Fenomén kruhů v obilí aneb mystifikující dokument na ČT2 šířený přes internet

Fenomén kruhů v obilí aneb mystifikující dokument na ČT2 šířený přes internet

Anotace: Kruhy v obilí v jednom dokumentu a detailní rozbor jednoho agrosymbolu. Fenomén šíření polopravd a nesmyslů a touha lidí jim věřit.

Fenomén kruhů v obilí aneb mystifikující dokument na ČT2 šířený přes internet

K tématu jsem se dostal přes liter, ale myslím, že čas od času na téma UFO obecně narazím
např. na sisyfovi.

liter:
https://www.liter.cz/uvahy-zivot-843019-cist

dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=gl27od638xE

K dokumentu jsem si (29. 5. 2018) relativně dost poznámek, ale jsou poněkud únavné (tedy dlouhé) a nesrozumitelné, zkratkovité, dále se věuji jen zlomku z toho, co mě při sledování napadlo, nicméně i to je dost dlouhé a snažím se věci více popsat a vysvětlit. Nicméně ani zdaleka se nevěnuji všemu, co v dokumentu zazní. Např. celou otázku Mayů zcela vynechávám. Doufám, že moje dílo reprezentuje kritický pohled na věc. Byť bych se vůbec nedivil kdyby i v mém psaní byly očividné chyby a nepřesnosti, kterých se ale neumím vyvarovat.

Původce kruhů: s velkou pravděpodobností člověk. Dvě možnosti vzniku.

Jednou z možností je, že autorem je samotný ufolog. Pak ale samozřejmě lže a klame a ničí obilí. Na druhé straně bych to i považoval za speciální druh umění.
Další možní je, že to vytváří třetí původce, který nechává ufology v omylu. Někdo dostatečně inteligentní na to, aby je napálil. Tj. ufogové potom nelžou, jen jsou uvedeni v omyl.
Široká populace, která se tím může zabývat pak buď ze zájmu nebo čiré neznalosti. To, co v dokumentu je označováno jako argumenty obykle nejsou argumenty. To, co označují za důkazy, podle mě nejsou důkazy, buďto jsou to nesmysly nebo spekulace. Jediné, co se snaží obhajovat mimozemský původ kruhů je to, že to člověk nemohl udělat (tedy technicky vyrobit kruhy). (A je otázka, jestli se o to někdo demonstrativně nepokusil).
Celá psychologická sféra tohoto fenoménu je zajímavá. Je to něco mezi legendou a vírou v duchy transformovaná do moderního světa techniky. Tedy něco, co nám jako druhu je poměrně vlastní a bylo vlastní hodně dlouho. Vlastně bych řekl, že se tak ukazuje jistá forma duchovních potřeb některých skupin populace.

Pokud vezmeme, co údajně ufoni sdělují, jsou to vesměs neurčitá poselství, věštby. Podobná např. prorokům. Nikdy nejde např o návod na to, jak sestrojit mezihvězdný pohon. Nebo řešení matematického problému, s kterým si nevíme rady. Nebo třeba jen nějaký typ, třeba jak na rakovinu...

Odpověď na naši otázku z roku 1974

Rozeberu teď podrobněji jeden z agrosymbolů.
Jako velice vtipný mi přišel agrosymbol (opravdu to na mě působí jako vtip od člověka, co to vytvořil)  znázorňující odpověď na kódovanou zprávu radaru z Areciba, vypuštěnou 1974.

v dokumentu cca od 26:00 https://www.youtube.com/watch?v=gl27od638xE

pro orientaci, co je signál z Areciba viz např.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Zpráva_z_Areciba

Zajímavý je např. už jen ten lidský kód. Pro mě osobně nečitelný, ale s trochou nápověd už jakž takž. Tak v tomto kódu údajně odpověděla do pole údajná civilizace.

V dokumentu mluví Jaime Maussan (19. 8. čas vytvoření symbolu, Chilbolton - místo nalezení)

Odpověď civilizace v našem kódu:

1) mají stejnou číselnou soustavu jako my
2) atomy tvořící základ života jsou stejné až na Si
3) DNA je stejná jako u nich
4) mají delší genom údajně o milion sekvencí než my ("znamená to, že jsou vyspělejší")
5) obývají 2 planety a 4 měsíce
6) zařízení, z kterého zprávu vyslali a toto zařízení se opět objevilo na poli o rok dříve (tedy jeho plán byl v poli :).
Maussan: "Způsob jímž s námi tyto bytosti hovoří je nutno interpretovat velmi pečlivě."

"je to podvrh nebo ne?"

Ano je to podvrh, ale podle mě je to spíš vtip.

Můj komentář:
1) budiž
2) budiž
3) budiž
4) tady to začíná druhnout...

K velikosti genomu a "vyspělosti" např:

https://plus.rozhlas.cz/nejvetsi-genom-ze-vsech-6645294

Znamená to, že tato rostlina je vyspělejší než my?
O vyspělosti UFO nikdo nepochybuje, když nám dokázali odpovědět a ještě navíc do pole, ale nesouvisí to s délkou jejich genomu.

5) tady to je nesmysl, upřesním dále
6) a zde to korunují.

První problém: zpráva by k údajné hvězdokupě putovala 25 tisíc let, to znamená že tam ještě fyzicky zdaleka nedorazila, ale oni nám už odpověděli, kde tam žijí. Kdyby komunikovali rychlostí světla, museli by být hodně poblíž (tj. třicet světelných let řekněme). Kdyby byli hodně poblíž, proč by proboha obývali jen 2 planety a 4 měsíce. Dokázali by obydlet tisíce, ale spíš miliony planet.
Zásadní otázka vymykající se mému chápání je, jak může radioteleskop jehož plánek je na agrosymbolu vytvářet na dálku (25 tisíc světelných let?, 30 světelných let?) sešlapané obilí. Oni se nenamáhali poslat nám radiovou zprávu, což by bylo mnohem jednodušší a i pro nás průkaznější. Radši to napsali do pole.
Ještě lepší by bylo, kdyby to třeba napsali na dveře od záchodu na diskotéce, nebylo by třeba to pozorovat z letadla.

Takže mi z toho vyplývá, že někteří lidé jsou prostě kreativní v chození v poli. Ale musím dodat, že zajímavě kreativní. Osobně jsem moc netušil ani o původním lidském poselství z Areciba, které bylo vysláno 16. 11. 1974, to jsem byl vážení, ještě dávno na houbách ( - teď už nejsem).

...například by se dalo hypotetizovat, že zprávu skutečně zachytili, pak přiletěli na Zem a šli si zašlapat do pole. Proč by ale obývali jen 2 planety, když můžou kolonizovat celou galaxii?
Proč když s námi chtějí komunikovat nepřilítnou před Bílý dům? Jediné co, by to tedy za přitažené vlasy vysvětlovalo je, že chtějí komunikovat, ale poněkud se stydí, a taky že jsou mnohem vyspělejší, než píšou. (Jsou tak trochu jako Bůh, velice mocní, ale s komunikací to vázne). A nebo si jen dělají legraci.
Bohužel s tou legrací to opět zavání spíš lidmi. Tolik asi k tomuto agrosymbolu.

Pro mě je překvapivé, že tyto symboly stále vznikají, myslel jsem, že jich maximum bylo v devadesátých letech. Nevím, jestli po údajně apokalyptickém roku 2012 opět nové symboly vznikají, nebo je teď chvíli ticho. A co nám dále "cizí civilizace" sdělují.

Osobně hádám, že nové agrosymboly budou dále vznikat, poroste-li obilí, lidé budou věřit na další konce světa, stejně jako budou věřit v to, že je spasí hodná síla z nebe. Lidé totiž málo věří v sebe a svoje schopnosti.

Sám se ale musím přiznat, že o signálu z vesmíru chci už dlouho (víc jak rok) napsat povídku (v mém pojetí by UFOni byli taky hodní), asi by to bylo jako Kontakt, ale jsem literárně příliš neschopný... nicméně to téma mě taky fascinuje. A musím přiznat, že kdyby se UFO skutečně nezvratně ukázalo, byl by to velký šok pro mě i pro lidstvo, možná největší v dějinách. Otázka je, jak by to s námi dopadlo (najednou by nebylo Rusové a Američani, chudí a bohatí, hloupí a chytří) byli by oni (mocnější) a my (zcela v jejich moci). Stephen Hawking, dej mu pánbu věčnou slávu, to viděl černě. Dopadli bychom ideálně jako indiáni. V horším případě jako dinosauři.

Doufejme, tedy, že to, co říkají v dokumentu o UFO platí, tedy, že jsou hodní.

 

expost (zlatý bludný balvan pro Českou televizi za rok 2012, za tento ale nejen tento dokument):

http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1363969248

Autor ewon, 30.05.2018
Přečteno 648x
Tipy 7
Poslední tipující: Frr, Libby New, Jeněcovevzduchukrásného, Anděl, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hm, no, já taky doufám, že jsou hodní, a pokud ne, ta nás třeba zotročí a život půjde dál.My lidé se ale přeci nemusíme bát zlých mimozemšťanů, bál bych se spíše nás lidí.

30.05.2018 21:13:43 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí