Moderní hudba (povznášející tóny nebo neposlouchatelné šílenosti?)

Moderní hudba (povznášející tóny nebo neposlouchatelné šílenosti?)

Anotace: Je to hudba, kterou hrají den co den v rádiích? Ano? (má slohová práce)

Moderní hudba (povznášející tóny nebo neposlouchatelné šílenosti?)

Myslím si, že toto téma stojí za uvážení. Pojďme se tedy společně zamyslet.

jako se časem mění způsob života, tak se mění i hudba. V dřívějších dobách lidé nejvíce poslouchali vážnou hudbu, kterou hrál například L. v. Beetoven. Myslím si, že ač ji dříve jistě všichni považovali za „moderní hudbu“, v dnešní době by se nejspíše neposlouchala.

Záleží také na tom, co si pod pojmem moderní hudba představíme. Je to hudba, kterou hrají den co den v rádiích? Ano? Pak si myslím, že to jde s hudbou velice z kopce. Kam zmizely všechny ty smysluplné texty, které se nám dostaly po kůži a krásné zvuky hudby přinášely klid a mír v naší duši?

Kamkoli přijdeme, slyšíme dunivé tóny vycházející z rádií. Jistě to takto není vždy, najdou se výjimky, které hrají procítěně a text má nějaké poslání, ale to se v dnešní době často nestává. Texty moderní hudby jsou převážně složeny ze stále se opakujících slov a o hudbě nemluvě, několik tónů poskládaných za sebou a opět jde jen o opakování. Podle mě je to hrůza.

Vím, že ne každý má stejný názor jako já. Mnoho lidí v dnešní době tuto hudbu poslouchá. Já této hudbě ještě na chuť nepřišla, držím se starého dobrého rocku a jsem spokojená. A jaký je váš názor na moderní hudbu? Zkuste se nad tím také zamyslet.
Autor moncik94, 13.06.2012
Přečteno 1059x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No úvaha je taková nemastná neslaná... ale to příjde s časem.

Jinak ono není tak jisté, jestli se Beethoven poslouchal jakožto mainstream, co třeba písně, kterým teď říkáme lidové?
Spíše mi příjde,že hudba odráží stav společnosti - to, jak žije společnost, vede lidi k tomu, jak se baví - ten způsob zábavy je reakce na okolní společnost. Proto třeba přišly styly jako jazz, psychedelie, punk, rave, tekkno, HC a samozřejmě i disco, které v počátcích třeba sloužilo k definování gay scény... ale to už dnes neplatí, i když ta sexualita je v discu skrytá doposud.
Dokonce i podobné tendence lze pozorovat i ve stravování, kam zmizela poctivá jídla, která se musí vařit 3hodiny a víc a ideálně vyžadující přípravu ještě den předem? Ustupují rychlým salátům... :-)

15.06.2012 10:48:14 | dead-head

dead head: tak to je zase moc hluboké :-). Ale to nevadí.
sexualita v discu? - to bych to měl začít poslouchat. :)

moncik: jinak si z mejch připomínek nic nedělej...

15.06.2012 11:38:09 | ewon

rád nad hudbou taky píšu úvahy, ale tak nějak tu není řečeno vůbec nic. Chtělo by to jmenovat něco konkrétního.
Je tu zmíněn jen Beethoven a rock.

v poslední době (tak asi rok) mě překvapil Krautrock, třeba:
http://www.youtube.com/watch?v=TwCnjS20c3E
http://www.youtube.com/watch?v=MzlKdYBotng
http://www.youtube.com/watch?v=_UA_M_tJs1Y

13.06.2012 23:11:34 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí