Vegetariáni vs. masožrouti

Vegetariáni vs. masožrouti

Anotace: Pojďme jíst maso a nic než maso!

Dám vám hádanku – jsou 4 milióny let za biologickým vývojem normálních lidí. Kdo je to? No přece vegetariáni.

Nemám vegetariány rád. Ale jsem vůči nim tolerantní. Chápu, že se s tím člověk narodí, že za to nemůže a že je to prostě ALTERNATIVA, ale rád je nemám.
Osobně rozlišuju několik typů vegetariánů:

• Nemohu jíst mrtvoly. Ok, tento argument ještě beru, chápu a několik takových i znám.

• Žiju zdravě – dnes už se stěží najde seriózní vědec, který by se pod tuto fámu podepsal, ale v době největšího rozmachu vegetariánského hnutí byl tento argument častý a tvoří tak ukázkový příklad demagogie.
Pamatuji se z doby ještě nedávno minulé na dětský pořad VEGA, kde vegetariánskou víru propagovali nanejvýš komicky. Standa Hložek – zástupce to strany masožroutů – závodil s pozvaným vegetariánem v tom, kolik kdo dokáže udělat kliků. Standa samozřejmě s přehledem prohrál a celou opičárnu zakončil slovy: „Tady, děti, vidíte, že vegetariáni mají skutečně lepší fyzičku.“

• Chráním životní prostředí – tak tady jdu do kolen. Když totiž přijmeme klasické dělení věcí na „přírodní, přirozené“ a „umělé“, tak monokultury (v tomto případě pole sóji) patří jednoznačně do té druhé kategorie. Přidáme-li problémy s umělými hnojivy, erozí půdy a faktem že v minulosti s kvůli novým lánům skácel nejeden les, zjistíme, že vegetariáni nechrání životní prostředí o nic víc než typický „masožrout“.

• Vegani - odmítají jíst cokoli z živočicha, tedy nejen maso, ale i vejce, mléko apod.. Někteří z nich nosí kolem úst šátek, aby nesnědli ani mušku (zlí jazykové tvrdí, že šátek nosí, aby je nikdo nepoznal na demonstracích, to jsou však jen fámy). Osobně nechápu, že mohou jíst alespoň rostliny. Vždyť ty přeci vyrůstají z hmoty tvořené těly shnilých zvířat! Tímto typem pohrdám a líbí se mi myšlenka přesunout v systematickém třídění všechny rostliny do kategorie zvířat.

• Experimentátoři - nejedí nic. Nemohou snést pomyšlení na utrpení, které zažívá obilný klas, když vidí, jak se na něj žene kombajn, který už spásl tisíce jeho bratrů a sester před ním. Jeho utrpení je ještě větší než u zvířat, vždyť považte - obilný klas nemá nožičky. Experimentátoři se natírají zelenou barvou a, spoléhajíce na přirozenou adaptaci organismu, čekají, až se u nich vyvine schopnost fotosyntézy. Tento druh obdivuji. Jen je mi líto, že jich je z pochopitelných důvodů tak málo.

Osobně nesnáším dělení (ač demagogické) na zdravé vegetariány a „masožrouty“, jak nazývají ty z nás, kteří kromě rostlinné stravy pojídáme i stravu masitou.

Dost bylo těch lží, je na čase učinit jim přítrž! Vytvářím proto hnutí deviantů z opačného konce – skuteční MASOŽROUTI. Odmítáme rostliny, jíme jen maso a nic než maso. Máme rádi zdechliny a rádi ničíme životní prostředí. Ti úchylnější z nás dokonce odmítají sníst zvíře, které ve svém životě sežralo byt jen jedinou rostlinku. Ti ještě divnější si mohou dát na ústa trychtář a chytat tak mušky a další zdravou stravu ze světa hmyzu – obzvláště doporučeno pro cyklisty!

Pojďme se spojit! Raději mít ze žaludku hřbitov, než kompost!
Autor Láďa Rejpal, 31.07.2004
Přečteno 2219x
Tipy 3
Poslední tipující: Marten, Anne Leyyd
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (12x)

Komentáře

Pobavil mě tvůj text jako bývalého ani nevím co...asi makrobiotika...;-) chtěl bych být experimentátorem, fotosyntéza je božské stravování...;-))

24.07.2019 17:34:37 | Marten

Bezvadná úvaha - nejvíc se mi líbil popis veganů a experminentátorů :)

12.09.2010 21:31:00 | Anne Leyyd

nooo, slušný fejetonek...já jako vegetariánka nikomu svou ,,víru" nevnucuju, je naprosto pochopitelně, že kdyby mělo dojít k tomu,aby všichni přestali jíst maso, došlo by zřejmě k velmi nevyrovnanému povstání a dramatickému dopadu, každopádně...mě vadí způsob jakým je maso zpracovává Česká republika.Přijde mi typické, že supermarkety předhánějí o kvantitu a zapomínají na význam kvality.Slyšela jsem, že v zahraničí je maso mnohem víc chutnější, kdežto u nás mělo určitě spousta lidí možnost setkat se s nepříliš čerstvým masem.Což o to, každý si má hledět do svého talíře=)....takže jináč pěkný fejeton...

13.03.2008 17:18:00 | happyandhappy

Hezké :-). Já nejsem čidtým vegetariánem, ale maso většinou nejím. Opravdu mi vadí když zvíře, které které bych měl jíst, nevidělo za život ani jednou slunce a bylo dopováno urychlovači růstu a antibiotikami.

12.03.2008 23:49:00 | Zerkalo

mno...přestože já sama jsem vegetariínka už sedm let musím uznat že mě tenhle fejeton opravdu pobavil...možná proto že toleruji i jiné jak ty říkáš "rasy" no měj se hezky a přeji dobrou chuť:)

18.12.2006 20:33:00 | Rozárenka

U tvého článku jsem se hezky pobavil. Pěkně napsané.
Řadím se do masožroutů ale rostlinky mám taqy rád. Buďmě teda tolerantní k těm co mají radí jen salát.

20.06.2006 00:41:00 | pK

Díky za kompliment :)
On ten článek původně vznikl jako reakce na projevy jakéhosi "vegetariánského aktivisty", který po vzoru křesťanských misionářů šířil své vegetariánství jako jedinou pravou "víru" (a používal při tom právě výrazy jako "nedělejte si z žaludku hřbitov" a podobně) Tak jsem to úmyslně nahnal stejně radikálně, jen na opačnou stranu ... Bohužel ten původní článek už nemám, takže bez něj to trochu ztrácí kontext.
Vegetariánů znám docela dost. Nemyslím, že bych tomu nerozuměl ... Možná to není zřejmé, v článku se snažím o cosi jako "typologii" vegetariánů ("maso mi prostě nechutná", "žiju zdravě") a vegany považuji za jeden z typů vegetariánů.

06.01.2006 12:19:00 | Láďa Rejpal

Veroniko, zkus trošku víc nadhledu :-) Protože nadhled je přesně to, s čím byl tento fejeton napsán (zkus kouknout do defice žánru fejetonu)
Takže to neber doslova a možná snad pochopíš...
Mimochodem:
"Vegani - odmítají jíst cokoli z živočicha, tedy nejen maso, ale i vejce, mléko apod.."
Jak si to podle Tebe pletu s vegetariánem?

06.01.2006 07:46:00 | Láďa Rejpal

masemzapáchající humor...dobré!
znám lidi, kteří byli kamarádi a pak nás počli nenávidět a zvát masožrouty.
Já je toleruji, oni mne ne, nechápu.

29.11.2005 16:13:00 | had

To je naprostá špička, chlámu se a válím po zemi, ale je mi jasný, že až vstanu, jdu hned shánět barvy a začnu vytvářet logo MRCHOŽROUTů, ke kterým se tímto hrdě hlásím!! Díky!

16.11.2005 19:44:00 | MATT

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí