Hodnoty vs. tradice

Hodnoty vs. tradice

Anotace: Ptám se proč, jelikož i já žiji v současné společnosti...

Předem chci upozornit, že nemám nic proti homosexuálům.

Zaráží mě, jakým směrem se novodobá společnost ubírá a kam nás směřuje. Poznala jsem několik mužů, kteří žijí běžným způsobem života- chodí do práce, věnují se svým koníčkům a navštěvují společnost. Nemají potřebu se nijak zviditelnit či na sebe upozorňovat.
Naopak by vás až překvapilo jejich vlídné chování.
Na druhou stranu jsem se také setkala s případy (ve svém bývalém zaměstnání), kdy mi neznámé osoby sdělili svou orientaci dříve než své příjmení. Vyčkávali, jak budu reagovat a zda se setkají s pochopením či odsouzením.
Podobné situace se čím dál častěji opakovaly. Nakonec jsem se těmto osobám také představila a obratem sdělila, že jsem heterosexuál. Protějšek se nechápavě zasmál a zeptal se, jak to s tím souvisí.
Přijde mi víc než podivné odhalovat neznámým lidem svou intimní stránku. To bylo mé vnímání, pro ně to vůbec intimní informace nebyla.
Pokud zamíříme, ne zas tak do vzdálené historie, ocitneme se v časech, kdy tato komunita nebyla společností vůbec přijímána.
Setkávali se pouze s odporem a nenávistí. Postupem času vznikala různá hnutí a protesty za práva gayů a lesbiček a dál a dál až k registrovanému partnerství.
Souhlasím s jejich právy, společnost by je neměla odmítat, ovšem přenesme se nyní do současnosti.
Například v Bruselu narazíte na dva různé přechody pro chodce- jeden pro heterosexuály, druhý pro homosexuály.
Ptám se proč? Co by se stalo, kdybych se rozhodla přejít po přechodu pro homosexuály? Ukamenoval by mě někdo? Označil by mě někdo za rasistu?
Dále se po Bruselu propagují páry stejného pohlaví, které zavrhují tradiční rodinu. Proč?
Proč i zde nemůže být rovnoprávnost?
Pokud se zaměříte na reklamy a propagace, náhle vidíte dvě líbající se nevěsty. Ve vánoční reklamě dva líbající se muže.
Takže se ptám znovu- proč?
Proč jsou některé osoby agresivní, když se na ně zadíváte a okamžitě vás napadají slovně či fyzicky. Proč mají potřebu se zviditelnit?
Proč tu není rovnoprávnost mezi všemi? K čemu jsou potřeba dva různé přechody pro chodce, a proč začíná ustupovat hodnota tradiční rodiny?
Znamená to snad, že za chvíli bude běžná rodina bojovat za svá práva?
Je mi jasné, že se můj článek setká spíše s nenávistí a odsouzením než se zamyšlením. Ale stále věřím ve svobodu slova a doufám, že také já mohu vyjádřit veřejně svůj názor.

 

Autor Bára Barborka, 06.12.2019
Přečteno 409x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí