levné zájezdy

levné zájezdy

Anotace: něco o zájezdech

Když jsem si četl dnešní evangelium o prvním rozeslání apoštolů, nějak mimovolně mne napadlo, že jakési zvláštní apoštoly máme i dnes. Vzpomněl jsem si totiž na několik článků v novinách, které vyšly minulý týden a popisovaly prodejní zájezdy, na něž někteří podnikavci zvou zejména důchodce.
Určitě i ve vašich schránkách se objevují letáčky zvoucí tu na nějaký zámek, jindy na koncert dechovky či na exkursi do pivovaru. Odjezd v 7.00 hod. vše jen za 99,- Kč. Pro pány jako dárek praktické rádio, pro dámy pravý uherský salám a pro manželské páry navíc kapesní svítilnu.
Důvěřivého zájemce pak odvezou do nějakého odlehlého hospodského sálu a zde má možnost zakusit skutečně čertovskou evangelizaci. Jako ve správném barokním kázání je mu hroženo peklem a současně se mu líčí nebeské rozkoše. Je vyzívám k tomu, aby konečně prohlédl, obrátil se a začal žít novým lepším životem. Vždyť dosud žil v temnotách a směřoval k naprosté záhubě. Člověk ani netušil, v jak nebezpečném světě on i jeho drazí žijí.
Nevěděl třeba, že vařením v obyčejných hrncích se připravuje nebezpečně rakovinotvorné jídlo, spaní na obyčejné matraci mu může přivodit křeče a ochrnutí, pití vody bez filtru mu zničí ledviny a co teprve miliardy zavilých roztočů, kteří se potměšile ukrývají v koberci a čekají na příležitost, až budou moci uškodit nám i našim bezmocným dětem a vnoučatům. Zdálo by se, že našemu strašnému konci nemůže nic zabránit.
Ale díky ušlechtilým lidem, kteří nehledí na oběti zisk či slávu se nám nabízí spása. Po dlouhém výzkumu, který probíhal buď v amerických nebo ruských vojenských laboratořích, byly vyvinuty speciální skvělé hrnce v nichž se jídlo vaří takřka samo a je nesmírně zdravé. Právě byly Pentagonem odtajněny matrace, na nichž se dá spát i při dlouhých vesmírných letech a svým masážním účinkem prodlužují život o 79,8 procenta, jak potvrzují švýcarští specialisté. Je zde i neuvěřitelná šance získat filtr, který vyrábí z nebezpečné obyčejné vody, vodu energetizovanou a zdravější než všechny karlovarské minerálky. Taková voda chrání před AIDS, ptačí chřipkou, alzheimerovou a parkinsonovou chorobou a ještě podporuje potenci. Tajemství této vody znali už Keltové a nemohli si ji vynachválit. Díky nesmírnému úsilí nejschopnějších mozků se podařilo přemoci i ty nejmazanější roztoče: na světě je pár kusů supervysavače, který je vycucne ze sebehlubšího úkrytu v koberci. Tento zázračný vysavač dokonce nepotřebuje ani elektrický prou, neboť je na kliku.
To všechno se vám nyní nabízí a může to zcela změnit váš život. Najdenou bude mnohem krásnější, delší, plný radosti, zdraví a dosud nepoznaných požitků. Váš život byl doposud pouhým živořením ve srovnání s tím co vás čeká. Ani oko nevidělo, ani ucho neslyšelo, by ani na lidskou mysl nepřišlo, co všechno čeká toho, kdo přijme boží království, totiž zakoupí nějaký z nabízených výrobků. Vždyť je to jedinečná příležitost, vše je dnes jen osobně pro vás za desetinu běžné ceny a nekupte to, když už si to dopřál George Bush, dalajláma i Karel Gott. A ti určitě ví co je pro ně dobré. Každý desátý kupující navíc postoupí do slosování o deset miliónů korun. Máte možnost zachránit své blízké před děsivou smrtí za mizerných pár desítek tisíc. Tak nebuďte krutí a sobečtí. A mimochodem dokud všichni nenakoupíte, domů nepojedete.
Až doma pak člověk pozná, že všechny špičkové výrobky člověk nepotřebuje a nefungují buď vůbec nebo jen chviličku. Spatříte, že je prodávají i Vietnamci za rohem a vy jste za ně vyhodili balík. A prodejci už jsou za horama a evangelizují nové ovečky.

Autorem je páter Ivo Prokop, toho času kněz v Rožmitále pod Třemšínem.
Autor sarady, 27.08.2006
Přečteno 548x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Čtivá a humorná úvaha, málem fejeton, o tom, jak je zneužívána lidská důvěřivost a obecný lid okrádán. Ach jo...

23.09.2006 19:02:00 | Hariet

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí