Potrat

Potrat

Anotace: Jak to vidíte vy? Jste pro nebo proti zabíjení dětí?

Potrat

K této tématice se obracím proto, že se mě hluboce dotýká a rovněž proto, že je to dnes pro mnoho lidí bolavým místem. A to nejen v politice.

Dítě je základním stavebním prvkem každé společnosti. Dítě tvoří rodinu. Žena a muž jsou pouze žena a muž, teprve dítě dokáže stvořit rodinu. Dítě je tvor, který všude vnáší lásku, úsměv, radost a pohodu. Z dětí vyrůstají naši následovníci, kteří tuto zemi a společnost buď uchovají nebo naprosto zničí. Proč je tedy zabíjíme?

Pro někoho možná příliš tvrdá slova, pro mě však nikoliv. Proč zabíjíme děti, ptám se. Začnu od počátku. Dneš víme, že v okamžiku spojení vzniká již živoucí tvor. Lékař je schopen určit, jaké bude mít dítě vlasy, barvu očí nebo fyzickou konstrukci těla. V průběhu pouhých několika týdnů již dítě v bříšku maminky vypadá jako dítě. Z toho vyplývá, že v okamžiku zrození je již dítě dítětem. Nevím, jak někdo může tvrdit, že pokud dítě odstraní do doby jednoho měsíce, je to v pořádku. Není to v pořádku! Vždyť nebýt tohoto zásahu, narodil by se živý tvor. Tím chci je poukázat na to, jak je to scestná logika. Dítě je dítětem, ať je v bříšku den, týden nebo deset týdnů. Co by z tohoto dítěte mohlo být? Obyčejný člověk, fyzik, strojvedoucí nebo mentálně zaostalý jedinec? A není to jedno? Byl by to živý tvor! Živý člověk!

Jaké důvody může mít člověk proto, aby odstranil dítě takovouto cestou? Je jich hned několik. V dnešní době se vyskytuje odpověď, že dítě by rodinu uvedlo do finančních potíží. Nebo že by nemělo dostatečnou kvalitu života. Je toto důvod pro zabití dítěte? To už jsme opravdu tak necitelní, že vlastní pohodlí dáváme výše neži život lidského jedince? Myslím, že ani nedostatek finančích prostředků nesmí být důvodem pro vraždu dítěte. Co v případě, že žena byla znásilněna? Nevím, nikdy jsem v této situaci nebyl. Než se rozhodovat impulzivně, je lepší pár týdnů počkat. Žena nemusí na potrat, může dítě donosit a odevzdat do péče dětského domova. Zrůdné, mohl by někdo říci. Jistě, jenže pro to dítě je to pořád nejlepší alternativa, pokud si ho matka nechce nechat při sobě. Pořád lepší život nežli smrt. Je zde i možnost baby boxů. Dalším důvodem bývá, že otěhotní mladá dívka a má strach ze svých rodičů. Osobně znám jeden takový případ a dívak opravdu šla na potrat. Může se stát strach nebo obavy tím, co řídí náš život? Mohou nás příkré názory druhých dovést až k vraždě? Asi ano. Společnost již tak znecitlivěla vůči tomuto tématu, že není divu, že se toto děje. Ani strach z rodičů nebo z opovržení nesmí ovlivnit právo na život. Důvody pro potrat mohou být jistě i jiné, pouze jsem vyjmenoval několik nejdůležitějších.

Řekněme si ještě něco o potratu samotném. Způsobů je několik a pokud jste zrovna jedli, nedoporučuji číst dále. Jedním z nich je tzv. Miniinterrupce. To znamená, že do dělohy se vsune trubička s ostrým hrotem. Je napojena na jakýsi vysavač. Síla tohoto vysavače dítě roztrhá na malé kousky (podobně jako granát) a vzápětí ho vsaje. Velmi etické. Dalším způsobem je použití potratových kleští. Kleštěmi se urvou nohy i ruce dítěte kroutivými pohyby. Lebka musí být rozdrcena, páteř přeražena. Podávají se rovněž léky, které způsobují silné děložní stahy. Dítě je jimi často zabito, mnohdy dojde i k utržení hlavy. Upozorňuji – hlavy! Některé z těchto metod se totiž provádějí až v 16. týdnu těhotenství, kdy již dítě v bříšku maminky vypadá jako opravdové dítě. Nevím, jak je v tomto případě možné tvrdit, že se nejedná o vraždu, a kam se poděla lékařská etika. Rovněž se používá i vstříknutí chloridu draselného jehlou do srdce dítěte.

Slyšel jsem názory, že v okamžiku početí je dítě jen shlukem buněk. Nic víc. Dobrá, ale tento shluk buněk se vyvíjí a za několik měsíců je z něj živé dítě. Je to asi stejné, jako by někdo tvrdil, že zabil pětileté dítě, protože v sedmdesáti z něj bude stařec, který bude těžce nemocný a všechno jej bude bolet a ostatní se o něj budou muset starat. Je to jeden a ten samý případ. Zajímavé je, že pokud jde o prachy, člověk je schopen přemýšlet roky dopředu. Pokud jde o „shluk buněk“, není schopen přijmout, že za devět měsíců vznikne člověk. Svět je v poslední době zvláštní. Život je spíš na obtíž, všude se hledá především to špatné místo dobrého, nenávist přebíjí lásku, sex se zaměňuje s láskou, dobro prý snad už není, Bůh je jen výmysl a opium lidu...Pokud v sobě máte alespoň kousek svědomí a vaše srdce je ještě schopné cítit a poznat, co je dobré a co ne, bojujte! Kdo jiný než my? Obhajujte dobro a lásku, bojujte proti potratům a eutanazii. Možná právě váš příklad vyprovokuje někoho dalšího. Ke kamínku a kamínek a je z toho lavina, která smete všechno. Kéž bychom jednou byli takovou lavinou lásky.
Autor Hippy, 06.05.2007
Přečteno 862x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ještě by mě zajímalo,jen tak hypoteticky,souhlasil by jsi s potratem u paní Hitlerové,nebo Stalinové,Pol-Potové,apod?Kdyby jsi věděl co z nich vyroste? Tvůj bůh je údajně zásadně proti,takže s tím masovým vražděním souhlasil? Vše se děje z jeho vůle,ne? Bože proč jsi dal tvým uctívačům rozum,když ho nepoužívají?

27.11.2007 11:54:00 | Weylin

Nebudu se k potratům vyjadřovat protože věci tohoto světa nejsou jen černé nebo bílé,ale zajímalo by mě jestli by tento tvůj názor zůstal stejný,kdyby na něho jednou církev změnila názor..?

27.11.2007 11:47:00 | Weylin

No je to ožehavé téma... ale můžu říct jedno, kdyby mě někdo znásilnil a já s nim pak čekala dítě, tak bych ten potrat podstoupila i já. Stejně tak jako kdyby mi řekli, že budu mít dítě postižené, protože to by z toho života vůbec nic nemělo. Zažila jsem případ, kdy 11letá holka jen ležela a obracet ji museli sestry a to je fakt o ničem.
A popravdě k takovým Downům mám odpor.
Jinak ty co nechtěj děti by měli jít na sterilizaci nebo používat antikoncepci než aby museli utrácet lidský život.

15.11.2007 16:15:00 | Moara Sheridan

Díky bassmanovi za vyčerpávající a poučný komentář. Aspoň jsem si zase trochu doplnil znalosti:-)

Andrea: Ano, pořád si myslím, že je lepší, když je dítě špinavé, zanedbané a já nevím co ještě, než aby bylo mrtvé.

27.09.2007 22:48:00 | Hippy

Andrea01: Nezlob se, ale myslím, že je to dost zjednodušená verze lidského života. I když chápu a vím,co tím chceš říct. Ani tahle situace se mi ale nezdá bezvýchodná. Člověk může vzdát ledacos a zanevřít na život mi přijde prostě sobecký...ale jak už bylo řečeno, záleží na situaci a těžko se vžiju do role těchto žen.

23.08.2007 17:59:00 | Queenofcranberries

Samozřejmě máš s tímhle pravdu...nikdy nevíš co z toho dítěte vyroste a může se klidně stát slavným a uspěšným člověkem,ale opravdu zkus se třeba vžít do situace té holky?Vždyt je to strašná představa...Ty prostě neuznáváš jiný názor než ten aby se dítě narodilo...maličký příklad ano:Holka dítě porodí,odnese si ho domů a pak se o něj nestará...dítě vyrůstá ve špíně,nedostává se mu lásky,nedostane vychování atd...je to podle tebe takhle lepší?

01.08.2007 17:55:00 | Andrejka L.

- "otěhotní mladá dívka a má strach ze svých rodičů". Hm... Kdyby bez mého vědomí nebo proti mé vůli (což vyjde nastejno) šla na potrat moje dcera, tak s ní asi doživotně přeruším kontakt a obratem se stěhuje, třeba k tomu gynekologovi. Ne kvůli tomu, že otěhotněla, ale kvůli nájemné vraždě, kterou si objednala.
- "Některé z těchto metod se totiž provádějí až v 16. týdnu těhotenství" No - tak některé z těchto metod se v ČR dělají i ve 24 týdnu těhotenství, ve Španělsku třeba až do 32 týdne a co je "potrat částečným porodem" nebo co dělají s dětmi v Číně ani nechtěj vědět. Pozor - píšu o tzv. "legálních" činech, které dělají gynekologové! Nemám na mysli nějaké potraty "svépomocí". ( I když se to, svým způsobem, až tak neliší.)
Pustil ses, chlapče, do těžkého tématu. Bude dobré, když si také zmapuješ, co znamená postmodernismus, neoliberalismus, brainwashing a spoustu dalších pojmů. Pokud se o to budeš dál seriózně zajímat - připravíš se na mnoho nocí o spánek z té hrůzy, která se běžně na gynekologii děje. Teď nemyslím jenom tu řezničinu, ale hlavně to podhoubí. Až zjistíš, co znamená "informovaný souhlas" v praxi, atd.... Až 4% potratů se odehrává proti vůli otce a ve 25% ženy nebyly ochotné uvést jeho postoj. ( O postoji dítěte netřeba pochybovat. Z toho jak při potratu vědomě uhýbá před kyretou je jasné, že si to rozhodně nepřeje.)
A ještě malá perlička : před povolením potratů se jich například v USA provádělo ročně asi 100 tisíc. Po jejich povolení se jich při nezměněném počtu obyvatel už dělalo přes 1,5 miliónu ročně. Změna zákona totiž způsobila změnu smýšlení. Stala se pro mnohé signálem, že "to nic není". A vlastně je to "správné řešení". Proto je jedinou cestou - zpřísnění podmínek, za kterých je bude možné považovat za opodstatněné. Poláků je 38 miliónů a provedou ročně ze závažných zdravotních důvodů asi 200 potratů. Čechů je 10 miliónů a dodnes prádějí přes 30 tisíc potratů ročně. Když se mrkneš na další údaje, tak zjistíš, že drtivá většina žen, které v ČR chtějí umělý potrat mají nejlepší možný věk na dítě (20-30 let) a často to bývá i jejich první.... Jo - statistika "nuda" je... Ale o něčem vypovídá...

01.08.2007 09:22:00 | bassman

Díky Hippy za dobrou úvahu na tohla téma. Máš tam pár drobných nepřesností - snad se neurazíš, když si jich všimnu :
- samotné zařazení téma "potrat" pod "Bůh, náboženství" je ( podle mě ) chybou. Surovost, sobectví, vypočítavost, lenost a další vlastnosti, které stojí za miliony umělých potratů nejsou "náboženský problém". Je to výsledek určité iluze vzdělanosti, která se dotýká všech lidí. Mnozí z nich byli k etickým otázkám vnímavější po absolvování mateřské školy, než po vysoké. Je to vidět i z netových diskusí. Dialektika, logika, seriózní argumentace, schopnost připustit omyl - to se moc nenosí. Je to celospolečenský problém, stejně jako korupce, prostituce a další jevy.
- drtivá většina interrupcí se provádí zhruba ve dvou měsících. Tedy v době, kdy má dítě už vlastní tlukoucí srdíčko, funkční mozek, ruce nohy, hýbe se... Realita je tedy ještě horší, než jsi předpokládal. Velmi doporučuju najít si třeba na You Tube : "Teenage abortion Russia" a další videa, nebo i něco na českých stránkách (třeba Svobodavolby, Differentlife, apod.)
- "Než se rozhodovat impulzivně, je lepší pár týdnů počkat." To máš pravdu, jenže pak by si mohla žena potrat rozmyslet. A proto jsou ( i na internetu ) různé "poradny" kde jsou ženy, které tam v této situaci píší doslova "povzbuzovány" k potratu místo k mateřství. Rovněž je tady armáda gynekologů, kteří jsou na potratech finančně zainteresováni a kteří proto rozhodně nebudou ženám potraty rozmlouvat. Za etiku si nic nekoupí. Dokonce jsem zjistil, že soukromé ambulance a nemocnice v ČR dělají potraty zcela zdravých dětí i neznámým ženám, které ten den ráno přijdou i úplně bez objednání a nalačno. Zaplatí a za pár hodin si už "lékař" myje ruce...

01.08.2007 09:20:00 | bassman

Dobře, ale to dítě nemůže za to, že bylo počato při znásilnění nebo hloupou náhodou. To dítě chce žít, milovat, užívat si života. Může žena jen tak sama rozhodnout, že dítě usmrtí? To dítě by mělo dostat šanci. Může to být nový Einstein, nový Spielberg, nový Voltaire. To nikdo neví. V nejhorším případě k adopci, jak zde bylo řečeno. Ale smrt, to není řešení. Co potom matka? DOvede si představit ty výčitky svědomí?

27.07.2007 16:07:00 | Hippy

Takže..ehm..já si myslím, že každý člověk by si mi dávat pozor na to, co dělá. Je to o zodpovědnosti. A to že otěhotní, ...pokud je o z vlastní blbosti, měl by díte drodit a pak dát třeba k adopci, protože ať on trpí, proč by za něj při potratu mělo trpět to dítě? Ale pokud je to..díte..zplozený..z jiných důvodů, jako například z toho znásilnění atd...nebo onemocnění ženy...tak nejsem proti...poč by nemohli potratit?když se oba rodiče dohodnou? koneckonců je to jejich dítě a ne dítě nějaký církve. Ať rozhodnou rodiče, jak s dítětem naloží, přece jenom když je ještě uvnitř matky, tak tolik necejtí ne? ..proti potratům rozhodně NEJSEM...jen když holka otěhotní z blbosti, měla by si to odrofit, jak už sjem řekla je to o zodpovědnosti:))..toť vše

25.07.2007 17:33:00 | embryo v hlave

nooo...takžee...

Tohle je docela ožahavý téma..ono se to asi nezdá,ale je...
Nemůžu říct,jestli jsem proti ,nebo pro potraty,jelikož záleží na okolnostech.
Myslim si,že je blbost,aby o tom,jestli by potraty měly být,nebo ne,rozhodoval někdo jiný než lidé,kterých se to přímo týká.
záleží třeba na tom,jestli je žena zdravá.na penězích záleží taky.dneska teda už trochu víc,no...jelikož rodiče většinou nechtěj,aby dítě u nich "trpělo",rozhodnou se pro to,aby žena šla na potrat.Ještě tam bylo psaný něco o tom,že lidi o penězích dokážou přemejšlet dopředu,ale o dětech(seskupení buněk,nebo jak to tam bylo)ne.myslim,že to neni tak úplně pravda,protože oni si můžou uvědomit,že z těch buněk bude člověk,a právě proto myslí na peníze,aby tomu človíčku nabídli co největší možnosti.
Ne vždy sou také páry(nebo třeba jen samotná matka) na dítě připraveny psychicky,tzn.že by se o dítě nemohli odstatečně starat,připadají si příliš mladí a nevyspělí.
Ono se to s tou láskou zase nesmí přehánět...mohla by zaslepit rozum... =D to bylo jen malý rýpnutí...
Úplně mě fascinuje,jak do všeho kecá církev...o tom všem by měli rozhodovat jen a jen samotní lidé... možná sem se někoho dotkla...
A zamyslel se někdo nad tim,že žena o to dítě může přijít nechtěně?že potratí ..sama od sebe..?
no...ještě k samotnýmu průběhu potratu...ne vždycky to je tak,jak to tam píšeš..
heh...na konci bylo napsaný,ať bojujem proti potratům a proti eutanazii...myslim,že tohle sem bylo zavlečený trochu ..mimo..eutanazie-to už je zase o něčem jinym...vůbec nevim,proč to tu bylo zmiňovaný,když ten článek je o potratech...ale dobrá..nejsem proti eutanazii,když je k tomu pádný důvod a jsou vyčerpaný jiný možnosti "řešení"...

tak,to je ode mne vše... ;D

07.06.2007 23:02:00 | Albertinka

Tak mě se tenhle článek docela líbil,ale mám pár připomínek!S potratem nesouhlasím také,ale myslím si,že jsou případy,kdy je to opravdu lepší.Jako příklad si uváděl znásilnění,ale psal si,že i přes tuto zkušenost by bylo nejlepší,kdyby žena dítě odrodila a pak dala k adopci nebo do dětského domova.Jenže ted si představ jak bolestivé to musí pro tu ženu být...musí to být strašná představa,že tě někdo znásilní a ty s tímhle člověkem čekáš dítě!Třeba každá holka nemá tak silnou povahu...Většina lidi spíše bych řekla všichni jsou po znásilnění na dně a chtějí na tenhle zážitek zapomenout,ale takto nemůžou!Pořád jim to dítě bude tuhle zlou zkušenost připomínat a to i když ho odevzdají k adopci...

12.05.2007 19:34:00 | Andrejka L.

Jo, jo... Taky to mám rád. Na Marsu se najde nějaká zkamenělá bakterie a všichni jsou hotoví z toho, že na Marsu byl život. V Mariánském příkopu se najdou nějaké améby a všichni mluví o senzaci, že je tam život. A pak, v těle ženy se vytvoří shluk buněk, kterému po šesti týdnech buší srdce a pomalu už vypadá jako člověk a oni vezmou kyretu a dloubou ho ven. Samozřejmě, nechci se stavět za potrat zcela jednohlasně, existují vyjímky, např. ohrožení života matky.
Všechny ženy viděly už ve škole film o porodu, ale film o potratech se neukazuje. To by byla paráda... Tělíčko v misce, rozlousknutá hlava, kyselinou sežraná tvářička, potrhaná nožička, ručičky bez dlaní, vyhřezlá střívka... To bych dělal, to bych mladým holčinám ukazoval, to by měla vidět každá, než by šla k potratu...

Právě teď čekáme se ženou dítě. Trvalo nám rok, než se jí podařilo otěhotnět a spíš se to stává pravidlem než vyjímkou. Nedovedu si představit, že bych toho tvorečka nechal zabít od nějakýho doktora...

10.05.2007 12:04:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí