Kauzy z Prahy - Rychlodráha vs. Metro

Kauzy z Prahy - Rychlodráha vs. Metro

Anotace: Aféra kolem plánované rychlodráhy. Pokud někdo považuje Blanku za megatunel na peníze, tak bude alespoň užitečný, naproti tomu, rychlodráha bude tunel na nic, zbytečné řešení snadného problému

KAUZY Z PRAHY

Rychlodráha nebo metro na letiště? 4.9.2015

 

Už delší čas se mluví o dopravě z centra Prahy na letiště, nyní funguje model metro + autobus, v budoucnu se počítá s variantou metro + vlak, případně pouze vlak, nebo pouze metro. Při posledním projednávání vyhrála verze pouze vlak. A rozhodně z toho řešení nemám dobrý pocit, pojďme si říci, proč.

Na samém počátku projektu je jako důvod uvedeno, že cesta na letiště z Hlavního nádraží složitá a dlouhá ( z nějakého důvodu se předpokládá, že nejvíce lidí cestuje na letiště přes Prahu vlakem, a kašle se na lidi, kteří jsou v Praze v hotelu, ale budiž ).  A proto je nevýhodnější postavit rychlodráhu, místo metra.  Jenže to má několik problémů, které už ale nikoho netrápí.

1)    Odbočka má vést z tratě Praha <-> Kladno, jenže ta má pouze jednu kolej

Řešení: Postavíme druhou

2)   Trať není elektrifikovaná, a kvůli ekologii se počítá s nasazením elektrických vlaků

Řešení: Trať se následně elektrifikuje

3)   Trať Praha <-> Kladno vede z Masarykova nádraží, ale lidé jezdí do Prahy převážně na Hlavní nádraží

Řešení: Jsou tři,

a)    Lidé přestoupí na Hlavním nádraží do metra, pojedou jednu stanici na Florenc, kde přestoupí na linku B a pojedou jednu stanici na Náměstí republiky ( na jejíž druhém konci nástupiště je Masarykovo nádraží ) a vyjedou jeden krátký a pomalý eskalátor, následně ještě jeden hrozně pomalý a dlouhý eskalátor a pak poslední jeden krátký ale o to pomalejší k nádraží ( asi 15m od vstupu takže zmoknete a v zimě je tam zima ) nebo také mohou jít pěšky parkem, kde každá lavička je ze všech stran pomočená, sedí na ni bezdomovci, případně je na nich injekční stříkačka, často více než jednou použitá, všude zápach, pak přejít jednu složitější křižovatku, kde chodce auta nepustí, protože všichni v autě pospíchají.

b)   Výstavba odbočky z Hlavního nádraží na trať ke Kladnu, na jejíž výstavbu v zástavbě centra města není místo, ale to je detail

c)    Výstavba pěšího tunelu, který propojí Hlavní nádraží s Masarykovým nádražím (přímou linkou je to nějakých 420m tunelu ) který bude osazen rychlím pásem ( takové ty pásy na nákupní košíky v obchodních centrech )

4)   Vrátím-li se k problému číslo 1, je také potřeba dodat, že v některých místech je trať v zástavbě a z každé strany k pozemkům nebo domům je jen několik málo metrů, kam se další kolej nevjede, natož pak příslušenství jako semafory, nebo trakční vedení, které se nevejdou ani pod některé mosty

Řešení: Praha 6 si vynutila, aby skrz její území byla trať v tunelu pod povrchem, takže vlastně takové další metro.

5)   Na trať se k rychlím vlakům, musí vejít i ty pomalé na Kladno, které zastavují ve stanicích

Řešení: Prodloužení intervalů rychlovlaků, budou jezdit méně, ale s větší kapacitou, která bude využitá, to nevadí, že lidé budou čekat 20 minut na další spoj, když jim uletí letadlo tak poletí přece dalším. ( jenom pro představu, autobus teď jezdí každých 6 minut, brzy ráno ještě častěji, takže když Vám jeden ujede, čekáte 6 minut místo 20ti )

A teď si povíme o problémech prodloužení linky metra

1)    Metro má odbočku na Motol

Řešení: Vlastně to není problém, ze stanice Motol se může v budoucnu pokračovat ve výstavbě a dopravní obslužnosti Sídliště Řepy, a momentálně se může za stanicí Sídliště Petřiny vybudovat odbočka směrem na Liboc, kde může být zastávka, dále jedna stanice na sídlišti Dědina, poté hned za sídlištěm je již pole, městský okruh a pak zase pole, může trať vést po povrchu ( stejně jako na trase Skalka <-> Depo Hostivař kde i s cestujícími jede souprava venku, bez střechy, trať je oplocena a přemostěna ) a na území letiště opět do tunelu, nebo dle prostorových možností do terminálu letiště

A to je vlastně celé, o čem prodloužení metra je, cenově to nemůže konkurovat plánům na výstavby rychlodráhy, intervaly mohou být zachovány na 6 minut s dělenou odbočkou směr Motl a směr Letiště, asi stejně, jako dnes jezdí pouze každá druhá souprava na Letňany. V centru je zachován provoz každé 3 minuty, pouze za stanicí Sídliště Petřiny bude jezdit každý spoj střídavě. Přestup z Hlavního nádraží je jednoduchý, suchou nohou nastoupíte na linku C, jedete jednu stanici na Muzeum, kde jedním eskalátorem sjedete dolů na linku A tam už maximálně 6 minut čekáte na spoj, který Vás pohodlně, bez problémů s popadanými stromy na koleje, nebo celkově s vteřinovou přesností odveze na letiště, ne jako vlaky, které jezdí pozdě téměř vždy. Další výhodou bude posílení dopravní obslužnosti sídliště Dědina.

Autor jajv, 05.09.2015
Přečteno 783x
Tipy 1
Poslední tipující: Rbb
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
© 2004 - 2020 liter.cz v1.4.12 | Facebook, Twitter