O teismu a ateismu

O teismu a ateismu

Anotace: Tuhá strava, žádné mlíčko II

 

Dobrá.

 

8 z 10 lidí na planetě Zemi věří, že Bůh je (teisté), ostatní věří, že Bůh není (ateisté). Podle mě jsou oba pohledy extrémní/mylné a oba vedou do slepých uliček. Co je víc pro teistu, než poznání, že mé pravé Já a Bůh je Jedno? Nejen že Já/Bůh je Jedno, nýbrž že ve všem, co jest, je Jedno/Já? Pokud tedy vše vnímám jako Jedno, není Jedno, zda Bůh je, či není? Zda v Boha věřím, či nevěřím? Zda mé pravé Já je, či není? Ano, je to Jedno. Nihilismus se teistickému pohledu v něčem podobá, vše je jedno. Je jedno, co si myslím nebo udělám, zda život sobě/ostatním zachovám, nebo zmařím. Současně teisté i ateisté se bojí, zda náhodou ten druhý není blíže k pravdě. Proto teismus i ateismus odmítám, kritizuji a považuji za extrémní. Oba světonázory vedly, a i dnes mohou vést k šílenému způsobu myšlení a krutému/nemilosrdnému jednání vůči sobě/ostatním/přírodě, a nadto jsou oba tábory schopné svým spoluvěřícím obratně "vysvětlit/ospravedlnit", že jejich ubližující jednání není zlé, ale dobré.

Můj postoj? Je mi lhostejné, zda Bůh je, nebo není. Je mi jedno, zda něco má, či nemá smysl. Nezajímá mě ani otázka/neřešitelný problém, zda mám, či nemám svobodnou vůli. Je mi fuk posmrtný život/nesmrtelná duše - zda je, či není. Nejsem ani teista, ani ateista, oba staví své konstrukce na písku, včetně mě, proto bořím u tu svou.

Závěrem: Vše (výše zmíněné) odmítám, včetně svých vlastních slov, a nic netvrdím.

 

Autor Achilleus Naso, 27.08.2021
Přečteno 265x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...takže jsi na nic novýho nepřišel...bůhví jestli jsou nějací bohové(ironie)...ale příroda je a vesmír je živý a plný energie...zkus tantrický pohled....;-)

28.08.2021 11:15:59 | Marten

Tantrický pohled je mystický (teistický).
Odmítám, přestože se brzy stanu mistrem tantrickým. :-D

29.08.2021 19:52:53 | Achilleus Naso

...tantrický není teistický...byl už před ním...je přírodní kosmický...;-) mistrem? aby nešlo jen o erotismus...;-))

30.08.2021 13:49:56 | Marten

Tantra vychází z hinduismu, což spadá pod teismus.
Avšak rozhodně uznávám, že tantra je inspirující a hodna pozornosti/zkoumání.
Ano, brzy se v ní stanu mistrem. :-)

30.08.2021 18:58:10 | Achilleus Naso

Tantra vychází z hinduismu, což spadá pod teismus.
Avšak rozhodně uznávám, že tantra je inspirující a hodna pozornosti.
Ano, brzy se v ní stanu mistrem. :-)

30.08.2021 18:58:10 | Achilleus Naso

Věc je mnohem, mnohem složitější, než zde uvádíte. Jsem k Vašemu názoru kritický.

27.08.2021 23:41:30 | H. Václav

Tak mě poučte! Jsem otevřen. :-)

27.08.2021 23:43:12 | Achilleus Naso

Nemám potřebu druhé poučovat.

27.08.2021 23:43:47 | H. Václav

Dobrá. Tak mi to, prosím, vysvětlete...

27.08.2021 23:45:12 | Achilleus Naso

Vysvětlit Vám to nedokáži. Jsou věci, které člověk více cítí, než o kterých mluví. Patrně se bude zdát, že se vysvětlení vyhýbám. I to chápu. Může to tak působit a patrně to tak působit bude. Víte, kdyby Vám bylo skutečně jedno to, o čem píšete, tak o tom možná ani ve skutečnosti psát veřejně nebudete.

27.08.2021 23:48:42 | H. Václav

To, zda mi je jedno, nebo není, o čem píši, je něco jiného/jiné téma. V příspěvku odmítám teistický "vše (mi) je Jedno" a nihilistický pohled "všechno (mi) je jedno", dávám oběma visačku s nápisem extrémní/mylné. Můj pohled, dalo by se říct, je buď střední, nebo ani jedno, či žádný. Pamatujte, že v závěru odmítám i svá vlastní slova/svůj vlastní postoj, a ještě k tomu přidávám, že nic netvrdím. Můžete kritizovat má slova/můj příspěvek nebo odmítnout můj postoj, což jsem v závěru sám udělal, ale jak můžete kritizovat něco, co není? :-)

28.08.2021 00:11:05 | Achilleus Naso

Zvláštní myšlení. Nebo je spíše jednodušší, že ono vyřknuté pro Vás vlastně neexistuje a být tak neodpovědný za zveřejněný názor a myšlenku, popřípadě duchovní cítění, které vlastně zpochybňujete?

28.08.2021 00:16:51 | H. Václav

Nezpochybňuji, odmítám, protože odmítám jakýkoli pohled, který by si nárokoval obsáhnout/vysvětlit celou realitu, a současně by jej bylo možno vyjádřit slovy. To je podle mě chyba, a proto ji nedělám.

28.08.2021 00:27:44 | Achilleus Naso

V pořádku. Děkuji za příjemnou výměnu názorů. Mějte se hezky.

28.08.2021 00:28:48 | H. Václav

Rádo se stalo. I já Vám děkuji. Dobrou noc a šťastný život Vám přeji. :-)

28.08.2021 00:30:18 | Achilleus Naso

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí