Jsme toho hodni?

Jsme toho hodni?

Anotace: Udělejte si vlastní názor. Já jen píši svůj. PS: omlouvám se za případné chyby.

Svět je velmi zvláštní. Lidé bojují za stejná práva. Bojují za přírodu. Bojují za práva zvířat. Lidé bojují za vše za co mohou. A je tohle to co nás oddělilo od ostatních?

Těžko říci, my bojujeme za svá práva, každou chvíli se ale setkáme se skutečností. A to pokryteckou. Každá osoba, které se zeptáte, vám odpoví že každý si zaslouží stejná práva a každý má právo žít. Ale pak je naštvete, nebo jim dáte jiný podnět aby se na vás vrhli a popřeli vše co řekli.

Stejně jako jejich podstatu. My jsme se rozrostli jenom proto že jsme se stali mistry. Ale ne ve spolupráci, ne v inteligenci, ale v zabíjení. Často mluvíme o své inteligenci. Ale co je důkazem naší inteligence? Je to náš smysl pro to bojovat stále za něco. Je tedy naše inteligence důkazem toho že používáme násilí pro svůj vlastní úspěch?

Podívejme se tedy do historie, protože z historie bychom se měli učit. Začneme již ve středověku kde se prováděli křížové výpravy, které měli osvobodit Jeruzalém od muslimů. Tedy jsme použili násilí pro to abychom se zbavili nějaké obtíže. Dále, války husitské a podobné války za náboženství. Bojovali jsme pro to abychom dosáhli určitého práva. Tedy jsme zase použili násilí. Poté se přesuneme do dvacátého století, k první světové válce. Proč vlastně začala. Oficiální v té době říkali že atentát v Sarajevu byl jasný projev agrese vůči Rakousku. Ale jak již víme válku vyprovokovalo Německo které se chtělo roztáhnout po celé Evropě a získat zde převážnou moc. Druhá světová vznikla v návaznosti na první. Němci (tímto je neodsuzuji, jen říkám fakty ) opět uvěřili že jsou něco víc a na svojí pýchu také doplatili. A takhle bych mohl pokračovat.

Ale skutečný význam tohoto článku není dát vám lekci z dějepisu. Ale ukázat vám že za celá tisíciletí co lidstvo pochoduje po světě. Jsme dovedli jen jednu věc k dokonalosti. Umění zabíjet.

A tak se vás ptám, čtenářů, co se rozhodli že si tento článek přečtou. Jsme skutečně hodni této "šance" k životu. Jsme natolik vyspělí že se dokážeme skutečně poučit z našich chyb? Ano jsme, existují případy kdy se lidstvo skutečně poučilo. Ale je to dost? Odložte mobil a nebo odejděte od obrazovky a chvilku se zamyslete nad tím co jste si zde přečetli. Protože jestli jen budete trpělivě čekat na to jak vám odpovím tak jste jen nemyslící ovce. A právě na tuto tvrdohlavost lidstvo mnohokrát doplatilo.

Má odpověď je ano. Jsme skutečně schopni schopni na této planetě vydržet. Ale jedno nám v tom brání. A to nemyslící lidé, ne hloupí lidé ale nemyslící. Každý očekává že ostatní za ně vše vyřídí. To ale těm ostatním dává moc s vámi manipulovat. A tak se musíte zastavit a říct si, co to dělám, proč to dělám a jaké to bude mít následky. Toto jsou podle mě 3 nejdůležitější otázky které by si měl každý položit sám sobě před tím než něco udělá.

Děkuji za přečtení, piště váš názor a diskutujte v komentářích. Děkuji
Autor HonzaMar, 01.02.2018
Přečteno 439x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano, jsme hodni násilí a nenávisti za zneužívání své inteligence. Já vždycky namítám, že Darwinovi "vědecky primitivní" teorie o přírodním výběru jsme už snad dávno "vědecky ekologicky čili symbioticky" překonali. Ale mentálně asi ještě ne. Kdyby jen nejsilnější vyhrával, tak by už dávno na celé planetě zbyl jediný absolutně dokonalý "dravec" a pak by chcípnul osaměním a hlady. Příroda má své zákony, ať si Homo Sapiens myslí a dělá co chce. Platí. A kdo je stále překračuje, ten na ně časem doplatí. :-)

02.02.2018 12:47:10 | Lighter

Nelakujme si běh tohoto světa narůžovo. Živočišné druhy bojují každý den o přežití, ve vzduchu, na zemi, pod vodou. Pouze Homo sapiens dostal rozum v míře větší, než malé.

Nikdo jiný nezabíjel a nezabíjí pro pouhou potěchu se zákeřností a lstivostí. Bezcílně, i když má již břich plný. Jen Homo sapiens vyvinul zbraně tak mocné, že se obává o vlastní osud.

A pak se k zákeřnosti a lstivosti HS vyvinula závist. A závist dává šanci, že budu mít více než ostatní a vzniká chamtivost a chorobná touha po moci.
Teprve pak nastává chvíle rádců mocného, že lze masy masírovat tak dlouho, až dojde k řešení konečné otázky (pro ty méně chtivé a výbojné).
--
Na rozbor válečného úsilí od počátků civilizace je tahle plocha malá. Ale vždycky šlo o zabrání cizího území (se vším co k tomu patřilo), vybojování kontra území a vytvoření nárazníkových pásem říší, které se staly imperiálním molochem.
Jenom ta Alaska, ta to kazí. Nepředstavitelné, prodat každý akr jenom za půldollar. A vlastně i celá Kalifornie. Ovšem tam před kupní smlouvou také hovořily fédrpuše a kanony.
---
Závěrečné tři otázky úvahy jsou již vyřešeny, netřeba je pitvat. Konec konců se i via olympiádu dohodne možné. Nejde o nárazníkové pásmo Kima, to je vyřešeno. Otázka zní, kolik ta sanace bude stát a kdo to zaplatí. Tři velmoci okolo a možná i ta čtvrtá zvaná Nippon, mají dost na to, aby Kima zarazila sto sáhů hluboko. Ten hladový a rozvrácený trh bude „spravedlivě“ rozdělen.

Nejlépe to vyjádřil K.K. v písni o „zájmových sférách“.
https://www.youtube.com/watch?v=I17iIBV2HPg&index=17&list=PLVvqCdVnVby4k82w4c7-8Bs6UyUlArQWD
Stručný jazyk, brilantní vize. Bohužel, Svět neřídí humanisté, kteří by si to zasloužili.

01.02.2018 23:40:16 | Lesan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí