Druhá polovička – opravdu JEN polovička?

Druhá polovička – opravdu JEN polovička?

Anotace: Občas slyším: s mojí drahou polovičkou, s mojí druhou polovičkou, moje lepší polovička… Ale, je to vlastně půlka?

Když jsem včera nemohla spát, napadla mě různá spojení se slovem „polovička“ ve smyslu „můj partner“ či „má partnerka“. Ale já se vás lidi ptám: vážně je to PŮLKA?

Tohle slovní spojení nejspíš pochází z toho názoru, že „dva jsou jeden“. Jenže, podle čeho se přišlo na tu polovinu? Kdo změřil, že každý je přesně polovina?

Když už to vezmu z fyzického hlediska, tak má „druhá polovička“ je alespoň o deset čísel větší a váha mu také samozřejmě ukazuje více. To ale zcela jasně ukazuje, že to nemůže být polovička, protože je větší. Říci „moje větší polovička“ samozřejmě nemůžeme, protože poloviny jsou stejně velké, takže bude nejspíše vyhovovat jen termín „moje většina“.
Co se tedy týče tvaru lidského těla, půjde to porovnat asi jen těžko, ne? ;-)

Tělo tedy nejde, ale co třeba mozek? Změřit, kdo ho má větší, to bude dost složité. Někde jsem dokonce četla, že muži mají jednu z hemisfér větší než druhou. To dívky taky, ale protože jsou to opačné hemisféry, mozek také porovnat nepůjde. Nezbývá tedy, svého bližního označovat jako toho, kdo má „větší přesně tu opačnou hemisféru než já“. No potěš Pánbůh.

Zkusím se tedy zaměřit na samotnou mysl. Jenže i zde je pár problémů. Mám porovnávat znalosti? Možná by to šlo, ale vzhledem k tomu, že váš partnerka či partner není stejně starý, bude se porovnávat dost špatně. Což tedy změřit vrozenou inteligenci? Tady jsem na vážkách. Ráda bych vycházela z nějakého obecného předpokladu, ale protože jsem žena, je můj názor na mužskou inteligenci poněkud zkreslený. ;-) Nebo snad porovnávat bláznovství? Kdo z vás dvou je větší cvok? I to je v některých případech problém (například v mém), a tak zůstanu u „ty můj s neznámým IQ a ty můj nezměřitelně bláznivý“. Nějak se mi to začíná komplikovat.
Možná bych se mohla nechat inspirovat výrokem „Na Jiřím je nejvíc sexy mozek!“ a zkusit porovnat i tuto mozkovou vlastnost, ale z nějakého neznámého důvodu to raději neudělám.

Abych to tedy shrnula, nejpřesnější by asi bylo „moje většina, která má větší přesně tu opačnou hemisféru něž já, má neznámé IQ a je nezměřitelně bláznivá“.

No, myslím, že raději zůstanu u té „drahé polovičky“. Je to sice dosti nepřesné, ale alespoň se na mě nikdo nebude dívat jak na idiota.
Autor Alasea, 21.01.2009
Přečteno 1132x
Tipy 4
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavě jsi se rozepsala...

21.01.2009 14:35:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí