Co bych si nechala zahrát na svém pohřbu

Co bych si nechala zahrát na svém pohřbu

Anotace: aneb zamyšlení o ničem

Jednou jsem se naprostým omylem stala účastníkem velmi zvláštní diskuse: co bych si nechala zahrát na pohřbu? Nu, téma možná trochu bizarní, ale rozhodně mě donutilo k zamyšlení.
Jakou hudbu vlastně zvolit? Má se jednat o název a text, o význam písně pro nebožku anebo pouze o povahu písničky (typicky nějakou takovou, kterou strašničtí funebráci slyšeli už tisíckrát)? Píseň nutící k truchlení nad ztraceným životem, či snad takovou, co bude vybízet k optimistickému nahlížení na dny příští?
Mohu zvolit zvolit kupříkladu melancholické Stirb Nicht Vor Mir, kde je rakev nesporným důkazem vyplnění mého přání v písni vyjadřovaného. My Immortal mluví samo za sebe již svým názvem, i když se tam zpívá o něčem jiném. Na druhou stranu je pravděpodobnost, že by truchlící pozůstalí v posledních okamžicích existence mé pozemské schránky naslouchali textu smuteční písně, velmi nízká. Potom mě napadá – Strawberry Fields Forever. Nálada písničky sice navozuje atmosféru příjemnou pro mojí odcházející duši, ale zpívat o drogách ústy Beatles mi přece jen přijde krajně nevhodné. Stejně zvrhlé mi přijde naslouchat tónům překrásné písničky Eleonor Put Your Boots Back On – zatímco Eleonor si bude botky nandávat, ty moje budou zavřeny v rakvi a tráveny plameny.
Má-li atmosféra být vskutku depresivní, měl by hrát Pierrot The Clown. Bojím se ale, aby po poslechu tohoto kousku nechtěli moji příbuzní naskákat do hrobu za mnou. A jestli mají hrát písničky, které mám opravdu moc ráda, nechci je zprotivit svým nejmilejším (na druhou stranu, kdo už není alergický na to, ať už mi zavoláá, láááska moja!!!). A jako naprostý vrchol nevkusu bych na pohřbu považovala písničku mě z nejmilejších…. It´s been a hard day´s night – I should be sleeping like a log….!!! Proklínali by mě do třetího kolena.
Jaký je tedy závěr mého zamyšlení? Sporný. abych to nějak zjednodušila... Vlezte mi všichni na hrb!!!
Autor Melitelee, 18.01.2007
Přečteno 961x
Tipy 1
Poslední tipující: aveefa
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:) ja už mám tiež vybranú..skladbu...Od NIRVANY...Hallelujah :D to bude pecka!! :D

30.11.2007 21:18:00 | Seychelly

já bych si nechala zahrát My happy ending :) žeru Avril a navíc prostě doufám ve šťastný konce :)

30.05.2007 12:36:00 | Iňulka

Hihi!

Já už to mám vyřešený a spokojím se s "Když jsem já ty koně pásal..."
:-))

14.02.2007 15:13:00 | La Suneteto

Můj první komentář vypadá příliš vážně.Ber ho vážně nevážně.

03.02.2007 13:35:00 | Lota

Nejmoudřejší na tvé úvaze,byl závěr.Jsi tak mladá. Škoda,abys tak uvažovala.Člověku se v hlavě leccos honí,
a ty úvahy za to stojí.Obvzlášť,když se s někým o ně můžeš podělit.Piš,ať si mám co číst.

03.02.2007 13:13:00 | Lota

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí