Šmoulí bloudění

Šmoulí bloudění

Anotace: Přirovnání bloudění jedné kamarádky světem, která nás před pár měsíci částečně naší ale i svojí vinou opustila a šla za svým, neznámým

Čas plyne. Jako deštnému pralesu ubývá strom po stromu, nám mizí další prožitý den. Ať ty dny byly krásné nebo ne, zmizely. Zmizely do černé díry, které se nazývá minulost. Chceme je vrátit, ale nelze to. S nimi mizí i některé osoby,jež jsme měli rádi, a jenom se smutně obracíme a hledáme v prázdných místech srdce jejich povahy, památky. Někteří se změnili, že je nedokážeme poznat, někteří si prostě zvolili jinou cestu kudy chtějí jít. Možná doufali, že je zastavíme, upozorníme na špatnou trasu, jako kdysi. Ale tentokrát ne. Jednou si člověk po tolika toulkách a záchranách řekne, ať si na to jednou přijde sama. Ať se zorientuje v tomto světě, ať není jako zmatený šmoula. Částečně se naučil orientovat, ale ne dokonale, tak se ztrácí, ale vždy si snaží říkat, že jde správnou cestou a neumí si přiznat, že se ztratí. Ví, že dělá chyby, ale nechce si to přiznat. Dělá ukvapené názory, jak přistupovat k dané věci. Avšak o 10 minut později se ji to zdá špatné. Tak udělá jiné. A tak se tvoří začarovaný kruh a šmoula neví jak z průšvihu. Po čase šmoula zmizí a není po něm vidu ani slechu. A i tomu, který ji pustil se po čase začne stýskat a přemýšlet, co se to vlastně stalo. Proč šmoula opustil rodinu, přátele a vydal se za takzvaným "princem". Gargamelem, který se tváří jako princ.
Ano, náš Gargamel zpočátku opravdu vypadal jako princ a i já jsem mu tuhletu jednu pohádku uvěřil. Avšak časem se ukázalo, co on vlastně chce. Ukojit svoji touhu po šmoulech, akorát nás sníst a začít spořádávat dalšího šmoulu. Jakmile nemohl chytit šmoulu, začal se litovat. Začal ze sebe dělat nejvíc ublíženého. Všichni jsme mu to baštili. Avšak, najednou mi jedna událost rozsvítila oči. Jeho falešnost, a schopnost vytvářet pohádky - pomyslnou demagogii. Avšak šmoula se mi a šmoulince, které jsem to prozradil, že Gargamel není špatný a ať s ním přestaneme válčit. Výměnou za usmíření je on samotný šmoula. Ovšem, než se šmoula nadál, i když ho mají rádi, i když ho nechtějí pustit, jsou nuceni ho opustit, kvůli jeho očarovaným myšlenkám.
Čemu, by jste přednost dali vy? Zmatenému šmoulovi, který je tvrdohlavý, změnil se, a přestali se nám shodovat názory a za každou cenu by nás poslal na porážku, nebo ho nechali?
Autor Richter Rosenheim, 01.04.2012
Přečteno 582x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

na mě to s těma šmoulama bylo moc složitý. Od tý doby, co je Barrandov dává na ně tu a tam koukám, a začínám občas uvažovat v jejich kategoriích, jako jakej šmoula si připadám apod. Ale tohle na mě bylo moc metaforický. Takže reakce je nevim, nepochopil jsem, co básník myslel.

01.04.2012 20:30:43 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí