První český král se jmenoval Marobud

První český král se jmenoval Marobud

Anotace: .

.

Odhlédneme-li od babských poudaček (nedostatečně nazdrojovaných, nespolehlivých informací) o praotci Čechovi, Krokovi a jeho dcerách, o Přemyslu Oráčovi, a odhlédneme-li od svatého Václava (což byl sráč, který saskému králi Jindřichu Ptáčníkovi platil výpalné, aby naše území nechal na pokoji), tak zjistíme, že naše země má obrovský morální dluh vůči prvnímu historicky doloženému panovníkovi na českém území - ke germánskému Marobudovi.

Český národ už od dob obrozenectví trpí iluzí o našich přikrášlených dějinách, jeho duše je sycena zvláštně pokroucenou sebevyprávěnkou o tom, jak stateční a mravní jsme.
V zápalu tohoto sebeklamu nám to občas ujede a pábíme a chčijeme si do vlastní kapsy.

Rád bych vás informoval, že prvním panovníkem na našem území nebyl Super Mário, ani praotec Čech, ani Krakonoš, ba dokonce ani víla Zubnička, ale Marobud. Zmínka o něm pochází od římského historika jménem Velleius Paterculus.

Státní ideologii se patrně nehodí do krámu.
Ve škole vám o něm také neřeknou.
Přitom ČR patří do německého prostoru, tak nějak to patří k české státnosti, většina hradů má německé názvy.

Jak by bylo pěkné, kdyby ČR vzdala hold svému prvnímu germánskému vůdci a přijala třeba název Marobudovo letiště. Však strejda Havel byl jen takovej kúzlej s vyhrnutejma nohavicema.



.
Autor CORONATION, 22.11.2020
Přečteno 328x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no neznal jsem ho. :-)

24.11.2020 10:22:40 | ewon

oj oj oj jojojojjj..../no tedy nevím..obávám se, že Tvé germánofilství zde nabývá jaksi až psychotické podob - das ist pudls kern/...

22.11.2020 22:37:37 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí