Má život hlubší smysl?

Má život hlubší smysl?

Anotace: O lidském bytí.

Kdyby jsme tady jako lidičky vůbec nebyli a byla by zde pouze modrá planetka se zvířaty a zdaleka neprobádaný Vesmír, jaký by to všechno vlastně mělo smysl?
Asi žádný, zvířena by se pásla, opičky by skákali po stromech, žabky by kuňkaly ostošest.No jo, a opět se ptám, jaký by i toto všechno mělo smysl, kdybychom tady nebyli my lidé s naším vědomím.
My lidé jsme Stvořeni k obrazu Božímu, tak je Psáno v Bibli a já jako věřící, a nejsem zdaleka sám, s tímto jen a jen souhlasím.

K obrazu Božímu Stvořeni, jak jsem již uvedl, ale to by pak znamenalo, že Ten co Všechno Stvořil, má nepochybně v sobě také emoce a Všechno čím člověk je.
Člověk má Duši, která se od každého z nás jednou odpoutá, ale nezaniká.Živá Duše, naše já, si Tam odpočne, aby se pak vtělila opět do lidského plodu.
No, a toto vše mi dává logiku a tak i smysluplný pohled na svět zhmotnělý.
No, a tak už dost filozofování a hurá na kuřecí stehno uzené, neb mám na něj chuť, a ty buď lásky pln, jelikož Láska je to Nejdůležitější co na tomto, ale i tamto Světě existuje.:-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 14.12.2021
Přečteno 326x
Tipy 3
Poslední tipující: Amonasr, paradoxy, mkinka
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to jistě k zamyšlení, i když z toho čiší ryzí antropocentrismus, tj. přesvědčení, že člověk je středem i cílem všeho, stručně řečeno. Namítneš mi asi, že středem všeho je Bůh, ale to je jen o úhlu pohledu. S antropocentrickým přístupem mám docela problém, stejně jako Sonador nebo Marten níže. Mám raději takového Boha, pro kterého není člověk měřítkem všech věcí a klidně nás nechá zmizet z povrchu zemského, pokud se nedokážeme poučit ze svých chyb - a ten moment se podle mne přibližuje čím dál rychleji, protože zatím jsme skutečně nepoučitelní a ostatnímu světu, nejen sobě, čím dál víc nebezpeční. Než vzít jednou s sebou do pekla vše živé, to raději ať tam skončíme bez doprovodu všeho nevinného, co je součástí živé přírody. Nechci to dramatizovat, ale měli bychom jako lidstvo dospět k větší pokoře vůči všemu kolem nás a nepovažovat se za pupek světa a celého vesmíru. Je možná dokonce otázkou, zda zlo nepramení už jen z toho samolibého přesvědčení, že Bůh stvořil člověka k obrazu svému... Nechci se nikoho dotknout, vím, že to myslíš dobře, ale ďábel se někdy skrývá právě v detailech... ;-)

15.12.2021 12:12:19 | Amonasr

Jsem rád, že toto mé psaní je k zamyšlení, obzvláště pak, když jsem v šesté třídě propadl z českého jazyka, jo a taky z ruštiny:-).Je to jak píšeš, každý se na to díváme z jiného úhlu.Já jsem PŘESVĚDČEN, že po "smrti"život nekončí, a to je můj skromný úhel pohledu:-)Nechci se rouhat, ale někdy se na to finále i těším, jelikož z toho lidského věčného bordelu mi už jde hlava kolem.Pepo přeji Tobě a Všem ostatním krásné Svátky a hodně zdraví, toho není nikdy dost.:-)

15.12.2021 16:55:33 | Jeněcovevzduchukrásného

Ostatně i já si myslím, resp. doufám, že smrt je jenom nový začátek - je to přece docela hezká představa, zvlášť když ji už člověk začíná mít tak trochu na dohled ;-) Krásné svátky i Tobě, Honzo, a pevné zdraví samozřejmě především! :-)

15.12.2021 19:11:22 | Amonasr

Také tak:-), jo a v příštím životě bych rád poznal klidný dětský život a to i se samíma jedničkama a zaměstnáním, spíše posláním, bych se rád stal výborným chirurgem.Krásné svátky:-)

16.12.2021 19:17:39 | Jeněcovevzduchukrásného

:-D Hezky sis to naplánoval - tak držím palce, i když netřeba zatím nikam pospíchat! ;-)

17.12.2021 10:59:11 | Amonasr

Když jsem podnikal, musel jsem mít vždy vše naplánované, a vždy mi vše ve finále vyšlo, Díky Bohu.Co se týká toho pospíchání, tak ani nějak nepospíchám, on mi ten čas i beztak letí teďka nějak rychleji, tak že jsem spokojen:-)

18.12.2021 14:34:53 | Jeněcovevzduchukrásného

;-)

19.12.2021 13:40:50 | Amonasr

:-)

21.12.2021 19:10:45 | Jeněcovevzduchukrásného

zvířata snad duši a vědomí nemají? nestvořil je snad s člověkem ve stejný den? přečti si ten začátek znovu a pořádně;) jediný rozdíl je v tom, že my máme svobodnou vůli a proto taky všechno tak poděláváme - a jsme sto si omluvit snad úplně vše...

15.12.2021 01:45:50 | Sonador

já si ještě dovolím k tomu Imago Dei... neměl by nikdo zapomenout, že "Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím..." před tím, než člověk upadl;) co je obraz boží? Láska... překlad z hebrejštiny zní asi takto „být obrácen tváří k Bohu“ „dívat Bohu do očí“...

člověk ale není Láska... je na cestě k ní... k Bohu... k božství... a asi bych ani neignorovala potopu a knihu Henoch;)

"Cílem naší pozemské cesty je tak vrůstat do plného lidství..."

15.12.2021 12:39:45 | Sonador

Sonador, přeji Ti věřit v co chceš, hlavně aby to bylo Kladné, a bez výbušnin:-(.Láska a Pravda jistě zvítězí, ale bude to jistě, až Tam.Tam, kde není zloby ani zášti.Rád bych se rozepsal, ale ráno vstávám ve čtyři.Zkrátka, ať si každý věří v co chce, hlavně s láskou.:-)

15.12.2021 17:12:30 | Jeněcovevzduchukrásného

jé, přiznám se že moc nechápu tvou reakci, ale asi to bude tím, že jsem to napsala divně:) já se s tebou přece bavím jako křesťan s křesťanem, a víc už se křesťanství držet nemůžu;)

hezký večer a ano - hlavně s Láskou*

15.12.2021 17:34:59 | Sonador

No, je vidět, že jsi zřejmě více znalejší v Bibli,(nemyslím to ironicky) a to je jistě dobře.Tvé psaní na mojí úvahu mi tak nějak přišlo, jako kdybych bodl do vosího hnízda, ale důležité je si to objasnit, zkrátka to bylo nedorozumění.Já jsem křesťan a věřím v reinkarnaci, věčný koloběh žití.O reinkarnaci se v Bibli dříve také psalo, až do roku? pětset let po Kristu to velký koncil zatrhl.Tak že takhle je to se mnou.Nevěřím ale, že se budeme převtělovat do duší zvířat.Jsem také velmi rád, že nežiji v době kdy se ubozí lidé pálili ve jménu víry na hranicích, to bych asi nerozdejchal.Pře ji Ti a Všem krásné Svátky a co nejvíce lásky, ta je totiž v našich životech nejdůležitější, a to je fakt, nekecám:-)

16.12.2021 18:57:13 | Jeněcovevzduchukrásného

...svět má smysl i bez lidí a bez jejich božské modly...;-)...a myslíš že kočka nemá duši?...a nepochutná si taky ráda na dobrém kuřecím?...;-D

14.12.2021 22:36:29 | Marten

Zvířata jsou jistě na vysoké úrovni a asi mají duši.Lidský život je však o svědomí, to zvířata jistě nemají.Ať si zkrátka věří každý v co chce, hlavně s upřímnou láskou a bez výbušnin.:-)

15.12.2021 17:18:45 | Jeněcovevzduchukrásného

Dobré chutnání:)
Vše co vidím a vnímám, přizpůsobuji ku obrazu svému, ale nejsem bůh:) děláme to tak všichni:) vidět čistě bez smýšlení je makačka:) přeji mnoho lásky všem.

14.12.2021 18:53:14 | paradoxy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí