Obraz dnešní doby

Obraz dnešní doby

Anotace: Čím dál více se moje mysl zabývá otázkou: Kam ten svět spěje? Kam spějeme ? My, já…...

Čím dál více se moje mysl zabývá otázkou: Kam ten svět spěje? Kam spějeme ? My, já…
Nedívám se na zprávy. Jsou plné utrpení, smutku, lží, polopravd, katastrof a válek. Války. Nikdy nikam nevedly. Pokud něčeho chceme dosáhnout, musíme začít u sebe. Kdo jsme my, jako jednotlivec. Pokaždé nejprve musíme začít u nás, ne žít z životů jiných.

Lidé se přestali radovat z maličkostí. I když…maličkostí…většinou jsou důležitější, než auta, zahraniční dovolené, krásný dům nebo peníze. Třeba partnerství. Většina lidí zřejmě hledá dokonalého partnera. Téměř vymizela komunikace, protože si přeci můžeme najít někoho dalšího a dalšího… Partnera berme jako učitele. Učí nás bezmezné lásce, svobodě, radosti, pokoře... Pokud tohle máme, jsme šťastní. Neztrácejme čas neustálým hledáním. Prostě buďme a buďme šťastní. Buďme šťastni z toho, že máme koho milovat a že jsou lidé, kteří milují nás. Každý z nás je dokonale nedokonalý.

Bohužel světem vládne politika, systém, hierarchie a peníze. Přemýšlím možná trochu utopicky, ale jsem si jistá, že nastane den a nebude to tak dlouho trvat, kdy peníze, jako takové, zaniknou. Všechno bude dostupné všem a všichni budou dělat jen to, co je baví. Tak by to mělo být. Než tento ten nastane, měli by lidé přestat plýtvat svými životy. V práci, která je nebaví a nenaplňuje. A je jedno, jestli vydělávají deset nebo sto tisíc. Peníze nejsou to, co by nás mělo držet v zaměstnání. Vyděláme si je i jako automechanik, pokud nás baví spravovat auta. I jako zedník, pokud rádi pracujeme rukama. Nebo jako prodavač, vždyť zprostředkujeme to, že někdo bude mít co jíst, nové oblečení či cokoliv jiného z čeho bude mí radost. Neztrácejme čas zavřeni někde, kde jsme nešťastní. Život je krásný a nezáleží to na penězích. Ani na tom, co nosíte na sobě, čím jezdíte a kde trávíte dovolenou. Na majetku nesejde. Potlačte mozek a řiďte se srdcem. Začněme být dobří a začněme od sebe. Přestaňme způsobovat utrpení jiným. Ať už lidem, ale také zvířatům. Nedělejme rozdíly. Nemysleme si, že jedno si zaslouží žít míň, než to druhé. Mají všechny smysly, jako my. Tak proč si myslet, že necítí? Nemyslí… Většina zvířat je inteligentnější, než spousta lidí. Poznají, když se něco děje, dokáží zachránit život, jsou to naši oddaní přátelé. Jen přestaňme dělat rozdíly. Jak u lidí, tak u zvířat. Zkusme taky jednou dát potřeby jiných před ty naše.
Všechno zlo, co v životě ukonáme se nám vrátí. Ale stejně tak i dobro. Hlásá to náboženství budhismu, říká to Bible i Korán, bohužel my to nechceme slyšet. Prostě jen buďme tím, kým jsme. Nenechejme si namluvit, že něco nedokážeme. Dokážeme vše. Musíme jen chtít. Upřímně. Ze srdce.
Nemějte pochyby. Důvěřujte. Sněte. A potom běžte a své sny uskutečněte.
Autor KZ, 09.11.2015
Přečteno 448x
Tipy 4
Poslední tipující: Poustevníček, kudlankaW, Frr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

mile naivní-ovšemže mě to těší..:-D

09.11.2015 20:25:03 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí