Zamyšlení

Zamyšlení

Anotace: ...nová předsevzetí???

   Vánoce jsou časem zamyšlení, zastavení, přemýšlením nad končícím se rokem, nad tím co člověk mohl a měl. Ne vždy se vše podaří, jak bychom si představovali.

 

   Dostaly se mi do rukou poznámky J. A. Komenského zpracované církevní formou. Neboť je pravdou, že Komenský nebyl jen myslitel, spisovatel, učitel, ale i nesmírně věřící člověk.

 

   Jeho dílo nelze od víry, od Boha oddělit. Vycházejí z něho jeho pevné morální zásady i odpovědný přístup k životu.

 

 Budu citovat dvě rozdílná a přitom tak podobná poselství. Vede nás k nim život po různých klikatých, nerovných cestách.


„Poděl se s moudrým a ještě zmoudří, pouč spravedlivého a bude znalejší. Klíčem moudrosti je úcta k Hospodinu, v poznání Svatého je rozumnost. Takto se tvé dny rozmnoží, léta života ti přibudou." (Bible, Přísloví 9, 9-11)                                                                                                                               


„Sám přijdeš na to, že nade vše vzácný je ráj srdce, že jedno potřebné ti nevezme žádná moc. Vědomost tě neobohatí, je ti jen cestou ke štěstí, pokladem, který nikdy neztratí cenu, je ctnost." (J. A. K., 10. mravní přikázání)                                                                                                          

 

   Musím si tato poselství tisíckrát číst, abych pochopila, co je v těchto větách ukryto za tajemství, které je samou podstatou smyslu života. Abychom žili v pokoře a úctě k VĚDOMOSTI, která nás obklopuje.


   Stačí je vnímat nikoliv rozumem, svým egem, ale srdcem, které je branou naší duše.

 

Autor Šípková Růženka, 03.01.2018
Přečteno 650x
Tipy 6
Poslední tipující: Jenda P., Jeněcovevzduchukrásného, bogen, Amonasr
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásné poselství, J.A.Komenský byl významný český mystik, jehož myšlenky jsou stále živé...

21.03.2018 21:35:36 | Jenda P.

Děkuji, já pocházím z rodiště J.A.Komenského, tak jeho myšlenky, knihy neustále studuji a pročítám. Byl to úžasný člověk.

22.03.2018 06:05:24 | Šípková Růženka

...mě by u lidí stačilo, aby vůbec vnímali...;-)

04.01.2018 13:04:23 | bogen

Dobré. Děkuji za komentář. Každý jsme v jiné třídě vnímání, ale každý dojdeme (snad) ke stejnému cíli.

04.01.2018 16:44:42 | Šípková Růženka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí