeme v potaz mnohem řidší osídlení v tehdejší době, byla to pěkná sumička. Proč za ním šli? Protože hezky mluvil? Mimochodem, mluvit uměl nadmíru poutavě, ale na několika místech je uvedeno, že k němu přiváděli nemocné a on na ně vkládal ruce a uzdravoval je.

13.11.2017 21:42:41 | Alda

To, že Ježíš Existoval(pro ateistu jako historická osoba), museli uznat i komunisti, a to je co říci:-)

17.11.2017 13:29:50 | Jeněcovevzduchukrásného

Alda (část dva): jak se tak čtu, mám sklony si protiřečit. :) Takže předpokládejme, že Ježíš skutečně byl (a vypadá to že skutečně byl, v tom jsem se plet). A teď nám vznikne zajímavý spor vědy a víry obávám se.

Co o něm můžeme říct?
To je dost těžké, podle mě. Ač jsem to formuloval dříve jakože nevím, spíš říkám, že nevěřím tomu, že by někdo mohl vstát z mrtvých. Proč? No protože zázraky nejsou, když je něco mrtvé, tak to mrtvé zůstane. A obávám se, že se to táhne filozoficky až bůhvíkam k Humovi nebo tak... tj. všechno je věrohodnější než zázrak. Není to zázrak, ale lež, trik, halucinace, manipulace, výmysl, iluze, nevím, co dál.

Nicméně, a to by mohla být otázka: jak ověřit událost, která byla zázrakem, zejména když to bylo v minulosti? Obávám se, že dost těžko.
V podstatě bych požadoval, aby někdo přišel a zázrak zopakoval. Jenže kdo se hlásí dobrovolně? :-))

K tomu, že Ježíš uzdravoval je pro mě vysvětlitelné tak, že byl dobrý terapeut, psycholog. Opět odmítám věřit, že by učinil zázrak ve smyslu porušení přírodních zákonů. Tj. mohl být nadán mocí, kterou lidé jeho doby nechápali.

Ač přitažená za vlasy, alespoň pro mě, byť známá z popkultury je pak verze, že Ježíš byl něco jako UFON. Tj. měl technologii, která pro lidi byla nevysvětlitelná a působila skutečně jako zázrak. To je pro mě uvěřitelné vysvětlení, byť bych mu dával velice malou šanci na pravdivost.

Možná je to pro křesťany rouhání, ale pro mě je Ježíš uvěřitelný jako člověk, ne jako Bůh-člověk.

Další otázka na křesťany obecně: pokud Ježíš činil zázraky... co ostatní náboženství, kde se dějí nadpřirozené věci: ta jsou falešná? Nebo existují i jiné zázraky než křesťanské? Nebo Bůh sem tam vyrobí zázrak, když se mu chce? Jak často? Nebo byl Ježíš a šmitec zázraků.

15.11.2017 12:10:18 | ewon

Ewone, líbí se mi na tobě jedna věc. Že se nad věcmi zamýšlíš :-) To je opravdu cenná vlastnost, vůbec ne ledajaká. Navíc tvé otázky jdou často k jádru věci. Když tak tvé úvahy, otázky a závěry čtu, lehce se u toho usmívám, neboť se domnívám, že takových lidí není mnoho.

Ale konec chválení :-) Otázek je mnoho, a kdybychom měli na všechny odpovědět (a vzít v potaz, že u mnohých se zasekneme na pěkně dlouho), tak si tady budeme psát ještě v příštím století.

Použiji jako odpověď můj vlastní život. Do 20 let jsem byl naprostý ateista a veškeré duchovno mne nechávalo naprosto chladným. Nicméně někdy po dvacítce jsem začal mít pocit, že jako...tohle je všechno?!? Život je jen přijímání potravy, vylučování, pozorování, sexování? A nic víc?

Začal jsem hledat. Sympatický mi byl buddhismus, ale po pár měsících jsem zjistil jednu věc. V buddhismu člověk na všem maká sám, musí se snažit zlepšit, medituje, čte atd., ale pakliže to srovnám s křesťanstvím (vysvětlím později), je nějaká duchovní podpora mizerná. Nedařilo si mi najít odpovědi, dojít k nějakým vysvětlením, přiblížit se cíli.

18.11.2017 16:43:27 | Alda

alda: možná odbočím... historická věrohodnost osob obecně. Jak se to vůbec pozná? :-))
Byl věrohodný Neron? Romulus? Svatý Pavel?

K Ježíšovi, lehce jsem to googlil a překvapilo mě, že jsem vůbec něco vygooglil... Nevím, jestli má cenu to řešit s neodborníkem jako já. Pozdější křesťané jsou určitě věrohodnější. Tj. otázka třeba je, kdo napsal jaké části Bible. Obecná otázka pak, kolik tehdy žilo lidí a jaká část z nich je historicky věrohodná. (očekával bych, že sakra málo, nebyl facebook... :-)))

15.11.2017 11:56:28 | ewon

Je fajn, že věříš alespoň v Ježíše historického:-)
Možná však i Ty v budoucnu uvěříš, tak jako se to stalo jiným, kteří uvěřili až později.:-)

10.11.2017 14:22:12 | Jeněcovevzduchukrásného

Zajímavé, že když je někomu ouvej, téměř vždy volá Boha... i když nevěří

08.11.2017 17:18:59 | Anděl

protože víra, je opium a utěšuje bolest. :-)
A to není od věci. :-) Ale nechci aby to vyznělo jen ironicky. A zajisté to není jediný důvod, je jich nejspíš hodně.

09.11.2017 21:02:14 | ewon

Pravda pravdoucí.:-)

08.11.2017 17:26:01 | Jeněcovevzduchukrásného

HONZO YOUPPÍÍÍÍÍ, VÍTEJ...no vidíš zatím žádná pořádná válka tu nevypukla-ovšm v srdcích už dávno :-( :-DDDDD***

08.11.2017 16:49:43 | Frr

:-)Ahojky, o válce již jistě psát nebudu a o politice rovněž taky ne.Co se týká špatných srdcí, snažím se jim vyhnout, a zatím díky Bohu se mi to daří.:-)

08.11.2017 17:34:28 | Jeněcovevzduchukrásného

Proč v srdcích vypukla válka, Fráčku?

08.11.2017 16:51:28 | Šípková Růženka

...máš pravdu, nikdy jsem v Boha nevěřila, ale po neskutečném zážitku se mi začali dít zázraky a já jsem uviděla, že Bůh existuje. A děkuji každý den za to.

08.11.2017 16:45:14 | Šípková Růženka

:-)Ano, a jistě nejsi jediná:-)

08.11.2017 17:28:13 | Jeněcovevzduchukrásného

..to určitě ne

08.11.2017 17:57:49 | Šípková Růženka

:-)

08.11.2017 18:09:48 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí