Desatero dnešní mladé skautky -- Jak rozdělat oheň

Desatero dnešní mladé skautky -- Jak rozdělat oheň

Anotace: Upozorňuji, že toto pochopí jen skauti, kteří jsou více než jen ve všeobecném obraze. A hlavně, není to návod, ale jde jen o jakousi provokaci...

Desatero moderní skautky
jak správně rozdělat oheň

1.) Vezmi polní lopatku (=to je takový ten nástroj, který má dřevěnou násadku nahoře a plech dole) a pořádně si jej prohlédni, ohmatej, pozdrav ho a optej se na zdraví. Poté ji uchop za násadu, přilož KOLMO do měkké zeminy (Nesmí v ní být žádný kámen, jinak bys mohla nástroj poškodit) a vší silou na něj dupni! Samozřejmě myslíme plechovou část…

2.) Pokud jsi na to zapomněla, ujisti se nyní, jestli tebou zvolené místo je OPRAVDU 100 metrů od lesa. Doufej v to, že jsi vsadila na svou dobrou intuici a plus/mínus to odpovídá. Pokud ne, neměj strach, určitě je nedaleko i nějaké ohniště, které udělal někdo jiný a bude to mnohem jednodušší…

3.) Lopatkou (za značného dupání a skákání) vykopej alespoň trochu souměrný drn trávy, který vyndáš na povrch zemský. Poté vyhrabej zbývající hlínu, aby díra byla připravena coby ohniště. Pokud se ti podaří si při tom zašpinit ruce, nezoufej! Najdi první potok / pumpu / studnu / kohoutek, kde si pořádně umyješ ruce mýdlem. Přece jen, hygiena musí být…

4.) Řekněme tedy, že tvar ohniště zhruba odpovídá té fotce ze Skauta (strana 15) už ho jen obskládat kameny. Ty nesmíš brát z potoka, i když je jich tam tolik, a bylo by to značně kratší. Můžeš použít ty, které se ti podařilo vykopat a nebo najdi nějaké v okolí. Pokud se ti to povedlo (a ještě sis stihla umýt ruce i upocený obličej), musíme ti oznámit, že ohniště je hotové!

5.) Chceš-li opravdu rozdělat oheň, postupuj dále. Nezapomeň, že s úsměvem!

6.) Do ohniště si spořádaně nachystej několik klacíků, které najdeš pravděpodobně v lese. Srovnej je doprostřed do nějaké přípustné pyramidky (na pomoc si vezmi Skauta, protože ten poradí, nezklame…). Do své ruky si nachystej otýpku ze suchého chrastí (to jsou takové ty píchavé větvičky, které se nejčastěji nachází na úpatí kmene jehličnanů, nejčastěji smrků).

7.) Teď přijde ta nejobtížnější část, takže se připrav. Škrtni sirkou a zapal otýpku! Nyní se můžeš pochválit, jak se ti to daří. Až se ti začne z otýpky kouřit a čmoudit, opatrně ji vlož do středu pyramidy. Předpokládá se, že ti od ní začnou hořet i okolní klacíky. Pokud tomu tak není, nezoufej! Pro uklidnění si přečti něco vtipného (třeba Aktu X) ve Skautu. Až se rozhodneš pokračovat, můžeš nyní přihodit do kuličky zmuchlaný papír. (V případě životní nutnosti můžeš k tomu použít stránku Skauta – nějakou méně zajímavou, třeba hry, pozorování přírody atd…) Dle možností můžeš od myslivce nebo nějakého jiného náhodného kolemjdoucího vyprosit kousek březové kůry.

8.) Pokud ti stále ještě oheň nehoří, máš stále ještě několik nadějí:
a) Pomodli se a doufej, že ti Bůh pomůže
b) Zavolej svým mobilním telefonem někomu, kdo ti v této obtížné situaci pomůže (Nejlepší kamarádka, paní učitelka, tvůj kluk, rádce, skautský vedoucí, linka důvěry, operátor nebo třeba infolinka…)
c) Pročti si důkladně nejnovějšího Skauta a nebo nahlédni do své Stezky, třeba tam něco najdeš.
d) Nezapomeň, když se na tebe všichni vykašlou, TEEPEK je kamarád, který Ti pomůže!!!
Pokud se žádná z výše uvedených rad nepovedla, zbývá ti jediné řešení…
e) Začít okolo ohně tancovat a zpívat: Moje malé světélečko…

9.) Teď už se počítá s tím, že se někdo smilovala a tvůj ohýnek hoří! Nyní se můžeš radovat, že se ti to povedlo, tancuj, zpívej, skákej! Svěř se co nejdříve své kamarádce, napiš o tom do Skauta nebo na teepka a zřiď alespoň dvě fotografie tohoto geniálního činu svým novým digitálním aparátem. Přece jen ti do stezky musí potvrdit splnění alespoň dva lidé… Ale hlavně nezapomeň si o tomto napsat do svého pečlivě vedeného skautského deníku: „Milý deníku! Dneska jsem bojovala s ohněm a vyhrála jsem nad ním za XY hodin!“

10.) Teď už tě čeká jediné – musíš vyřešit, co nyní uděláš s ohněm, který ti tu krásně plápolá. Nyní doporučuji, aby ses na chvíli natáhla a nastartovala svůj laptop, který stále nosíš při sobě. Využij psychoporadny na teepkovi, která ti nabízí svou odbornou pomoc. Věříme v to, že se ti naskytnou nejspíš tyto odpovědi:
a) J; L; :-P; :-D; nebo jiný smajlík
b) „Zhas jej vodou z potoka, přičemž si v něm můžeš umýt ruce, obličej, osvěžit se a případně uplavat oněch 50m do Stezky (přece nejsi „žádný béčko“)“
c) „Užívej si ho! Kochej se krásou jeho nehasnoucích plamínků, zahřej si svoje ruce, osuš zpocené tričko, ohřej si vodu na čaj případně si opeč sojový špekáček… Co existuje krásnějšího??? J“
d) „Ano s tím bych potřebovala taky poradit…“
e) A nebo nelogické: „S tím taky souhlasím…“
Nyní postupuj podle své skautské intuice a osobního uvážení. Máš-li problém se rozhodnout, zkus chvíli meditovat a naslouchat sama svému tělu a duši… To ti pomůže zaručeně!!!
Autor Želwice, 24.02.2008
Přečteno 716x
Tipy 3
Poslední tipující: Broucinek
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jóó tak tohle je sranda, skauti hýbopu světem...docela sem se nasmála =D

22.05.2008 11:32:00 | Broucinek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí