Nač, odkud a kam

Nač, odkud a kam

Anotace: taková všední úvaha o nevšednosti (psaní, tvorby)

Báseň může být pouhý popis dané věci nebo pocity a vjemy z jejího pozorování/prožívání, ba v nejlepším ono najednou. Vtělení zkušenosti či pocitu v báseň se pohybuje od technického konstrukt, kdy se básník/autor pokouší poopsat pocit zkušenost tak, aby byla pochopena a vykreslena v zamýšlených významech, až po metaforické výtrysky a vyjádření, jež vycházejí z pocitu samotného. Oscilace mezi dvěma hledisky, byť při jedinném pocitu/ situaci  je těžko vvážit v poměru záměru - autenticity - (spokojenosti). Na kolik cenzurovat úpravy a nakolik cenzurovat své  (surrealistické) obrazy, odpovědět jednoznačně nelze. Však pravdou je, že tvorba/ báseň je svým způsobem záměr, záměrné vyjádření vně a určitá stylizace vnímání skutečnosti skrze autora, atoto vyjádření a stylizace je do jisté míry ovlivněno znepokojením autora, ať v pozitivním či negativním smyslu. 

Autor Dominik Plesr, 04.12.2021
Přečteno 266x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka, Frr
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...já ti nevím, nejsem úmyslný ani profi básník...ale báseň si mě někdy vybere a napíše se sama pomocí mé hlavy...nakolik je její téma a její slova vědomá nebo podvědomá by ses měl zeptat jí, ne mě...;-))jasně, dělám si legraci, ale poezie je dost podvědomá takže emocionální záležitost...takže obsah je daný sám sebou, co podvědomí zvolí...a formu slov pak člověk už vědomě jen trochu oseká, probrousí a vyčistí...do nějakého tvaru, kterému by mohli někteří čtenáři i rozumět...

05.12.2021 12:50:07 | Marten

Děkuji Ti za tvůj pohled. "Oseká" tj. taky výstižné.

05.12.2021 14:02:36 | Dominik Plesr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí