O smyslu Vánoc

O smyslu Vánoc

Anotace: Opět se blíží Vánoce. Tak jako každý rok na naše smysly útočí reklamy, supermarkety se předhání v na...

Opět se blíží Vánoce. Tak jako každý rok na naše smysly útočí reklamy, supermarkety se předhání v nabídkách, musíte nakupovat, konzumovat. Správně prožité Vánoce jsou ty, kdy se uklidí celý byt a nakoupí se a obdrží co nejdražší dárky. V lepším případě se sejde rodina.

Ale je to opravdu smysl Vánoc? Celá staletí se v našich zemích (a na celém světě) Vánoce slavily jako něco úplně jiného než jen konzumní svátek nebo hezká příležitost k setkání s blízkými. Oslavovalo se narození Ježíše Krista.

Proč se slaví narození obyčejného člověka jako něco výjimečného? Jednoduše proto, že zase tak obyčejný nebyl. Víme o něm, že mluvil výjimečná slova a konal výjimečné skutky (např. uzdravoval nemocné, třeba i ochrnuté) a že po své smrti jeho učedníci potvrdili, že vstal z mrtvých, setkali se s ním a jeho učení se následně rozšířilo po celém světě.

Tudíž pravý smysl Vánoc je v tom, že se oslavovalo narození výjimečného člověka (dle Bible Syna Božího), který tomu, kdo v něj uvěřil, dal možnost začít vést nový život a nabídl mu dokonce šanci na život věčný. Není divu, že Ježíš lidi vždy přitahoval, protože nabízel něco zcela odlišného, než co nabízí tento svět.

Co víme o Ježíšově narození, když jej tedy slavíme? V Bibli je uvedeno, že panna jménem Maria počala dítě a jejím manželem se stal chudý tesař Josef. V Izraelské zemi pak nastalo na příkaz římského místodržitele sčítání lidu a všichni občané se tedy museli dát zapsat. Tak i Josef a Maria cestovali do Betléma, když tu na Marii přišly porodní bolesti. Vzhledem k tomu, že všude bylo plno lidí, neměli pro ně nikde místo a Maria nakonec dítě, které pojmenovali Ježíš, porodila v chudém chlévě.

Je to velmi zajímavé, neboť Ježíš, který byl Božím synem, se narodil jako velmi chudý a obyčejný člověk. Vypovídá to něco o Bohu samotném a o Jeho smýšlení.

Toto narození tedy křesťané slaví po celém světě. Ježíš totiž během svého života nabídl všem lidem cestu lásky, odpuštění a úplně nového stylu života. Něco, co je naprosto neobvyklé a natolik odlišné od běžného života, že lidé Ježíše následují už celá tisíciletí.
Po staletí jsme jeho narození oslavovali i u nás. Co jsme získali tím, že jsme se od křesťanství odvrátili? Dokáží nás učinit šťastnými peníze, majetek nebo postavení?

Aspoň v této vánoční době by bylo vhodné, kdybychom si něco zjistili o tom, kdo to byl Ježíš a co znamená jeho život a jeho slova a činy pro nás. Stačí si vzít Bibli a něco si o tom přečíst nebo navštívit kostel s Božím dítětem. Možná že v našich srdcích se probudí něco nového a nečekaného. Něco, co dá našemu životu smysl, štěstí a radost, které přece všichni hledáme.
Autor Alda, 12.12.2017
Přečteno 488x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

... a máme tu laciné moralizování o Vánocích číslo 159...obsahem jak přes kopírák jako všechna předchozí... se divím, že to ještě nemá aspoň 15 tipů... no nejspíš tu autor málo chválí ostatní veledíla:D

13.12.2017 08:21:48 | Jezero

No to víte, někdo to dělat musí :-)

13.12.2017 19:19:17 | Alda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí