Úvaha na téma: Muži

Úvaha na téma: Muži

Anotace: Úvaha podávají důkazy o užitečnosti mužů, která je mnou vnímaná jako základní bržurka pro minimální přehled o mužských přednostech, jež by si měla přečíst každá žena, která má nějaké výhrady proti mužům.(V komentářích přidávám slovník pár odbor. termínů.)

Sledujeme-li muže a jejich chování pouze povrchně, bez dalšího povšimnutí detailů, mohou se nám zdát jejich funkce a užitečnost, jež zastupují, poněkud nezřetelné. Je ovšem třeba zahledět se na jisté detaily, jež prozrazují další podstatné důkazy o tom, že není vše tak, jak se zdá být. Spoustu žen by zhodnotilo schopnosti mužů, jako velmi nedostačující a jejich užitek by byl poté jistě přehlídnut. Proto se pojďme společně zahledět do toho nejniternějšího nitra mužského pokolení, jež se zdá být také největším bohatstvím.

Přehlédneme-li tedy, jak již bylo řečeno, na pohled viditelné často uváděné odlišnosti mužů a žen, můžeme se zaměřit na oko neviditelné detaily. Co je tedy tou okem neviditelnou předností, co muži mají a ženy ne? Co doposud vždy bylo a je velkou chloubou, výhodou mužů a „limitujícím prvkem“ pro existenci lidské populace? Pro odhalení bude třeba skutečně přesného zraku, na který bohužel ten náš lidský nepostačí. Přizveme tedy na pomoc mikroskop a zeptáme se znovu.

A pokud při pohledu na lidský karyotyp pomocí mikroskopu spatříme mezi dvaadvaceti páry autozomů jeden pár pohlavních chromozomů. Ženy mají dva chromozomy X a muži mají jeden chromozom X a jeden Y. A právě tento mužský pohlavní chromozom Y, nejmenší ze všech lidských chromozomů, je tím, čím se muži od žen zásadně liší. Je to něco, co ženy nemají a nikdy mít ani nebudou. Tento chromozom Y, jenž v evoluční historii připadl na bedra mužům, udává také zodpovědnost, zdali se při oplodnění v ženě začne z embrya vyvíjet dcera (+) nebo syn (>). Muži jsou tedy nejen užiteční, ale historie jim také přidělila na jejich bedra i velmi zásadní zodpovědnost, jež určuje a rozhoduje o daném pohlaví! Pokud tedy máte, milé dámy, nějaké zvláštní nároky na pohlaví svých potomků, obracejte se s touto záležitostí na muže, respektive na jejich spermie. Neboť záleží na tom, zdali bude rychlejší mužská spermie, která nese chromozom X nebo ta, která nese chromozom Y (vajíčka ukrytá ve vaječníku žen mají vždy jen chromozom X). Zároveň musím také upozornit některé muže, aby se nesnažili na nás ženy svalovat vinu, že kvůli nám se jim narodila už třetí dcera a oni by rádi alespoň jednoho jediného syna. Promluvte si se svými spermiemi! Velmi důležité je (zvláště pro urovnání myšlenek v ženské hlavě) že podobně jako ženská krása je nedílnou součástí ženy, jež muži umí ocenit, tak i spermie jsou nedílnou součástí muže, jež by měli umět ocenit ženy a ani spermabanky by nikdy neexistovali, kdyby nebylo mužů.
Pokud by tento zásadní detail, který mužům přiděluje jejich úlohu a tak je zároveň činí užitečnými, přeci jen nestačil, obraťme se ještě k dalšímu dokládajícímu detailu, proč bychom si mužů měli vážit? Vědci se shodují, že chromozom Y se u savců v průběhu evoluce postupně vytrácí (degeneruje) a jednou by mohl zcela vymizet, což by zároveň znamenalo i vymizení mužského pokolení a následně i ženského pokolení, pokud by ovšem nebyli schopny odhalit tajemství partenogeneze (vývoje z vajíčka, které nebylo oplozeno samčí pohlavní buňkou) anebo by došlo k jinému evolučnímu kroku, jenž by umožnil existenci lidské populace. V tuto chvíli, kdy prozatím ženy toto tajemství partenogeneze nenalezly, se obě pohlaví stávají svým způsobem existenčně závislí na tom druhém.

Důkazy, proč bychom si my, ženy, měli vážit mužů, se jistě neodrážejí pouze od genetiky. Například jistá oddanost a náklonnost z jejich strany k nám, kdy je zamilovaný muž schopný udělat pro svou ženu cokoliv, co je v jeho silách, mi často připadá přehlížená nebo nedoceňovaná. Vynecháme takových drobností, že úspěšně a reálně provedená oprava věšáku trvá někdy 10 až 15 let, neboť k tomu má muž jistě nějaký závažný důvod. Nejspíš je třeba plán zcela do detailu promyslet a při kombinaci s okolními věcmi (jako je například vynášení koše, venčení psa, mytí nádobí a pravidelného chození do práce…) je doba dokončení náročné opravy věšáku prodloužena. Muži jsou, nebo by alespoň měli být, ženám ochránci, což ovšem neznamená, že jediná hýčkaná a opečovávaná stvoření na Zemi jsou ženy, neboť tato úvaha v jistých detailech podává důkazy, proč by si ženy měli vážit mužů a též si je hýčkat. Nebuďme tedy slepé a nepřehlížejme tyto drobné, ale podstatné detaily.
Autor Anura, 13.04.2010
Přečteno 985x
Tipy 6
Poslední tipující: J.U. Ray, ewon, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím, že z tohohle by se na Feministkách zbláznily... Až tam bude moci vyjít něco takového, pak bych byl ochoten o tomhle serveru uvažovat jinak než o zdroji zábavy.
Kromě biologického zdůvodnění's uvedla i pár důkazů, pro které stojí za to, aby mužské pokolení ještě pár let přežilo, a oprava věšáku? No, co se dá dělat, prostě máme na tyhle programy pomalý operační systém ;)

07.05.2010 11:42:00 | J.U. Ray

Jéé, ve třetím odstavci, ňa 9.řádku) jsou chybně zobrazeny mou vložené znaky. Měli by tam být znaky samice a samce, které se v biologii běžně používají..Tak nevím, jak to mám opravit. Každý je nejspíš znátek, tak si jejen představit:-)...

29.04.2010 18:51:00 | Anura

Určitě si nemyslím, že by uvedený důkazy byli jedninými přednostmi u Mužů(proto je úvaha vložená do kategorie "humorné" a je to hlavní cíl, kterého jsem chtěla dokázat) a je v ní pouze hrstka důkazů, které se ovšem nedají ničím vyvrátit. Nikdy nepotkáě muže bez tohoto chromozomu. Pokud bych jako důkaz použila například jejich vlastnosti,které tam ovšem na konci jsou také nastíněné, mohla by mi je vyvrátit nějaká žena, která zná muže bez tšchto vlastností, což bych zase nemohla vyvracet já a jako obecný důkaz se ani vlastnosti brát nedají a každého si musíme vážit individuálně! Já například znám muže, který je schopný dělat víc věcí najednou a možná ještě víc,než bych v tu chvíli zvládala já, což uplně vylučuje obecný předpoklady moje jako ženy, a i jeho jako muže, protože by to prý mělo být naopak. Takže je to všechno infividuální a o tom je v podstatě ta druhámoje úvaha, která se právě zabívá tím, co chybí v této.

26.04.2010 17:39:00 | Anura

No nevím... Připadám si stejně jako předtím. Nevidím moc velký rozdíl v tom, že předtím jsem byl degradován jako neužitečná věc a teď jsem degradován na pouhého nositele spermií a někoho, kdo udělá cokoliv, když bude trochu stimulován hýčkáním.
Jiná pozitiva o sobě jsem se z úvahy nedověděl.

26.04.2010 11:37:00 | Daniel S.

Nevím,jestli bych přistoupila na nějaký názor jen proto, že je tak dlouhověký:-D, ale pravda je,že málokdo ví co bylo včera a když ví, tak nad tím musí dlouho přemýšlet. To s tím mnohobožstvím mě taky velmi zaráží. V evoluci věřím, protože je založená na jistých podkladech - jsou k ní důkazy a nebo se alespoň tvoří na základě důkazů a doložených informací. Nejspíš jsem také částečně ovlivněná tím, co studuju.. Nemám nic proti tomu, když někdo věří v boha, spíš jsem proti náboženství, které mnohdy dělá něco úplně jiného, než co říká že dělá...

15.04.2010 19:55:00 | Anura

Vidíš, jak jsme se dohodli: Evoluce funguje! Pán Bůh se prosazuje jako dost silnější! Přežívá už prý 5 tisíc let a co bylo předtím, nikdo pořádně neví. On vlastně nikdo neví, ani co bylo včera.
Ale Bůh neumírá, tak jak je to s tou evolucí? A proč máme tři bohy v jednom, když křesťanství odsuzuje mnohobožství? (Otec i Syn i Duch svatý) :o)) Radši se stanu žížalou v povídce u Aťana.

15.04.2010 19:43:00 | Zasr. romantik

Nevim, zda se dá tady počítat s bohem... To je taky individuální. Já spíš věřím v evoluci,jako v postupný vývoj, vznik a zánik nových věcí podle toho, jak se umí prosadit a jsou úspěšné:-).

14.04.2010 14:49:00 | Anura

Pro mne je zcela zásadní informace to, že muž s ženou jsou zezadu stejní a zepředu jim to spolu pasuje. A o tom to je! Ostatní zařídí evoluce a Pán Bůh. (Vždy je dobré mít to dobré na dvou stranách barikády)
:o))

13.04.2010 22:34:00 | Zasr. romantik

malinký slovníček:
chromozom - to, kde je uložena DNA (jakýsi nositel genů)

lidský karyotyp - počet chromozomů u člověka(23chromozomů)

autozomy - nepohlavní chromozomy vyskytující se v párech v somatických (tělních) buňkách (autozomy jsou stejné u obou pohlaví)

evoluce - procesu změn dědičných vlastností mezi organismy, díky níž také vznikají nové druhy organimů

spermie a vajíčko - pohlavní buňky, které nesou pohlavní chromozomy (X a Y)

tato úvaha by nemohla být napsaná bez použití odborné literatury literatury (např.: z článku "Evoluce lidských pohlavních chromozomů, vymizí lidský chromozom Y?" od Eduarda Kejnovského z vědeckého časopisu "Vesmír"(vesmír 84, červen 2005) a mé učebnice z biologie
záměrem úvahy je její nadlehčení, neboť jejím hlavním udělem je pobavit čtenáře.
Ve vztahu dvou lidí je velmi důležité, aby si oba vzájemně vyšli vstříc, byla využita metoda kompromisu a tolerance, upřímnost a důvěra!

13.04.2010 21:44:00 | Anura

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí