Úspěch vs. šikana

Úspěch vs. šikana

Anotace: *pracovní verze

 

 

Kam až je to úspěch, nevzdávání se, dřina, znova a znova...?

A odkdy začíná šikana, útlak, klacky pod nohy, zvůle mocnějšího?  
 
Vybav si úspěch v podnikání i přes nesmyslnou byrokracii, potažmo zákony.
Nebo sport. Mezi elitu se dostane jen hrstka - ti od mládí nejtalentovanější, ti od objevení talentu (někým povolaným) fyzicky a psychicky nejničenější. 
Soustavným přetěžováním těla se jim zničí nejen onen hmotný aparát, ale z nedostatku jiného volného času i Mysl, neřku-li Duše.
 
Koukni na pohádku s Čerty nejsou žerty - scéna s odtrháváním knoflíků a několikanásobných strhnutím hranice z klád, a příznačný: k zemi - vztyk.
 
Jak dlouho ještě budeme věřit, že pro úspěch je potřeba zvládnout vše, jednoduše vše unést, i když riskuješ sebezničení?
 
Možná tak dlouho, co bude fungovat mašinérie koučů? 
Nebo spíš tak dlouho, jak na nás z televizí budou mluvit Hvězdy, ke kterým vzhlížíme, slovy: 
,,Musíš obětovat vše a nikdy se nevzdat! Jediná cesta na vrchol."
 
A pořád se chceš dostat na vrchol? I když dole necháš Duši, možná i Tělo...? 
 
Chtěl jsi to jako dítě? 
 
Existuje dnes rozdíl mezi úspěšným a šikanovaným?
Autor OpilyJohn, 15.12.2021
Přečteno 206x
Tipy 3
Poslední tipující: Amonasr, kudlankaW
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úspěšný jsi, když šikanuješ ostatní Ty! :-)) Dělám si legraci, ale o špatných lidech-trenérech bych mohl napsat asi tak celou knihu...

15.12.2021 15:24:13 | Lighter

Dobré zamyšlení. Kdysi mi šéf dával víc a víc práce, jako obchoďákovi, pak mi dával práci i na víkend
A přišli za mnou skladníci a říkali
"Tobě nedochází, že Ti neustále přidává práce, abys byl ve srabu, vystresovaný a brzo dal výpověď sám?
Nechtěl jsem to vidět...Měl jsem úvěry a někoho, kdo byl na mně závislý
Vydržel jsem tu torturu asi dva roky
Pak si vzali advokáta a našli způsob jak mě vyštípat. v právní tísni, za hranou zákona. A doprovodili to slovy "pochopte to, to není z Vaší strany profesní selhání, ale v lidské rovině s Vámi dál odmítáme spolupracovat
Totální svinstvo

15.12.2021 13:08:18 | kudlankaW

Tak, to je síla... Tedy, ono to tak často je, ale ještě jsem nezažil, že by to ti psychopati dokázali takhle otevřeně říct...
Každopádně, zažil jsem něco podobného. Dokonce několikrát. Stačí, když se dostanete do prostředí, které je založeno na lži, nespravedlnosti, stranění kamarádíčkům, porušování zákonů, švindlech při zdanění, atd. - a nově příchozí chce vše dělat poctivě...

30.09.2022 13:21:45 | prozaik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí