Práce

Práce

Anotace: Co je to vlastně práce ? Můj pohled. Je to činnost. Namáhavá. Tvrdá. Těžká. Lehká. Mírná.

Někdy si protiřečím. I to je práce. Prát si prádlo. I to je práce. Prát se se životem jako Brad Pitt. Jak zarapoval můj kamarád Toma z Divokýho Západu.

Braní, zvedání telefonů. Nepříjemných hovorů. Přerušení práce. Sezení u počítače. Přemýšlení o dalším kroku. Vzájemná spolupráce. Najít společnou řeč. Nabíjení telefonu. Úklid. Luxování. Mytí a utírání nádobí. Letní práce. Jarní. Podzimní i zimní.

Koukání do počítače. Psaní textů. Sesmolení vět. Vpravit to tam. Důležitá a nedůležitá práce. Někdy mně to štve, ale to uvolnění je nejlepší. Závislost je však špatná, ale u práce o ní nemůžeme mluvit. Neexistuje. Práce šlechtí. Práce se rýmuje. I nerýmuje. Eduard Petiška. Oidipova rodina, nebo jak se to jmenuje. Kniha, kterou jsem minule přečetl málem až do konce. Nekuř tolik. Bude Ti blbě.

Úřad práce, instituce. Moc se mi tam nechce, ale musim. Nemusim, ale problém. Problém nevyřešen. Později vyřešen.

Chtělo by to něco vymyslet. Ale jednoduché to ještě nebude. Tak namáhávé to je. Brzy to však skončí. Jako všechno hezké i nehezké. Oddaluji se.

Mám ještě čtvrt hodiny. Pak musím do práce. Udělat si večeři. A nebo. Ne, ráno moudřejší večera. Ale mohl bych něco někam poslat. Něco prozkoumat. Něco napsat. Každý den není posvícení.

Konec se blíží a mně se oči neklíží. Charged. 13 minut. Ale co, když to nestihnu, tak si tu práci trochu protáhnu. Práce neuteče, nemá nožičky.

Jedno pochop. Lidi se snaží. Lidi běží, jdou se vezou, a tak dál, a tak dál.

Nebaví mi to. Ani tebe milý čtenáři Tě to nemůže bavit, nebo snad jo ?

Máma bouchá s dveřmi. Až omítka opadává.

Proč, nevim. Stárne.

A já také.

A pak, z ničeho nic se zase rozjíždím. Kladu si otázky. Čmárám si obrázky. Skládám písničky. Věnuji se psaní. Pak mojí Paní. Ranní káva sílu dává, jak říkala moje babi. Ranní ptáče, bez lahváče, vůbec nikam nedoskáče. Jak říká Karel. A co říkám já ? Bez peněz, do hospody nelez. Nesnaž se, snaž se. To už je však jiná historie.

Dal jsem si cíl, napsat něco o práci. A mám splněno. Skoro. Závěr je tu a ty z toho nejsi vůbec moudrej či moudrá. Ale odvedl jsi, odvedla jsi kus práce.

Dovětek : I za minutu se dá odvést práce. Sic to může být sebevětší hovadina.

 

 

 

Autor Marek, 09.01.2020
Přečteno 266x
Tipy 5
Poslední tipující: Anděl, Frr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Směji se....líbí se mi.....a těším se na další:-)

10.01.2020 06:39:02 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí